
הוראת הספרות בבית הספר נועדה בראש ובראשונה לעורר את אהבת הספרות
ולחנך את הלומדים לראות בקריאת יצירות ספרות לסוגיהן ובחילופי דעות עליהן פעילויות מהנות ומעשירות את האדם כל חייו.
זהו ללא ספק אתגר רציני. בעיקר במסגרת התרבות העכשווית המעודדת בני נוער לבלות את שעות הפנאי מול מסכים.
שירה
- ביאליק שלי: רוני סומק, דן אלמגור, יערה שחורי וערן צור מספרים על ביאליק שלהם
- עיון בשיר "ים הדממה פולט סודות". מאת נויה שגב
- "ים הדממה פולט סודות" כשיר התגלות רומנטי. מאת לאה פרייליך
- "לבדי" שיעור מוקלט מאת מאירה כהן
- פעמי אביב, עיון בשירי ביאליק. מאת אבי כץ ושלמה הרציג
- עיון בשיר "זריתי לרוח אנחתי". מאת אבי כץ ושלמה הרציג
- עיון בשיר" לנתיבך הנעלם". מאת אבי כץ ושלמה הרציג
- עיון בשיר "הולכת את מעמי". מאת אבי כץ ושלמה הרציג
- עיון בשיר "ציפורת". ויקיספר
- רחל, על חיי נמלים מאת מוריס מטרלינג, פאריס, 1920
מעניין לקרוא את מאמרה של רחל על עבודתו של מטרלינג על חיי הנמלים. מתוך מה שכתבה במאמר אפשר ללמוד על יחסה של רחל אל הנמלה, ולהשוות לשיר "רק על עצמי" (המאמר והשיר נכתבו באותה שנה, תר"ץ) - השתיקה כדרך להביע אהבה. מאת הרצל ובלפור חקק
- מעצבת האליטות חלק א. מאת אורי מילשטיין
- שלמה אבן-גבירול, מאת פרופ' ג'. או. יורמסון
- מיטב השיר כזבו - השוואה בין שלשה שירי טבע. מאת רינה דודאי וזהבה כספי
- השירה העברית בספרד כביטוי לזהות עצמית ולפתיחות תרבותית. מאת ד"ר אביבה דורון
- אידיאה ורטוריקה בפיוט "טרם היותי" לרשב"ג. מאת: ד"ר שלמה הרציג
- השתקפויות נשים מקראיות בשיר "כתמר את". מאת שושנה ויג
סיפור קצר
- שיחה עם הסופרת יהודית הנדל - תסכית רדיו - רדיו הר הצופים
- "סיפור בלי כתובת" - תסכית רדיו - רדיו הר הצופים
- שלושה היבטים להתבוננות בסיפור "סיפור בלי כתובת" מאת בודנשטיין רבקה
- סיפור בלי כתובת - יש כתובת. מאת מזל קאופמן
- על "סיפור בלי כתובת" מאת ד"ר נילי לוי
- כלבי משמורת, עיון בפתיחת "סיפור בלי כתובת" מאת שלמה הרציג
- "סיפור בלי כתובת", הכנה להוראת הסיפור – הערות והארות. מאת אילנה אריאלי ורינה פרנקל
- האור הכהה שמתחת למיטה, עיון בסיפור "חיזו בטטה" מאת מזל קאופמן
- אמא, בית, זהות ושאר ירקות, עיון בסיפור "חיזו בטטה", מאת שלמה הרציג
- "בסוד מתבגרים" - עיון בסיפור "חיזו בטטה" על פי שיטת קובובי, מאת ד"ר רבקה ברגר
- פגישה עם הסופר סמי ברדוגו, מאת שושנה ויג
- "חיזו בטטה" - התבוסה של ישראל השנייה, מאת שושנה ויג
- "חיזו בטטה" כמשל לזעקה החברתית, מאת בלפור חקק
- זהות, זרות ומגדר - מפתחות לדלת הנעולה. יחידת הוראה – על "והכלה סגרה את הדלת", מאת שלמה הרציג
- הסיפור "אח קטן"
- הצעה להוראת "אח קטן", מאת הגר אור וד"ר שלמה הרציג
- תהליך ההתמודדות עם המוות כפי שבא לידי ביטוי בסיפור "אח קטן", מאת יפעת רבאל
- הצעת הוראה לסיפור "אח קטן", מאת דליה אלמלח
- עיון והצעת הוראה ל"אח קטן" מאת דפנה רוגל וולף
- ככר מגן-דוד'– מקום של הפקרות, על הוראת הסיפור "אח קטן" מאת ד"ר אסתי אדיבי-שושן
- התבוננות בסיפור "אח קטן" מבעד למאפייני השכול של אחאים שכולים בגיל ההתבגרות, מאת אורה לפר מנץ
- משדר מקוון עם הסופרת רונית מטלון
- "ספרא וסייפא ירדו כרוכים מן השמיים": קריאה ועיון בסיפור "הסייף", מאת מוטי פרי
- מהו בית?' - יחידת הוראה מודולרית שבמרכזה יצירת עגנון. מאת ד"ר שלמה הרציג והגר אור
- "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים": סיפור על מלחמה ושלום (ועל שירה גם). מצגת להוראת הסיפור "הסייף" מאת ד"ר שלמה הרציג והגר אור
- "מעשה העז": סיפור עממי כמסכה. מאת ד"ר פנינה שירב
- פעילות בעקבות הסיפור "מעשה העז" מאת מזל קאופמן
- האלגוריה המרובדת, עיון בסיפור 'מאויב לאוהב' מאת ד"ר מלכה שקד
- לקראת הוראה בכיתה של הסיפור "המטפחת". מאת חני ברוכין, אתי מילר ומיכל פרנקו
- עיון בסיפור "פרנהיים". הוראה בשיטת קובובי (ספרותראפיה) מאת ד"ר רבקה ברגר
- האדונית והרוכל תסכית רדיו
- עיון בסיפור "האדונית והרוכל", מאת ד"ר זיוה שמיר
- עיון בסיפור "הרופא וגרושתו", מאת אלכס רויטמן