דלג אל

חנה סנש – אַשְׁרֵי הַגַּפְרוּר

חנה סנש – אַשְׁרֵי הַגַּפְרוּר

השיר המיניאטורי "אשרי הגפרור" מאת חנה סנש הוא שירהּ האחרון בהיותה אדם חופשי. השיר מצית לבבות עד ימינו בשל מסריו ובשל נסיבות כתיבתו.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

רשות או חובה

רשות

יחידות הוראה מתוקשבות

השואה - לכתוב כדי לחיות
השואה - לכתוב כדי לחיות
תחומי דעת: ספרות ממלכתי

היחידה מתמקדת באוטוביוגרפיות וביומנים אישיים שכתבו אנשים שעברו את השואה, לעיתים במהלכה ולעיתים כעבור שנים. חלק מהכותבים לא שרדו. במהלך היחידה נכיר את הכותבים, קצתם בעלי שם וקצתם מוכרים פחות, ואת יצירותיהם שבהן נדון מזוויות שונות.

מנהיגות
מנהיגות
תחומי דעת: היסטוריה ממלכתי, ספרות ממלכתי, קולנוע ותקשורת, תנ"ך ממלכתי, תרבות יהודית ישראלית

ביחידה זו נדון במושג מנהיגות. נעמוד על התכונות הנדרשות למנהיג כדי להשלים את שליחותו ונדון במניעים של מנהיג לפעול ולהוביל. כמו כן, נבחן את הרעיון שמנהיג מושפע מנסיבות התקופה ופועל לפיהן, אך גם מבטא את דרכו הייחודית.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חירות הדעת
כָּל אָדָם צָרִיך שֶׁתִּהְיֶה לוֹ אֵיזוֹ מִצְרַיִם, לִהְיוֹת מֹשֶׁה עַצְמוֹ מִתּוֹכָהּ בְּיָד חֲזָקָה, אוֹ בַּחֲרִיקַת שִׁנַּיִם. (כל אדם צריך מצרים, אמנון ר...
בעלת הארמון – לאה גולדברג
המחזה "בעלת הארמון" עוסק בהתמודדות עם טראומת השואה בשנים שלאחר המלחמה
נתן אלתרמן - בַּדֶּרֶךְ הַגְּדוֹלָה, אליפלט
בשיר "בדרך הגדולה" מאת נתן אלתרמן נתוודע אל שני מוטיבים מרכזיים בשירתו, הדרך וההֵלֶךְ, ונפגוש את יופייה הרתמי של שירתו ואת ציורי הלשון המפתיעים בה."אֱלִיפֶלֶ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.