הזמנה לדיון: מה בין קריאה עצמית שקטה לבין האזנה לתסכית?
ש"י עגנון - מאויב לאוהב

לסיפור "מאויב לאוהב" מאת ש"י עגנון מכיל משמעויות המתקשרות למחבר ולזמן ולרקע בו נכתב, אולם תכניו ומסריו הם על זמניים ונוגעים בשאלות כגון: מהו בית? כיצד ליישב קונפליקט? האדם מול הטבע, אלגוריה מהי? ועוד.
היחידה המוצעת כאן שמה את הדגש על הוראת הסיפור בהקשר תמאטי רחב של "מהו בית?". בהוראת הסיפור מומלץ לעמוד על מנעד הנושאים הרחב העולה מן הסיפור.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
רשות או חובה
חובה
ניתוח הסיפור מאויב לאוהב
סרטונים
חומרי עזר למורה
יחידות הוראה מתוקשבות

הצלחה וכישלון
תחומי דעת: ספרות ממלכתיהיחידה תבחן את נושא ההצלחה והכישלון דרך קטע מתוך "שירי סוף הדרך" ללאה גולדברג, הסיפורים "כוונות טובות" מאת אתגר קרת ו"היפה בימי ההולדת" מאת עלא חליחל, השירים "מאלף הפרעושים" ו"הפרעוש" שכתבה רחל חלפי ו"שנים רבות של ניסיון עם קשת וחיצים" מאת אולב האוגה. נעלה נקודות מבט שונות על הצלחה וכישלון ונהרהר בהשפעתם על חיינו.