דלג אל

הצהרת נגישות

אני הבית ובית הספר

אני הבית ובית הספר

המעבר מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים מעמיד את התלמידים בפני מצבי התמודדות ואתגרים חדשים. שלושת המעגלים בחייהם – האני, הבית ובית הספר – שלרוב מתקיימים ביניהם קשרים תומכים ואף הרמוניים עוברים עתה שינוי. התלמידים בשנתם הראשונה בחטיבת הביניים עומדים מול מערכת בית ספרית תובענית יותר, סלחנית פחות ועם זאת מאפשרת מרחב התמודדות עצמאי מבחינה חברתית. מקומו של בית תומך ומלווה בתהליך זה משמעותי. ואולם לעיתים נוצרים מצבים של קונפליקט או שקיימים הבדלי השקפות, סתירות במסרים וסולם ערכים שונה.
בסיפורים להלן נמצא מודלים שונים של השקת שלושת המעגלים שבהם אנו דנים. נבחן מערכות יחסים של ילדים והוריהם ביחס לבית הספר, יחסים בין תלמידים למוריהם ובין הורים לבית הספר. נפגוש מודלים שונים של מורים ונדון בדרכי התמודדות מגוונות של תלמידים עם מצבים של אי נוחות בבית הספר.
מטרתה של יחידה זו לעורר שיח בין המורה לתלמידים על מצבים שעימם הם מתמודדים בהיכנסם למערכת חדשה בבית הספר, שונה מזו המוכרת להם.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

רשות או חובה

רשות

התבגרות - ביני לבין החברה
התבגרות - ביני לבין החברה
תחומי דעת: ספרות ממלכתי

מסע חיינו כולל תקופות שונות, אירועים ומצבים בהם אנו מציבים לעצמנו דילמות הקשורות לעיצוב זהותנו. תקופת ההתבגרות נתפסת כאחד הצמתים החשובים בחיי האדם. ביחידה זו נתמקד בתפקידה של קבוצת השווים בתהליך ההתבגרות. במהלך הלמידה נתמקד, בקבוצת השווים והשפעתה על תקופת ההתבגרות. העלאת המודעות של המתבגרים לסובב אותם בקבוצת השווים והחשיבות שיש לקבוצה זו בחייהם תסייע להם לגבש את זהותם ההולכת ומתעצבת תוך יכולת לבחור באופן מושכל יותר את מאפייני דמותם, ותוך נאמנות רבה יותר לקולם האישי ונטיות ליבם.

בית הספר הוא מקום נוגע ללב
בית הספר הוא מקום נוגע ללב
תחומי דעת: ספרות ממלכתי

ביחידה זו נעסוק בייצוגים של חלל בית הספר ביצירות ספרות וקולנוע. נתבונן על חלל בית הספר בשני מישורים: נתבונן במקומות בתוך מרחב בית הספר, ונחקור את החוויה האישית־חברתית שמקומות אלו יוצרים.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

או הנרי – אחרי עשרים שנה
הסיפור "אחרי עשרים שנה" מתאר דילמה המתעוררת במפגש מתוכנן בין שני חברים מִקֵּץ עשרים שנה.
מארק הדון – המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה
"המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" הוא ספר על ילד בעל צרכים מיוחדים שכבש לבבות של קוראים רבים ברחבי העולם
בין אדם לחברו
הוראת יצירות סביב מוקד תמטי. הוראת הנושא בין אדם לחברו באמצעות שלושה שירים ושיר סיפורי
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.