תקנון כיתתי
הכיתה תתחלק לקבוצות. כל קבוצה תגבש חוקים שצריכים להיות לדעתה החוקים החברתיים של הכיתה, חוקים שיחולו על כל אחד מבני הכיתה ויכתיבו התנהלות כיתתית הוגנת, מוסרית וחומלת.
לאחר מכן ייערך דיון כיתתי שבו יוחלט יחד על החוקים שייכללו בתקנון הכיתתי. התלמידים יכתבו את התקנון על גבי בריסטול ויקשטו. התקנון ייתלה על קיר מרכזי בכיתה.
חקיקה מודרנית
התלמידים ינסחו חוקים חברתיים נוסף על החוקים והציווים המובאים בפרק, שמתאימים לרוח התקופה. בניסוח החוקים יתנו דגש גם לנושא התנהלות ראויה ברשתות החברתיות.
עזרה לחלשים - מהלכה למעשה
התלמידים יבדקו האם וכיצד מתגשמות מילות הפרק במציאות: אילו עמותות, ארגונים ומסגרות שמסייעים לחלשים בחברה קיימים בישראל. ניתן לערוך סיור כיתתי במקומות אלו ואף ליצור תורנות התנדבות בין התלמידים באחד מהם.
הגֵרִים
התלמידים יחשבו ויכתבו: ברור מיהו הגר בימינו? מהם הקשיים עמם הוא מתמודד ואיך יכולים הפרט והמדינה לסייע לו בהתמודדות עמם?
חוקים בפנטומימה
התלמידים יתחלקו לשתי קבוצות. כל קבוצה בתורה תציג לקבוצה השניה אחד מהחוקים החברתיים המובאים בפרק באמצעות פנטומימה, הקבוצה השניה תצטרך לנחש באיזה חוק מדובר.
הקבוצה המנצחת היא זו שתצליח לנחש מספר גדול יותר של חוקים.