מי רוצה להיות מיליונר?
הרעיון שלי
מאיה קלמן- איסחקוב, רכזת זה"ב בבית ספר מצדה בתל אביב-יפו וחברה בקבוצת הפייסבוק רכזי זה"ב משקיעים באהבה, מאמינה כי יש להנחיל לתלמידים ערכים של זהירות בדרכים כדרך חיים כבר בכיתות הנמוכות, וכי לשם כך על מורי זה"ב לאמץ דרכי למידה יצירתיות הפורצות את גבולות הלמידה הקלאסית. למידה דרך משחקים, שעשועונים, חידונים ומשימות חווייתיות, מאמינה מאיה, מותירה חותם של ממש בתלמידים והופכת את כללי הבטיחות מכללים יבשים לכללים שנשארים בזיכרון התלמידים ומוטמעים בהתנהגותם היומיומית, לעתים אפילו באופן בלתי מודע.
מכירים את כללי בטיחות בדרכים וזוכים להעלות בשלבים
מתוך תפיסה זו הכינה מאיה חידון טריוויה בנושא זהירות בדרכים בהשראת שעשועון הטלוויזיה "מי רוצה להיות מיליונר". החידון הוכן במסגרת פעילות משותפת של המורה אורי אלון והתלמיד נתנאל פוליסצוק, שאותה ערכה מאיה במצגת לימוד משעשעת ומאתגרת כאחד. בדיוק כמו בגרסה הטלוויזיונית גם בחידון האמור על המשתתף לענות על שאלות שונות בנושא זהירות בדרכים, באמצעות זיהוי תשובה נכונה מתוך ארבע תשובות שמוצגות לפניו. כל תשובה נכונה מזכה את המשתתף בסכום כסף מסוים ומעלה אותו שלב. ככל שעולים בשלבים – דרגת הקושי של השאלות עולה, וכך גם סכומי הכסף הנזקפים לטובת המשתתף בגין כל תשובה נכונה.
ההבדל היחיד בין הגרסה הטלוויזיונית לגרסה הלימודית שהכינה מאיה הוא שבמצגת סכומי הכסף הם כמובן וירטואליים בלבד. עם זאת, ניתן כמובן להחליט כי סכומי הכסף במצגת הלימוד יומרו בהפתעות שונות לתלמיד או לתלמידים העונים נכונה.
מצגת השעשועון יכולה לשמש ללימוד ולתרגול קבוצתי בכיתה או של כל תלמיד באופן אישי, על פי החלטת המורה וכיד הדמיון הטובה עליו.