השלב הראשון - היכרות עם כלים ליצירת תמונה באמצעות AI
הציגו לתלמידים כלים שיוצרים תמונות באמצעות בינה מלאכותית, דוגמת Canva או DALL·E. הדגימו כיצד אפשר להשתמש בכלים אלו ליצירת תמונות בהתאם לרעיונות ולתיאורים מילוליים.
השלב השני: תכנון ויצירת התמונה
1. בחירת עיקרון או ערך ממגילת העצמאות:
- כל זוג תלמידים יבחר עיקרון או ערך אחד מהמגילה שמעניין אותם.
- חשיבה על האופן שבו העיקרון הזה בא לידי ביטוי (או לא) בישראל כיום.
- פיתוח רעיון לתמונה שתבטא את הקשר בין העיקרון לבין המציאות הנוכחית.
2. ניסוח תיאור מילולי לתמונה המבוקשת:
- פיתוח תיאור מפורט של התמונה הרצויה, הכולל:
o הדמויות שיופיעו בתמונה (אם יש)
o הסביבה או הרקע
o פעולות או אינטראקציות
o סמלים רלוונטיים מהמורשת הישראלית
o אווירה, צבעים וסגנון ויזואלי - חידוד הקשר בין התמונה המוצעת לעיקרון במגילת העצמאות
- אם התלמידים מתקשים לדמיין או לנסח בקשה למחולל התמונות, הם יכולים להיעזר בצ'אט בינה מלאכותית ליצירת פרומפט מתאים.
3. בחינה ביקורתית של התוצר:
- האם התמונה מבטאת בבהירות את העיקרון שנבחר ממגילת העצמאות?
- האם הקשר למציאות הישראלית העכשווית ברור?
- האם התמונה מעוררת מחשבה ורגש?
- תיקונים והתאמות לפי הצורך.
השלב השלישי - הצגת התוצרים
- על התלמידים להעלות את התמונות שיצרו ללוח שיתופי כיתתי (למשל, canva).
- אפשר לשלב דיון כיתתי שבו כל זוג יציג את התמונה ויסביר את הרעיון שמאחוריה.