דלג אל

ערבות הדדית בחברה הישראלית

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     חינוך לערכים, הבניית ידע, פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה, תכנון ההוראה, הערכה ומשוב   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה, מענה מותאם אישית, שותפויות להצלחת התלמידים

צורך

שימוש יצירתי בכלי בינה מלאכותית ליצירת תוכן ויזואלי לצורך פיתוח מיומנויות השפה: קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור ומיומנויות תקשורתיות בערבית במטרה להסביר ולפרט מהי משמעות הערך, מהי חשיבותו לחברה וכיצד אפשר לנהוג על פיו בחיינו בכלל, בייחוד בהיותנו אזרחים במדינת ישראל.

אבני דרך: ערבות הדדית

כותבות הפרקטיקה: ד"ר סיגלית שושן - מפמ"ר ערבית בבתי ספר עבריים ועולם הערבים והאסלאם, מירב לויטה - עזאני, מדריכה ארצית לערבית, הילין זעריר, מדריכה ארצית לערבית, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון: היכרות

  • המורה יחשוף את התלמידים למחוללי טקסטים, למחוללי תמונה ולמחוללי שיר בבינה מלאכותית.
  • לאחר מכן המורה ינחה את התלמידים כיצד לנסח פרומפט מדויק לכלים אלה, כדי לקבל תוצאות מתאימות לרמת השפה שלהם.
  • יש להדגיש בפני התלמידים את חשיבות הביקורתיות בשימוש בתוצרי הבינה המלאכותית, ולא לקבל כל תשובה כמובנת מאליה. להסביר לתלמידים שהשימוש בכלי הבינה המלאכותית צריך להיות אמצעי עזר ללמידה ולא תחליף לחשיבה עצמאית.

השלב השני: סיעור מוחות

  1. המורה יכתוב על הלוח את המושג "ערבות הדדית" בעברית ובערבית (التَّكَافُل الاجْتِمَاعِيّ).
  2. התלמידים ישתמשו בכלי בינה מלאכותית (Claude או ChatGPT) לחיפוש מילים בערבית הקשורות לנושא.
  3. המורה יכתוב את המילים על הלוח בשתי השפות.

השלב השלישי: עבודה באמצעות בינה מלאכותית (20 דקות)

  1. התלמידים יעבדו בזוגות או בקבוצות קטנות עם גישה לכלי בינה מלאכותית.
  2. המשימה הראשונה: הזנת הטקסט לכלי הבינה המלאכותית ובקשת הסבר מורחב למושגים מרכזיים.
  3. המשימה השנייה: בקשה מהבינה המלאכותית ליצור דיאלוג קצר בערבית על ערבות הדדית ברמה המתאימה לתלמידים

השלב הרביעי: פעילות יצירתית (15 דקות)
התלמידים ישתמשו בבינה מלאכותית לסייע להם ביצירת אחת מהאפשרויות הבאות:

  1. כרזה בערבית המקדמת ערבות הדדית בבית הספר באמצעות מעבדת החלומות בקנבה.
  2. דיאלוג בסיסי בערבית העוסק בסיטואציה של ערבות הדדית באמצעות ChatGPT.
  3. חמשיר או שיר קצר בערבית הקשורים לנושא באמצעות SUNO ai.

השלב החמישי: משימת בית בסיכום השיעור - באמצעות מחוללי טקסטים

  1. כתיבת פסקה קצרה בערבית על דוגמה של ערבות הדדית בעזרת בינה מלאכותית.
  2. הכנת רשימת מילים חדשות בערבית הקשורות לנושא בעזרת בינה מלאכותית.
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

יצירת חידון באמצעות כלים שונים: wordwall ,kahoot או דף עבודה אינטראקטיבי בכלי wizer me, ואפשר לבנות חדר בריחה בכלי genially.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

נעשה שימוש בפרקטיקה זו:
1. בהדרכת מורים בערבית בכל שכבות הגיל: יסודי, חט"ב וחט"ע.
2. במפגשי הדרכה והשתלמויות מורים בשפה הערבית לכל שכבות הגיל: יסודי, חט"ב וחט"ע.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פיל ירוק ביער: חשיבה ביקורתית על בינה מלאכותית
הבינה המלאכותית היא כלי חדש המשתנה ומשתדרג בכל רגע. כרגע, וכנראה שעוד הרבה זמן, התחום יהיה פרוץ לחלוטין. כאנשי חינוך, איננו יכולים להרשות לעצמנו שלא לחנך את ...
תמיכה בקבוצות הלומדות בקורס מקוון בלמידה מרחוק
שילוב קורסים מקוונים פתוחים מרובי משתתפים (MOOCs) במהלך הלמידה, היא הזדמנות מצוינת לארגון מסגרת לימודית כיתתית גמישה, המספקת מענה מותאם אישית לתלמידים שונים ...
מסורת וחדשנות בשיעור מעשי, ערבית
التقاليد والابتكار - يحصل طلاب الفنون على فرصة لاستكشاف أفكار إبداعية بطريقة شخصية والعمل على أعمال تجمع بين التكنولوجيا المتقدمة والأدوات الرقمية مع الوسائط...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.