השלב הראשון: היכרות
- המורה יחשוף את התלמידים למחוללי טקסטים, למחוללי תמונה ולמחוללי שיר בבינה מלאכותית.
- לאחר מכן המורה ינחה את התלמידים כיצד לנסח פרומפט מדויק לכלים אלה, כדי לקבל תוצאות מתאימות לרמת השפה שלהם.
- יש להדגיש בפני התלמידים את חשיבות הביקורתיות בשימוש בתוצרי הבינה המלאכותית, ולא לקבל כל תשובה כמובנת מאליה. להסביר לתלמידים שהשימוש בכלי הבינה המלאכותית צריך להיות אמצעי עזר ללמידה ולא תחליף לחשיבה עצמאית.
השלב השני: סיעור מוחות
- המורה יכתוב על הלוח את המושג "ערבות הדדית" בעברית ובערבית (التَّكَافُل الاجْتِمَاعِيّ).
- התלמידים ישתמשו בכלי בינה מלאכותית (Claude או ChatGPT) לחיפוש מילים בערבית הקשורות לנושא.
- המורה יכתוב את המילים על הלוח בשתי השפות.
השלב השלישי: עבודה באמצעות בינה מלאכותית (20 דקות)
- התלמידים יעבדו בזוגות או בקבוצות קטנות עם גישה לכלי בינה מלאכותית.
- המשימה הראשונה: הזנת הטקסט לכלי הבינה המלאכותית ובקשת הסבר מורחב למושגים מרכזיים.
- המשימה השנייה: בקשה מהבינה המלאכותית ליצור דיאלוג קצר בערבית על ערבות הדדית ברמה המתאימה לתלמידים
השלב הרביעי: פעילות יצירתית (15 דקות)
התלמידים ישתמשו בבינה מלאכותית לסייע להם ביצירת אחת מהאפשרויות הבאות:
- כרזה בערבית המקדמת ערבות הדדית בבית הספר באמצעות מעבדת החלומות בקנבה.
- דיאלוג בסיסי בערבית העוסק בסיטואציה של ערבות הדדית באמצעות ChatGPT.
- חמשיר או שיר קצר בערבית הקשורים לנושא באמצעות SUNO ai.
השלב החמישי: משימת בית בסיכום השיעור - באמצעות מחוללי טקסטים
- כתיבת פסקה קצרה בערבית על דוגמה של ערבות הדדית בעזרת בינה מלאכותית.
- הכנת רשימת מילים חדשות בערבית הקשורות לנושא בעזרת בינה מלאכותית.