דלג אל

יצירת תמונה לציון יום העצמאות

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות, חינוך לערכים

צורך

הפרקטיקה עונה על הצורך של עובדי הוראה לשלב חדשנות פדגוגית בלמידת שפה, תוך כדי שימוש בבינה מלאכותית לפיתוח חשיבה יצירתית ושיפור מיומנויות כתיבה ודיבור. באמצעות יצירת תמונה מונחית טקסט, התלמידים מתרגלים דיוק לשוני, הרחבת אוצר מילים ושיפור כישורי תיאור והבעה בגרמנית, תוך כדי חוויית למידה אינטראקטיבית ומעשירה.

מתודה: שיעור רב תחומי

אבן דרך: הקשר לארץ ולמדינה

כותבת הפרקטיקה: ליאורה אללי, מדריכה ארצית מרכזת גרמנית, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון:
התלמידים נכנסים לכלי בינה מלאכותית מסוג TEXT TO IMAGE.

השלב השני:
התלמידים כותבים בגרמנית תיאור מפורט של תמונה הקשורה ליום העצמאות. התיאור צריך לכלול לפחות 7-5 משפטים ולהתייחס ל:

  • מקום: איפה התמונה מתרחשת? (למשל, בכיכר העיר, בים, במדבר, ליד הכותל המערבי)
  • אנשים: מי נמצא בתמונה? (משפחות חוגגות, חיילים, ילדים עם דגלים)
  • פעולות: מה קורה בתמונה? (מצעד, מופע זיקוקים, על האש בפארק)
  • צבעים ואווירה: אילו צבעים שולטים? איזו אווירה יש בתמונה? (שמח, חגיגי, מרגש)

דוגמה לטקסט שהתלמידים יכולים לכתוב:
Am Abend des Unabhängigkeitstages gibt es ein großes Feuerwerk über Tel Aviv. Viele Menschen stehen am Strand und schauen nach oben. Sie halten kleine israelische Flaggen in den Händen. Kinder rennen und spielen mit Luftballons. Die Stimmung ist fröhlich und alle feiern zusammen

השלב השלישי:
אם התמונה לא תואמת את מה שהם דמיינו, הם יכולים לשפר את התיאור ולהוסיף פרטים כדי לדייק את התוצאה.

השלב הרביעי:
הכיתה מקיימת דיון מסכם:

  • מה למדתם על דיוק בתיאור תמונות?
  • איך אפשר להשתמש בבינה מלאכותית ככלי ללמידה יצירתית?
  • האם התהליך עזר לכם ללמוד מילים חדשות?
חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

לוודא שיש חיבור לאינטרנט וגישה לכלי בינה מלאכותית. מומלץ להראות דוגמאות לתיאורים ולתמונות כדי להדגים איך הניסוח משפיע על התוצאה. יש לעודד את התלמידים לשפר ולדייק את התיאור שלהם כדי לקבל תוצאה טובה יותר. אם יש הגבלות על כמות יצירות, אפשר לחלק את הכיתה לזוגות או לקבוצות כדי שכל תלמיד יוכל להשתתף.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

השתמשתי בפרקטיקה עם תלמידי כיתה י"א, והתוצאות היו מרשימות במיוחד.
התלמידים למדו רבות מההתנסות והפעילות עוררה בהם יצירתיות ועניין רב.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חקר אומנותי ורגשי דרך בינה מלאכותית
הפרקטיקה נועדה לעודד את התלמידים לחשוב על החיבור בין האישי לקולקטיבי, ולחוות כיצד אומנות יכולה להפוך לכלי עוצמתי חיובי ומלא תקווה ליצירת משמעות, קהילה ושינוי...
Creating Differential Assessment Using Quizizz And AI
How can teachers efficiently create differentiated assessments while leveraging AI to enhance personalization and engagement?
מהאזנה למוזיקה ליצירת תמונה
השימוש בפרקטיקה זו בחינוך מוזיקלי בבית הספר היסודי מאפשר ביטוי רגשי אישי ותרגום של המוזיקה בדרך לא מילולית בשילוב כלי בינה מלאכותית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.