דלג אל

יצירת כרזות דיגיטליות בשימוש הבינה המלאכותית

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, חינוך לערכים   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה

צורך

הפרקטיקה עונה על הצורך לקדם הבנה מעמיקה של ערכים דוגמת ערבות הדדית וסולידריות בקרב תלמידים, תוך כדי שימוש בשיטות הוראה מגוונות ומתקדמות שמקדמות רלוונטיות בעידן הדיגיטלי. היא מתמקדת בהבניית ידע והקשרים מעשיים בין תהליכי הלמידה לבין חיי היום-יום של התלמידים, דבר שיכול להוביל להבנה טובה יותר של הערכים הנלמדים ולהגברת המעורבות והעניין של התלמידים.

אבן דרך: ערבות הדדית

מתודה: ניתוח תוכן חזותי, ניסוח פרומפט

כותבת הפרקטיקה: שרון ששון, מדריכה ארצית במולדת חברה ואזרחות, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

לאחר שהתלמידים הבינו מהי החשיבות של קניית תוצרת כחול לבן וכיצד זה משפיע על הכלכלה,
הם יעשו את הפעולות הבאות באמצעות הבינה המלאכותית:

  1. בחירת עסק מקומי: כל קבוצה תבחר עסק מקומי ספציפי שהתלמידים רוצים לתמוך בו.
  2. חקר העסק: התלמידים יבצעו חקר על העסק, כולל מידע על המוצרים שהוא מציע, ערכים או יוזמות שהוא מקדם, וההשפעה שלו על הקהילה.
  3. יצירת כרזה דיגיטלית: באמצעות כלי הבינה המלאכותית canva TEXT TO IMAGE התלמידים יעצבו כרזה דיגיטלית שמעודדת קניית תוצרת מקומית מהעסק שבחרו.
  4. שימוש באלמנטים ויזואליים: התלמידים יחשבו על אלמנטים ויזואליים שיבטאו את המוצרים של העסק, כגון:
    - בחירת תמונות של המוצרים
    - ניסוח סיסמאות מעוררות השראה או מסרים חיוביים על תמיכה בתוצרת מקומית
  5. עבודה שיתופית: התלמידים יעבדו יחד על הכלי, ישתפו רעיונות, יעצבו את הכרזה ויבצעו שיפורים על סמך המשוב מהקבוצה.
  6. הצגת התוצרים: בסיום, התלמידים יציגו את הכרזות שיצרו, ידברו על העסק שבחרו וידגישו את הקשרים בין התוצרת המקומית לערבות הדדית וחיזוק הקהילה.
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר להשתמש במחוללי תמונות ב-AI כדי שכל תלמיד או קבוצת תלמידים יפיקו תמונה, שמבטאת בעיניהם את היחס לישראל ואת חשיבות קניית מוצרים כחול לבן (תוך כדי הגדרת שימוש בצבעים מסוימים, צורות מיוחדות, אווירה, סגנון אומנותי וכו').

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון
  • תערוכות מקומיות: ארגון תערוכה בבית הספר או בקהילה, שבה התלמידים ייצגו עסקים מקומיים, יציגו את המוצרים ויערכו פעילויות חווייתיות לחיזוק המודעות לתוצרת כחול לבן. הם יציגו את הסלוגנים שהכינו.
  • פודקאסטים או בלוגים: התלמידים יכולים ליצור פודקאסטים או בלוגים, שבהם יראיינו בעלי עסקים מקומיים, ישמעו את סיפוריהם וידברו על חשיבות התמיכה בתוצרת המקומית.
  • קמפיינים ברשתות החברתיות: אפשר לעודד את התלמידים ליצור קמפיינים ברשתות החברתיות, שבהם יפרסמו את העסקים המקומיים, ישתפו תמונות של המוצרים ויסבירו מדוע חשוב לקנות תוצרת כחול לבן.
חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

היכרות עם הכלים: הכנה מראש והדרכה על השימוש בכלים דוגמת Canva כדי להבטיח שהתלמידים יוכלו לנצל את הפוטנציאל של הכלים.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הוראה עם ספרים דיגיטליים ותוכן דיגיטלי
בלמידה מרחוק וגם בשגרה – הפוטנציאל הטמון בשימוש בספרי לימוד דיגיטליים הוא עצום: הם מאפשרים הוראה ולמידה מעשירה ומהנה, ורכישת מיומנויות של אוריינות דיגיטלית
המחשת עשר המכות בתמונות
הפרקטיקה עונה על הצורך בהעמקת הידע בתנ"ך בקרב התלמידים בצורה חווייתית, תוך כדי שימוש מושכל, מונחה ומתווך בבינה מלאכותית
ביצועי הבנה
ביצוע הבנה הוא פעולה עצמאית שעושים הלומדים ובמהלכה הם משתמשים בידע שלמדו בדרך שונה מזו שבה למדו אותו או בהקשר שונה. כדי להפגין ביצועי הבנה על הלומדים להבין א...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.