דלג אל

Assistant Clef IA
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב, יישום תהליכי הוראה   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית

כותבי הפרקטיקה:
דוריס עובדיה, מפמ"ר צרפתית, דבורה דהן - מדריכה ארצית לצרפתית, מזכירות פדגוגית.

צורך

פרקטיקה זו מספקת כלי עזר למורים לצרפתית להכנת תלמידי חטיבת הביניים ברמת A1 למבדק .CLEF האסיסטנט בודק מיומנויות הבעה בעל פה - הצגה עצמית, שאלות מנחות ומשחקי תפקיד - בהתבסס על הנושאים שנלמדו לאורך שלוש שנים. האסיסטנט עוזר בהכנת סימולציות, במעקב אחר התקדמות התלמידים ובמתן משוב מדויק בהתבסס על מחוון רשמי.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון: הכנת המורה
- האסיסטנט מספק למורה גישה לשאלות ולמחוונים של המבדק. לדוגמה, שאלות בנושאים: "אני", "המשפחה שלי", "תחביבים".
- המורה בוחר שאלות רלוונטיות מתוך מאגר שנבנה מראש.

השלב השני: הכנת התלמידים
- תרגול הצגה עצמית ושאלות בסיסיות. לדוגמה: "איך קוראים לך?", "בן כמה אתה?", "איפה נולדת?"
- שימוש באסיסטנט ליצירת משחקי תפקידים בנושאים דוגמת "הזמנה במסעדה", "התמצאות ברחוב" או "קניות במאפייה".

השלב השלישי: סימולציה ותרגול דיאלוגים
- האסיסטנט מספק סיטואציות מתורגלות לתרגול בקבוצות קטנות או בזוגות, ומנטר את איכות השיח של התלמידים.

השלב הרביעי: הערכה ומשוב
- המורה משתמש באסיסטנט כדי להעריך את התלמידים לפי קריטריונים של הבנה, דקדוק, שטף ושימוש נכון במילים ובביטויים.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

האסיסטנט יכול להציע תרגילים אינטראקטיביים, שבהם התלמידים מקליטים תשובות, מקבלים משוב אוטומטי ומשפרים את כישוריהם.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

המבדק נערך בעל פה ומתמקד בנושאים מחיי היום-יום של התלמידים, למשל תחביבים, משפחה והזמנה במסעדה.

  • מומלץ להתחיל את ההכנה כמה חודשים מראש כדי לוודא שטף ודייקנות.
  • כלי האסיסטנט חינמי וידידותי למשתמש, ומתאים גם למורים שאינם בעלי ניסיון קודם בעבודה עם כלי AI.
חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הערכה מסכמת
מבחן סגור, מבחן פתוח, אַנְסִין (קֶטַע עָלוּם), תוצר פיזי, נייר עמדה, עבודת חקר, משוב ועוד – מילון מונחים וכל מה שצריך לדעת על הַעֲרכה מסכמת בסיום יחידת הלימוד
אתיקה בשימוש בבינה מלאכותית בכתיבת עבודות
לטפח את מסוגלותם של התלמידים והתלמידות להשתמש באופן אתי ומוסרי ביישומי בינה מלאכותית בעת ביצוע מטלות לימודיות.
יצירת פרשנות טקסטואלית-קולנועית רב מודיאלית
ניתוח טקסטואלי של סצנות סרטים עם הבנה ביקורתית ומעשית של שפה קולנועית.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.