דלג אל

בניית מחוון

למאגר הפרקטיקות
בניית מחוון
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה, הערכה ומשוב

כותב הפרקטיקה:
רננה ניידמן, מדריכה ארצית בפיקוח על החינוך הגופני, מזכירות פדגוגית

צורך

הפרקטיקה של בניית מחוונים בחינוך הגופני בעזרת בינה מלאכותית עונה על הצורך בהערכה מדויקת ואובייקטיבית של ביצועי התלמידים. באמצעות ניתוח נתונים בזמן אמת והתאמה אישית של מדדי ההערכה, אפשר לקבל תמונה ברורה על רמות הכושר, ההתקדמות והיכולות הפיזיות של כל תלמיד. כמו כן, היא מאפשרת חיסכון בזמן למורים ומספקת כלים לשיפור תהליכי ההוראה והלמידה באופן ממוקד ומבוסס נתונים.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב 1

בחירת פלטפורמה של טקסט לטקסט (gemini ,chatgpt ,claude).

שלב 2

כתיבת פרומפט:
"אני מורה לחינוך גופני ואני רוצה שתבנה לי פעילויות שישמשו מחוון בשיעור בחינוך הגופני בנושא כדרור כדורסל דינמי בשיטת המשחק לבנות בכיתה ח', יש לי מגרש כדורסל תקני עם שני סלים וכדור לכל שתי תלמידות".

שלב 3

וידוא שהמחוון תואם את הצרכים של בית הספר מבחינת הציוד והמרחב, ומותאם לרמת הקושי של התלמידות. במידת הצורך מדייקים ומשנים.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר להעלות קובץ של מחוון כתוב ולבקש מהפלטפורמה לשנות מיומנויות או שיטה, בהתאם למה שהמורה רוצה להשיג בשיעור.

טיפים

מה כן לכתוב:
- משפטים בהירים ומדויקים
- משוב
- דוגמאות רלוונטיות

מה לא לכתוב:
- מילות שאלה או חיפוש
- משפטים כלליים
- נושאים שונים בשיחה אחת

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

יש סוגים רבים של מחוונים, מחוון כמותי, איכותי, בשיטת המשחק וכו'. צריך לדעת מה לבקש מהבינה כדי שתוכל ליצור לנו בנק של תרגילים המתאימים לסוג המחוון שאנו רוצים.
ניתן לבקש מהבינה גם התייחסות להערכת מדדים הקשורים להיבט החברתי והרגשי כחלק מהתמונה הכוללת במידה ובחרתם לשלב היבט זה במחוון.

דגשים חשובים:

  • שקיפות: יש להסביר לתלמידים את המדדים ומה נמדד.
  • התאמה אישית: מחוונים צריכים להיות מותאמים לגיל, לרמת הכושר ולמטרות השיעור.
  • שילוב מיומנויות מוטוריות וערכים: המדידה צריכה לכלול גם טכניקה וגם התנהגות.
חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

כמנחה בהשתלמויות וכמורה לחינוך גופני אני משתמשת בבניית מחוונים בעזרת הבינה המלאכותית. בדרך זו אני מצליחה לשלב רעיונות שונים בעבודתי.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

בחירה בדרכי הערכה על ידי תלמידים
מתן אפשרות בחירה בין דרכי הערכה מגבירה את המוטיבציה של תלמידים, הופכת את הערכת הלמידה למהנה ויצירתית וגם מצמצמת את הטיית השונות בין תלמידים המשפיעה מאוד על ה...
הבניית ידע בסביבה דיגיטלית
בשיטת למידה מבוססת פתרון בעיה בסביבה דיגיטלית, מוצגת לתלמידים בעיה אותנטית ורלוונטית לעולמם, בלא רמזים ובלא הכוונה לפתרון. הידע נבנה תוך התנסות בפתרון הבעיה,...
הערכת כתיבת טיעון באמצעות מחוון ייעודי
ייעול תהליך הערכה של המורים ופינוי זמן להתבוננות מעמיקה בביצועי הכתיבה של התלמידים ובקידומם הן באופן אישי הן ברמה הכיתתית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.