כתיבה תיאורית-חווייתית, בהתאם לפעולת ההפקה בכתב ברמת A2 בתוכנית המסגרת להוראת העברית, בהתבסס על מסמך CEFR בשילוב הבינה המלאכותית
- בפרקטיקה אפשר להשתמש בכמה מחוללי בינה מלאכותית, בחרתי להדגים אותה באמצעות ChatGPT
פרויקט "אתגרי העצמאות היום"
חלוקת הכיתה ל-5 קבוצות עבודה
כל קבוצה תקבל תחום אחד שבו המדינה מתמודדת עם אתגרים לעצמאותה כיום:
- עצמאות ביטחונית
- עצמאות כלכלית
- עצמאות תרבותית
- עצמאות אנרגטית וטכנולוגית
- עצמאות בתחום החברתי-פנימי
משימה: לנתח את האתגרים המוצגים בעזרת ChatGPT ולהציע פתרונות אפשריים.
- כל קבוצה תכין מיני-פוסטר דיגיטלי (או על בריסטול) עם:
- הגדרת האתגר העיקרי בתחום
- הישגים משמעותיים עד כה
- אתגרים נוכחיים
- רעיונות לפתרונות
שלבי הפרקטיקה: ניתוח אתגרים והצעת פתרונות באמצעות ChatGPT
- הצגת האתגר: התלמידים מקבלים תיאור של כמה בעיות או מצבים מאתגרים מהתחום על העצמאות.
- המשגה ודיון ראשוני: התלמידים מנתחים את הבעיה בקבוצות, מנסים להבין את מרכיביה ומעלים רעיונות ראשוניים לפתרון.
- אינטראקציה עם ChatGPT: התלמידים משתמשים ב-ChatGPT כדי לקבל ניתוח נוסף של הבעיה ורעיונות לפתרון.
פרומפט ל-AI:
- מטמיעים את המשימה, נותנים ל-ChatGPT ללמוד את האתגר ולהעלות כתבות מהרשת (לכן צריכים להפעיל את אייקון הרשת בשורת החיפוש).
- הצע לי כתבות ממקורות בנושא האתגר.
- השוואת פתרונות וביקורתיות – התלמידים משווים בין הרעיונות שהציעו לבין הפתרונות שהוצעו על ידי ChatGPT, ומעריכים את היתרונות והחסרונות של כל גישה.
- גיבוש פתרון מיטבי – על סמך הדיון והניתוח, התלמידים מגבשים פתרון סופי מנומק ומציגים אותו בכתב או בעל פה.
- רפלקציה והפקת לקחים – התלמידים מסיקים מסקנות על תהליך החשיבה שלהם, על תרומת ChatGPT ללמידה ועל דרכים ליישום גישות דומות בעתיד.