השלב הראשון
המורה מציג לתלמידים את ChatGPT ככלי לימודי המסייע בלימוד השפה הגרמנית, ומציג את הנושא "איכות הסביבה". התלמידים מקבלים הסבר על השימוש בכלי, הנחיות לדיאלוגים בגרמנית ורשימת נושאים אפשריים לחקירה.
השלב השני
כל תלמיד מתחבר ל-ChatGPT ושואל שאלה בסיסית בנוגע לאיכות הסביבה, למשל:
"Warum ist es wichtig, die Umwelt zu schützen?" התלמידים קוראים את התשובות, מזהים מילים חדשות וכותבים אותן כחלק מאוצר מילים להמשך.
השלב השלישי
התלמידים בוחרים נושא אחד (למשל, זיהום מים או שינויי אקלים) ושואלים את ChatGPT שאלות ממוקדות לקבלת מידע מפורט. המורה מנחה את התלמידים להשתמש בתשובות כדי לכתוב סיכום קצר או להכין פרזנטציה.
השלב הרביעי
התלמידים מבקשים מ-ChatGPT ליצור עבורם משפטים לדוגמה עם מבנים דקדוקיים רלוונטיים (למשל, שימוש ב"weil" או פעלים עם דטיב). לאחר מכן הם מנסים להשלים משפטים חדשים בעזרת הכלי.
השלב החמישי
התלמידים מנהלים שיחה ארוכה יותר עם ChatGPT, שבה הם מציעים פתרונות לשמירה על איכות הסביבה ומבקשים את חוות דעתו. המטרה היא לפתח שטף בשיחה וביטוי רעיונות מורכבים.
השלב השישי
כל תלמיד כותב חיבור קצר בנושא "Mein Beitrag für die Umwelt", תוך כדי קבלת עזרה מ-ChatGPT ליצירת משפטים, לעריכה ולקבלת הצעות לשיפור.
השלב השביעי
התלמידים משחקים עם ChatGPT משחקי אוצר מילים (לדוגמה, ניחוש מילים לפי תיאורים) ומשתפים בכיתה תובנות או רעיונות חדשים שהתקבלו בשיחה עם הכלי.