השלב הראשון: הגדרת המטרה והתוכן
- ללמד את המורים כיצד להשתמש ב-ChatTube, כדי לשפר את כישורי השיחה בעברית בעזרת סרטונים. המורים ילמדו איך להעלות סרטונים, לשאול שאלות עליהם ולנהל דיונים הממוקדים בשיפור השפה העברית.
- המורים מגדירים את המטרה של השיעור - האם הוא מתמקד בשיפור אינטראקציה בהפקה דבורה? בהעשרת אוצר מילים? בקליטה? נוסף על כך, יש להגדיר את סוגי השאלות והנושאים האקטואליים בשילוב הסרטונים.
השלב השני: הסבר על הכלי
בחירת סרטון יוטיוב מתאים:
- בחירת סרטון שמציג נושא חשוב אקטואלי, שאפשר לנהל דיון חברתי תרבותי סביבו.
- לדוגמה, סרטון שבו דעות או אמירות שונות או סרטון חינוכי קצר שמציג מסר סמוי או גלוי.
- המורים נכנסים לפלטפורמת ChatTube (ChatTube.io) ומעלים את סרטון היוטיוב שבחרו.
- בוחרים את השאלות הרלוונטיות.
השלב השלישי: ביצוע השיעור
- לאחר שהסרטון הועלה, המורים יכולים להפיק שאלות מגוונות על הסרטון, תרגילים, סיכום, איתור אוצר מילים שמופיע בסרטון, והכול בשיחה ב-chattube.
- המורים יכולים להשתמש בחומר שיצרו בשיעורים שלהם, הם יכולים להנחות את התלמידים לצפות בסרטון ואחר כך להתחיל לשאול שאלות (שקיבלו) המתמקדות בתוכן, במילים ובביטויים הקשורים לסרטון.
- לאחר השיחה, המורים מאפשרים לתלמידים לשאול שאלות נוספות שלא הוצגו או פשוט להקליט תשובות שלהם לשאלות שהוצגו. השאלות מאפשרות לתלמידים לנהל שיח רציף לפי מסוגלות התלמידים והתקדמותם, ומאפשרות למורים לעקוב אחרי התמקדות התלמידים.
השלב הרביעי: הערכה
- בסוף תהליך הלמידה אפשר להכין הערכה עצמית לתלמידים, לבדוק את מידת הבנתם לסרטון ועד כמה השאלות וההסבר היו יעילים מבחינתם.
- המשוב האישי יכול לעזור לתלמידים לפתח מיומנויות נוספות בתהליך ההערכה (שאילת שאלות הערכה, הבנה כללית של הסרטון, כישורי שיחה והבעה, זיהוי טעויות ושיפורן), כדי שהם יוכלו להתקדם ולשפר את יכולות ההבעה וכישורי השיחה שלהם.