דלג אל

איסוף נתונים באמצעות בינה מלאכותית, והעלאתם למפה

למאגר הפרקטיקות
איסוף נתונים באמצעות בינה מלאכותית, והעלאתם למפה
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה

כותב הפרקטיקה:
נדב שמגר, מדריך ארצי גאוגרפיה אדם וסביבה, מזכירות פדגוגית

צורך

איסוף נתונים, ניתוח מידע מרחבי עדכני והצגתו במפה (ככלי עזר למורה ואוריינות בינה מלאכותית לתלמיד):
מידע מרחבי הוא נדבך חשוב מאוד בתחום הדעת גאוגרפיה אדם וסביבה.
לשם כך אנו לרוב נדרשים למצוא אתרים, המציגים מידע עדכני על אודות נתונים מרחביים ומדדי פיתוח שונים, ולאפשר השוואתם בין מרחבים שונים, בין שבתוך תחומי מדינות לצורך בדיקת אי שוויון מרחבי ובין שבין מדינות.
מיומנות מרכזית בתחום הדעת היא היכולת להציג את המידע המרחבי על גבי מפות. פלטרפורמות הבינה המלאכותית עדיין אינן מסוגלות להפיק תצוגת מפה, אך בעזרת שילוב כלים מתוקשבים אפשר להפיק את המפות.
אפשר לשלב חיפוש ברשת בכלי בינה מלאכותית, כגון Gemini של גוגל, ChatGPT ו-Perplexity.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון, כתיבת פרומפט ראשוני:

'אני מבקש שתערוך השוואה בין שש המדינות הגדולות בעולם לפי שטח, באמצעות מדדי הפיתוח הללו:
שיעורי ילודה, שיעורי תמותה, תוחלת חיים, תמ"ג, אחוז המועסקים בחקלאות.
את ההשוואה הצג בטבלה. הנתונים צריכים להיות מעודכנים, ואם אין או חסר, מצא את הנתון הכי עדכני שיש, אך סמן אותו בכוכבית ליד הנתון למתי המידע מעודכן.

הערות:
- אפשר לבקש בפרומפט שהמידע יהיה מבוסס על אתרים ספציפיים בלבד, ומשם יישלפו הנתונים.
- אפשר לבקש מהבינה גם להכין תחזיות עתידיות בכל נושא על סמך מידע ונתונים (כולל הסבר לתחזית).

קישורים לתוצר הפרומפט (תצוגה בטבלה):

השלב השני, יבוא הטבלה לאחד מיישומי ה-GIS.

בפרקטיקה זו נבחרה סביבת Google Maps.

תצוגת מיפוי הנתונים שהפיקה הבינה המלאכותית על פי הבקשה על גבי Google Maps

תוצר התהליך קישור למפה מאיסוף הנתונים בבינה מלאכותית
בסוף התהליך מתקבלת מפה ובה הנתונים שנאספו. אפשר להציג את המפה ולנתח אותה עם התלמידים.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

במעבר בין הכלים השונים, יש לעיתים צורך לערוך דיוקים והתאמות כפי שדורשת כל פלטפורמה.
אין מגבלות מיוחדות בתשאול הבינה המלאכותית בנושא שליפת ואיסוף נתונים.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שיקולי הדעת בתכנון יחידת לימוד
מהם הנושאים המרכזיים של יחידת הלימוד? מי הם התלמידים? מהו הרכב הכיתה? מהם תוצרי הלמידה? ומהו החיבור שלי כמורה לחומר? – איך נתכנן יחידת לימוד שלוקחת בחשבון את...
למידה באמצעות ובשילוב תנועה: Embodied Learnin
מסלול בוקר, משחקי חצר, פסק זמן לתנועה ועוד – תלמידים המשתמשים באופן מודע בגוף שלהם לצורכי למידה, מעורבים יותר בתכנים הנלמדים ומגלים מוטיבציה גבוהה
למידה מקוונת בקהילות שיתופיות בין בתי ספר
למידה בקהילות שיתופיות מהווה הזדמנות לפרוץ באופן אמיתי את גבולות הכיתה: באמצעות בחירת התוכנית והשותפים המתאימים, תוכלו להסיר מחסומים של מרחק וזמן
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.