דלג אל

ביצועי הבנה

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע

צורך

הפרקטיקה נועדה כדי לקדם ולהעמיק בהבנת התלמידים את הידע הנלמד, שיפור זכירת הידע לטווח ארוך ויכולת השימוש העתידי בו. Edpuzzle הוא כלי המאפשר העלאת סרטוני וידאו, הוספת קטעי קול וחיתוך ועריכה בסיסית, בעוד הערך המוסף המרכזי שלו הוא האפשרות להוסיף שאלות אינטראקטיביות ישירות על הסרטון, לבדוק את הבנת התלמידים לידע שהם למדו. מחקרים רבים מצביעים על היעילות של למידה באמצעות וידאו, שכן היא משפרת את מעורבות התלמידים, מאפשרת למידה מותאמת אישית ומחזקת את ההבנה דרך הדמיה ויזואלית.

אבני דרך: מפגשים בחברה הישראלית

מתודה: רלוונטיות לעולם התלמיד

כותבת הפרקטיקה: נג'ם ראבי, מפמ"ר עברית יסודי, המזכירות הפדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

1. בחירת סרטון מתאים – המורה בוחר סרטון רלוונטי לנושא הנלמד מתוך מאגר קיים או מעלה סרטון משלו. מאגר סרטונים
2. עריכת הסרטון והתאמתו – אפשר לחתוך קטעים שאינם רלוונטיים, להוסיף קטעי קול או טקסט להבהרה.
3. הוספת שאלות אינטראקטיביות – שילוב שאלות פתוחות, אמריקאיות או רב-ברירתיות, לצד מטלות כתיבה, העמקה וחשיבה ביקורתית על התוכן.
4. שיפור מיומנויות שפה – יצירת שאלות המתמקדות במיומנויות שונות: הבנת הנקרא, הרחבת אוצר מילים, הבנת הנשמע וכתיבה.
5. הפעלת התלמידים וצפייה מונחית – התלמידים צופים בסרטון בקצב שלהם ועונים על השאלות תוך כדי למידה פעילה.
6. משוב והערכה – Edpuzzle מספק משוב אוטומטי ומאפשר למורה לעקוב אחר התקדמות התלמידים, לזהות נקודות לשיפור ולתת משוב פרטני.
7. דיון וניתוח קבוצתי – המורה יכול להשתמש בתשובות התלמידים כבסיס לדיון כיתתי, להבהרות נוספות וללמידה שיתופית.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

למידה דיפרנציאלית – יצירת סרטונים מותאמים אישית לרמות שונות בכיתה.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

הערכה עצמית ולמידה ממשוב – אפשרות למתן משוב מיידי לתלמידים על תשובותיהם.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

من النصّ إلى الصورة- نفهم ونرسم
أن يتعرّف التلاميذ إلى أهمّيّة النصّ البصريّ في الفهم، وأن يُعمِلوا التفكير الإبداعيّ والتفكير الناقد• من الصفّ الرابع حتى الثاني عشر، بتغيير النصّ واختيار ن...
التقييم الداخليّ في إطار التعلّم المُدْمَج (היברידי)
يتطلّب التعلم المدمج الذي يدمج بين التعلم الوجاهي والتّعلّم عن بعد إعادة التفكير بطرق تقييم مناسبة. .كيف يمكننا اختيار أدوات التقييم المناسبة لنا ؟ واي مراجع...
יצירת רלוונטיות וחיבור לעולם התלמיד/ה
כשתלמידים מרגישים שהתכנים והמיומנויות הנלמדים בכיתה רלוונטיים גם לחייהם מחוץ לכותלי הכיתה – המוטיבציה שלהם עולה והם מגלים יותר יוזמה, מעורבות ועניין
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.