1. בחירת סרטון מתאים – המורה בוחר סרטון רלוונטי לנושא הנלמד מתוך מאגר קיים או מעלה סרטון משלו. מאגר סרטונים
2. עריכת הסרטון והתאמתו – אפשר לחתוך קטעים שאינם רלוונטיים, להוסיף קטעי קול או טקסט להבהרה.
3. הוספת שאלות אינטראקטיביות – שילוב שאלות פתוחות, אמריקאיות או רב-ברירתיות, לצד מטלות כתיבה, העמקה וחשיבה ביקורתית על התוכן.
4. שיפור מיומנויות שפה – יצירת שאלות המתמקדות במיומנויות שונות: הבנת הנקרא, הרחבת אוצר מילים, הבנת הנשמע וכתיבה.
5. הפעלת התלמידים וצפייה מונחית – התלמידים צופים בסרטון בקצב שלהם ועונים על השאלות תוך כדי למידה פעילה.
6. משוב והערכה – Edpuzzle מספק משוב אוטומטי ומאפשר למורה לעקוב אחר התקדמות התלמידים, לזהות נקודות לשיפור ולתת משוב פרטני.
7. דיון וניתוח קבוצתי – המורה יכול להשתמש בתשובות התלמידים כבסיס לדיון כיתתי, להבהרות נוספות וללמידה שיתופית.
ביצועי הבנה
למאגר הפרקטיקות

צורך
הפרקטיקה נועדה כדי לקדם ולהעמיק בהבנת התלמידים את הידע הנלמד, שיפור זכירת הידע לטווח ארוך ויכולת השימוש העתידי בו. Edpuzzle הוא כלי המאפשר העלאת סרטוני וידאו, הוספת קטעי קול וחיתוך ועריכה בסיסית, בעוד הערך המוסף המרכזי שלו הוא האפשרות להוסיף שאלות אינטראקטיביות ישירות על הסרטון, לבדוק את הבנת התלמידים לידע שהם למדו. מחקרים רבים מצביעים על היעילות של למידה באמצעות וידאו, שכן היא משפרת את מעורבות התלמידים, מאפשרת למידה מותאמת אישית ומחזקת את ההבנה דרך הדמיה ויזואלית.
אבני דרך: מפגשים בחברה הישראלית
מתודה: רלוונטיות לעולם התלמיד
כותבת הפרקטיקה: נג'ם ראבי, מפמ"ר עברית יסודי, המזכירות הפדגוגית
הצעות למהלך

עוד רעיון

למידה דיפרנציאלית – יצירת סרטונים מותאמים אישית לרמות שונות בכיתה.
ועוד רעיון

הערכה עצמית ולמידה ממשוב – אפשרות למתן משוב מיידי לתלמידים על תשובותיהם.
שימוש אחראי

- הנחיות לשימוש אחראי בבינה מלאכותית יוצרת במערכת החינוך
- יש להקפיד על שימוש אתי בבינה מלאכותית.
- יש לשמור על פרטיות התלמידים, ולא להעלות פרטים מזהים כלשהם שלהם.