- נחשוב אילו נושאים אקטואליים שעומדים על סדר היום יכולים להתחבר לתוכנית הלימודים. 
 למשל: פדיון שבויים, משבר אקלים, תרומת איברים וכד'.
 נעורר את סקרנותם של התלמידים על ידי שאלה, תמונה, כתבה מהעיתון או סרטון.
 נעודד הבעת רגשות ושיתוף בידע הקודם שלהם בנושא: מה שמעתם על זה? מה ראיתם בחדשות?...
 כשצפוי אירוע משמעותי בקנה מידה עולמי, ארצי או יישובי – כדאי לחשוב מראש איך לשלב התייחסות אליו ברצף השיעורים. לדוגמה: לקראת בחירות לכנסת או למועצת העיר נוכל לשלב אירוע בחירות שקשור לתכנים הלימודיים שלנו, להקים מפלגות שינסו לשכנע בנושא מסוים ולקיים הצבעה בקלפי.
- נמקד את הדיון באמצעות ניסוח שאלה פורייה – שאלה פתוחה, מערערת, עשירה, רלוונטית וטעונה. למשל: 
 מהי ציונות היום? (היסטוריה)
 האם מדינה דמוקרטית יכולה להיות יהודית ולהיפך? (אזרחות)
 האם האדם הוא תוצר של תורשה או סביבה? (ביולוגיה)
 עד כמה דרמטית התחממות כדור הארץ? (רב תחומי)
- נזמין את המשתתפים לאתר מידע רלוונטי ממקורות שונים: עיתונים, אינטרנט, ראיונות...
 לאחר שאספו מידע, נבקש מהם להביע עמדה משלהם בנושא האקטואלי, שתהיה מבוססת גם על הידע שרכשו במהלך לימוד התכנים מתוכנית הלימודים.
- ננחה את התלמידים לנסח מגוון דעות ועמדות אפשריות בנושא.
 אפשר לערוך משחק תפקידים, רב-שיח או במת דיון להצגת עמדות שונות.
- לסיום נזמין את המשתתפים להתבונן על התהליך שעברו, ולשתף בתובנות שלהם על ידי דיבור, כתיבה או יצירה. נשאל:
- האם לאחר החיבור לאקטואליה גיליתם משהו חדש לגבי החומר הנלמד?
- האם התובנות מהחומר הנלמד השפיעו על עמדתכם ביחס לנושא האקטואלי?
- האם יש לכם תובנות שמשפיעות על הרצון שלכם להשפיע? לפעול במסגרת אזרחית כלשהי?
ראו גם: דף עבודה מעוצב להדפסה
 
                       
                       
               
               
               
               
               
                         
                         
                                           
                     
               
                             
                            