השלב הראשון: סיכום וכתיבת פרטי מידע על דמות המופת
איגוד של כל פרטי המידע על דמות המופת שנלמדה בכיתה או שנבחרה על ידי התלמיד (אפשר להשתמש כשיעור מבוא בשאלה - מהי דמות מופת בעיניך? מדוע בחרת בה? (כולל שתי תכונות אופי, שני ערכים שהיא מייצגת, או כסיכום על דמות מופת שכבר נלמדה בכיתה).
אם המטלה היא כלי סיכום ללימוד דמות המופת בכיתה, התלמידים יסתמכו על כלל הטקסטים שנלמדו עליה ויוכלו להוסיף עליהם טקסטים ומידע נוסף שאספו מהמרחב האינטרנטי.
אפשרות: אם יוצרים את המשימה על דמות מופת שכבר נלמדה בכיתה, כהערכה מסכמת, אפשר לאסוף את כלל התשובות של התלמידים על הדמות (תכונות אופי, השפעתה כדמות מופת) בפדלט משותף.
השלב השני: יצירת תמונה המייצגת את דמות המופת – על ידי מחולל תמונות
- המורה מלמד ומדגים איך אפשר להשתמש ב-GPT לכתיבת פרומפטים מותאמים ליצירת תמונות, כולל מתן דוגמאות פרקטיות.
לדוגמה, המורה יכול לבקש מ-GPT את הפרומפט הבא: "כתוב פרומפט למחולל תמונות AI שיציג את הדמות של הלל הזקן, שמייצגת תכונות של סובלנות וסבלנות, סבר פנים יפות לכל אדם, חוכמה ואופטימיות ביצירה אחת". - המורה חושף את התלמידים לכלי ליצירת תמונות - creator Image Bing BLinkShot ,Ideogram או כל כלי זמין אחר - ומדגים את הפרומפט שהוצע על מחולל התמונות.
נוסף על כך, הוא מראה איך אפשר לעשות שיפורים בפרומפט כדי לקבל תמונה מתאימה יותר. - התלמידים מבקשים מ-GPT לכתוב להם פרומפט שיתאים לתכונות האישיות שהם כתבו בחלק הראשון. אחרי שה-GPT מציע להם פרומפט, הם מתקנים ועושים התאמות לצרכים ולרצונות שלהם.
- התלמידים ניגשים למחולל תמונות ויוצרים תמונה אישית ייחודית ועושים התאמות ושינויים עד שהם מגיעים לתוצר מספק.
התלמידים מעלים את התמונה לפדלט מתחת לתכונות שהם כתבו על הדמות.
השלב השלישי: דיון על התוצרים
חשוב לייצר דיון על התמונות, על הקשר בין התכונות שזיהו לבין התמונות שיצרו, ולקשר לחומר הלימוד תוך כדי שימוש בחשיבה ביקורתית:
- האם התמונה אכן מייצגת לדעתם את הדמות – הן מבחינת תכונות אופי, הן מבחינת מציאות היסטורית וחברתית (תוך התייחסות לרקע התמונה, לבוש הדמות ומאפייניה).
- האם התמונות מהימנות מבחינת המציאות ההיסטורית? (שימו לב למאפיינים הדומים בין התמונות בנוגע לסוגיית הלבוש והרקע, לצד המאפיינים השונים שניכרים בלבוש, בכיסוי הראש).
- האם התמונות מביאות לידי ביטוי את התכונות של הדמות שנתבקשו בפרומפט? (לדוגמה, סבלנות וצניעות).
- אילו מסרים נוספים ניכרים בתמונות אלו? (חוכמה, הערכה או הערצה, רצון ללמוד מהלל).