דלג אל

יצירת תמונה לפסוק

למאגר הפרקטיקות
יצירת תמונה לפסוק
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה, מענה מותאם אישית, שותפויות להצלחת התלמידים   ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב, יישום תהליכי הוראה   מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, חינוך לערכים

כותב הפרקטיקה:
מירב ויצמן, מדריכה ארצית לחדשנות פדגוגית, אפרת שוקרון-ביסמוט, מדריכה ארצית לתנ"ך ממלכתי בבי"ס יסודיים, מזכירות פדגוגית

צורך

הפרקטיקה עונה על הצורך בהעמקת הידע בתנ"ך בקרב תלמידי כיתות א'-ו' בצורה חווייתית, תוך כדי שימוש מושכל בבינה מלאכותית. הפרקטיקה מאפשרת לתלמידים לפתח חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית ושאילת שאלות.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב 1: הצגת המשימה לתלמידים

  • המורה מסביר את המשימה: יצירת תמונה של אירוע, דמות או פסוק מקראי בעזרת בינה מלאכותית.
  • המורה מדגים אילו תוצרים ויזואליים אפשר להכין בכלי הבינה המלאכותית מסוג טקסט לתמונה.


שלב 2: חלוקה לקבוצות ובחירת נושא

  • התלמידים מחולקים לקבוצות ( 5-3 תלמידים בקבוצה).
  • כל קבוצה בוחרת נושא מתוך התוכן הנלמד (אירוע מקראי, דמות, פסוק או מושג מרכזי).

שלב 3: ניסוח שאלות והגדרת התמונה

  • הקבוצה מנסחת שאלות:
    מה האירוע המרכזי או מי הדמות המרכזית?
    אילו פרטים ויזואליים חשוב לכלול בתמונה?
    כיצד אפשר להעביר את המסר של הפסוק או האירוע בתמונה?

שלב 4: יצירת התמונה - עבודה משותפת בליווי מבוגר

  • המורה והתלמידים משתמשים יחד בכלי בינה מלאכותית ליצירת התמונה.
  • התלמידים מתארים את התמונה הרצויה בשפה ברורה ומדויקת ומנסחים פרומפט (הנחיה) למחולל השפה הנבחר.
  • המורה מלמד הוראה מפורשת כיצד להעריך את המידע, התלמידים בוחנים את תוצרי הכלי ומציעים שינויים או שיפורים.

שלב 5: הצגת התוצר

  • כל קבוצה מציגה את התמונה שיצרה בפני הכיתה.
  • ההצגה כוללת הסבר על הבחירות ומרכיבי התמונה, חיבור לתוכן המקראי (מה הפסוק או האירוע מספרים ומה המשמעות שלהם?) ודיון על תהליך היצירה והשימוש בבינה המלאכותית.

שלב 6: רפלקציה ומשוב
התלמידים מתבקשים לענות על שאלות רפלקציה, כגון: כיצד פעלנו כקבוצה? האם היינו עקביים בפיתוח הרעיון? האם הבענו את הרעיונות באופן ברור, בהיר? מה למדנו על הפסוק או האירוע בתהליך היצירה? מה היה לנו מאתגר בשימוש בכלי הבינה המלאכותית? כיצד, לדעתנו, התוצר שלנו מבטא את הנושא?

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

חידון כיתתי:
התלמידים מציגים את התמונות ללא הסבר, ושאר הכיתה צריכה לנחש מה האירוע, הדמות או הפסוק שמיוצגים בתמונה. אפשר ליצור רצף תמונות כחלק מ"מסע בין תחנות" על פני ציר זמן התרחשויות, שבו כל תמונה מתארת שלב באירוע מקראי לצד הסבר והקשר לתוכן המקראי.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

مسح معرفة التلاميذ المسبقة قبل البدء بعمليّة التعلّم (Pre-test)
يعطي مسح المعرفة للمعلّم صورة عن مستوى المعرفة في الصف. والتي من شأنها أن تساعده في اتخاذ القرارات المتعلقة ببناء وحدة التعلم. وكذلك عن النقاط المهمة التي يج...
סקר או משאל רחוב בנושאים ערכיים ודיון בממצאים
משאל רחוב יכול לשמש כלי חינוכי המרחיב את מעגל הדעות והעמדות שהתלמידים נחשפים אליהן, לאפשר למידה חווייתית מהשטח ולזמן מפגשים עם אחרים בחברה ובקהילה כדי לעודד ...
שימוש בבינה מלאכותית ליצירת סיפור חינוכי שמדגים חוסן ואמונה
פרקטיקה זו משלבת למידה רגשית, יצירת סיפורים באמצעות בינה מלאכותית והמחשה ויזואלית.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.