שלב 1: הצגת המשימה לתלמידים
- המורה מסביר את המשימה: יצירת תמונה של אירוע, דמות או פסוק מקראי בעזרת בינה מלאכותית.
- המורה מדגים אילו תוצרים ויזואליים אפשר להכין בכלי הבינה המלאכותית מסוג טקסט לתמונה.
שלב 2: חלוקה לקבוצות ובחירת נושא
- התלמידים מחולקים לקבוצות ( 5-3 תלמידים בקבוצה).
- כל קבוצה בוחרת נושא מתוך התוכן הנלמד (אירוע מקראי, דמות, פסוק או מושג מרכזי).
שלב 3: ניסוח שאלות והגדרת התמונה
- הקבוצה מנסחת שאלות:
מה האירוע המרכזי או מי הדמות המרכזית?
אילו פרטים ויזואליים חשוב לכלול בתמונה?
כיצד אפשר להעביר את המסר של הפסוק או האירוע בתמונה?
שלב 4: יצירת התמונה - עבודה משותפת בליווי מבוגר
- המורה והתלמידים משתמשים יחד בכלי בינה מלאכותית ליצירת התמונה.
- התלמידים מתארים את התמונה הרצויה בשפה ברורה ומדויקת ומנסחים פרומפט (הנחיה) למחולל השפה הנבחר.
- המורה מלמד הוראה מפורשת כיצד להעריך את המידע, התלמידים בוחנים את תוצרי הכלי ומציעים שינויים או שיפורים.
שלב 5: הצגת התוצר
- כל קבוצה מציגה את התמונה שיצרה בפני הכיתה.
- ההצגה כוללת הסבר על הבחירות ומרכיבי התמונה, חיבור לתוכן המקראי (מה הפסוק או האירוע מספרים ומה המשמעות שלהם?) ודיון על תהליך היצירה והשימוש בבינה המלאכותית.
שלב 6: רפלקציה ומשוב
התלמידים מתבקשים לענות על שאלות רפלקציה, כגון: כיצד פעלנו כקבוצה? האם היינו עקביים בפיתוח הרעיון? האם הבענו את הרעיונות באופן ברור, בהיר? מה למדנו על הפסוק או האירוע בתהליך היצירה? מה היה לנו מאתגר בשימוש בכלי הבינה המלאכותית? כיצד, לדעתנו, התוצר שלנו מבטא את הנושא?