דלג אל

יצירת שיר במחולל Suno בהוראת העברית כשפה שנייה

למאגר הפרקטיקות
יצירת שיר במחולל Suno בהוראת העברית כשפה שנייה
  ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה

כותב הפרקטיקה:
שרה חי'ר, מדריכה לעברית בחברה הדרוזית, מזכירות פדגוגית

צורך

מורה לעברית כשפה שנייה זקוק לשירים מותאמים לתלמידים, המשלבים תכנים רלוונטיים, ערכים חברתיים ונושאים חינוכיים, לצורך טיפוח מיומנויות ההאזנה ובהבנת הנשמע. מחולל Suno יכול לספק פתרון מותאם ליצירת שירים ייחודיים, בהתאם לצרכים הפדגוגיים ולתחומי העניין של התלמידים.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב א

אם יש לכם מילים לשיר, אפשר לדלג על שלב זה.
אם לא, היעזרו ב-chatgpt.

פרומפט ל-AI:
כתוב לי שיר על עונת החורף.
השיר יכלול את אוצר המילים: עננים, גשם, ברק, רעם, רוח, סערה, בגדים חמים.

עונת החורף הגיעה
טיפות גשם על החלון,
רוח קרה בין ענן לענן.
האדמה שותה, נושמת עמוק,
ברקים מאירים בלילה רחוק.

פזמון:
חורף הגיע, שמחה בלב,
מעילים, מגפיים, חם מתחת לצווארון האוהב.
הגשם זורם, השמש נחה,
עונת החורף – קסם בטבע.
שלוליות מבריקות ברחוב,
ילדים קופצים, צחוק לאהוב.
סיר מרק חם, הבית חמים,
משפחה יחד, רגעים קסומים.

פזמון:
חורף הגיע, שמחה בלב,
מעילים, מגפיים, חם מתחת לצווארון האוהב.
הגשם זורם, השמש נחה,
עונת החורף – קסם בטבע.
בין הטיפות נשתול תקווה,
נצפה לשמש, לאור באהבה.
אך עכשיו נניח יד על יד,
ונחבק את החורף המיוחד.

 

שלב ב

פתחו חשבון ב-Suno.

פרומפט ל-AI:

• לחצו על Create.
• לחצו על Custom.
• הדביקו את מילות השיר (המופיע בשלב א).
• בתיבה Style of Music כתבו את סגנון המוזיקה שאתם רוצים (אפשר לכתוב בעברית).
• בתיבה Title תנו כותרת לשיר "עונת החורף הגיעה".
• לחצו על Create ותקבלו שני שירים.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר להשתמש בכלי לקריאת מקהלה. אני מעלה את הטקסט שאני מלמדת ומבקשת מהמחולל שייצור לי אותו כשיר. אני משמיעה אותו לתלמידים והם לומדים מהשיר לקרוא את הטקסט.

דוגמה: אני מלמדת את הטקסט "כיצד פועלים השרירים?" חלק א

חלק א - פּעולת השׁרירים
בּכל תנועה שׁאנחנו עושׂים משׁתתפים השׁרירים שׁבּגופנו. כּשׁמרימים את היד, מניעים את הרגל, עושׂים הבּעות בּפּנים – השׁרירים מתכּווצים ואחר כך מִתְרַפִּים.

התכּווצות והתרפּות השׁרירים גורמות לתנועה. השׁריר המתכּווץ נעשׂה קצר יותר, עבה יותר וקשׁה יותר.

כּשׁאנו מרימים חפץ כּבד, שׁריר הזרוע העליון מתכּווץ, לכן מרגישׁים שׁהשׁריר עבה יותר וקשׁה יותר. וההפך נכון כּשׁאנו מיישׁרים את היד, שׁריר הזרוע העליון מתרפּה. לכן מרגישׁים שׁהשׁריר פּחות עבה ופּחות קשׁה.

ויוצרת את הטקסט כשיר באמצעות המחולל Suno
כּיצד פּועלים השׁרירים? חלק א

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

בגרסה החינמית למחולל Suno אפשר ליצור עד ארבעה שירים ביום.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

אני משתמשת רבות במחולל Suno ליצירת שירים מותאמים לתלמידים בהוראת העברית כשפה שנייה. הכלי מסייע במיוחד לתלמידים בראשית הקריאה, בכך שהוא מחזק את כישורי הקריאה באמצעות האזנה והבנת הנשמע.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יצירת קשר חיובי מורים-הורים
הורים ומורים הם שותפים לחינוך הילדים וזו לא רק תחושה שיש ליצור אלא שותפות אמיתית שנוצרת דרך יוזמות משותפות ושיח מתמיד
"שלום שלום בלון אדום" - יצירת המשך חדש לסיפור
"הדמיון הוא המקום היחיד שבו הנשמה האנושית מרגישה בבית". טרנס מק'קנה
אתיקה בשימוש בבינה מלאכותית בכתיבת עבודות
לטפח את מסוגלותם של התלמידים והתלמידות להשתמש באופן אתי ומוסרי ביישומי בינה מלאכותית בעת ביצוע מטלות לימודיות.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.