דלג אל

ציירי לי חידה

למאגר הפרקטיקות
  ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה

מטרה

בימי מלחמה, התמודדות עם אובדן וערעור הביטחון האישי, יצירה עשויה להוות עוגן של תקווה, חוסן ועיבוד תהליכים. בעזרת כלי יצירה עם בינה מלאכותית ניצור תמונות מרשימות המייצגות רגשות, משאלות-לב ותקווה. יצירת התמונות מאפשרת לכלול פעולות מחזקות חוסן כמו הומור, הסברה, ריפוי המציאות הכואבת ומחשבה על עתיד טוב יותר.

כותבת הפרקטיקה: שירה רוט זליקוביץ, מובילה דיגיטלית בפסג״ה חדרה, מנהלת קהילת הווצאפ הוראה יצירתית עם AI, מומחית בטכנולוגיות למידה בדגש על שילוב כלי AI בתהליכי למידה, הוראה והערכה.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

חידון הוא דרך משחקית להעצים את חוויית הלמידה, לאתגר את התלמידים ולהגביר את המעורבות שלהם ואת האינטראקציה ביניהם. בפרקטיקה זו התלמידים והתלמידות יוצרים חידות מאוירות, באמצעות כלי ציור מבוססי בינה מלאכותית, ומציגים אותן לחבריהם לכיתה.

יצירת חידוני תמונות בעזרת כלי ציור AI
התלמידים מתבקשים ליצור בעזרת כלי AI תמונות או דימויים חזותיים המייצגים שמות של יישובים ומקומות בארץ. לאחר שלב היצירה, נציג את התמונות והילדים ינחשו לאילו יישובים התכוונו יוצרי התמונות. יש להכין מראש לוח שיתופי שאליו יוכלו להעלות את התמונות שיצרו (פאדלט, גוגל סליידס וכד').

מהלך השיעור

  1. הסבר המשימה לתלמידים: יצירת תמונות המייצגות יישובים בארץ.
    התמונה צריכה לכלול אלמנטים חזותיים הממחישים את שם הישוב.
    לדוגמה: רמת השופט = ציור של הר ועליו שופט.
    חשוב להציג לתלמידים מספר דוגמאות לתמונות כאלו, לפני שיצאו לעבודה עצמאית.
    (ניתן לכוון את התלמידים לשמות של ישובים שהיו מעורבים במלחמה כמו בארי, רעים שדרות וכד').
  2. לקראת תהליך היצירה נחלק את התלמידים לזוגות. כל זוג יבחר שם של ישוב, ויתכנן על דף באילו דימויים חזותיים להשתמש בתמונה.
  3. התלמידים יצרו את התמונות בעזרת כלי AI. מומלץ להיעזר ביוצר התמונות של בינג, שיוצר בקלות יחסית תמונות יפות והוא מאושר על ידי משרד החינוך.
    במהלך היצירה, כדאי לעבור בין הזוגות ולייעץ לתלמידים האם התמונה אכן מעבירה את המסר.
  4. התלמידים יבחרו את התמונה הטובה ביותר, ויעלו אותה ללוח השיתופי שהכנו מראש.
  5. לסיום המהלך, נקרין כל תמונה על הלוח והתלמידים יתבקשו לזהות את היישובים בארץ.
  6. ניתן גם לנעוץ את התמונות של היישובים בתוך תבנית מפה בלוח פאדלט. ככה תתקבל תמונת המיקום של הישובים השונים במפת הארץ ויהיה ערך מוסף של הכרת הארץ.
  7. אפשרות נוספת: התלמידים ישלחו את התמונות למורה והמורה תיצור חידון דיגיטלי כדוגמת קהוט.

עוד רעיון - יצירת חידוני תמונות בנושאים נוספים

עוד רעיון - יצירת חידוני תמונות בנושאים נוספים
  • שמות שירים
  • שמות ספרי ילדים (או ספרים בכלל)
  • ביטויים ופתגמים ובכללם ביטויי תקווה כגון: "האור בקצה המנהרה"

חידון עם מילים מסתתרות. כמו בדוגמה הזו

אפשר גם - יצירת קלפי רגשות בעזרת ציור בבינה מלאכותית

אפשר גם - יצירת קלפי רגשות בעזרת ציור בבינה מלאכותית

מהלך השיעור

  1. נבקש מהתלמידים להציע מגוון רגשות שעולים להם בימים אלו ונכתוב אותם על הלוח.
    לדוגמה: פחד, תקווה, שנאה, אהבה, חוזק, ביטחון.
    במידת הצורך נוסיף עוד רשימת רגשות שלא עלו על ידי התלמידים ונכתוב גם אותם.
  2. נבקש מהתלמידים לבחור רגש או שניים אותו ירצו לצייר.
  3. נבחר את אחד מכלי הציור בבינה מלאכותית שאיתו נרצה לעבוד עם התלמידים (פאדלט, בינג, קנבה וכד'), ונסביר כיצד עובדים עם הכלי (רצוי לעשות זאת בשיעור נפרד).
  4. התלמידים יציירו את הרגשות, יעבדו אותם לתמונות בבינה מלאכותית, יעלו את התמונות ללוח שיתופי ויוסיפו את הכותרת של הרגש.

נדפיס את התמונות על קלפים, ובשיעור נוסף נקיים שיח שיתופי בעזרת הקלפים שיצרו התלמידים.

אחלה שיעור
אם גם לכם יש הצעה לפרקטיקה מקורית שמציתה את הדמיון, מעשירה את הלמידה בכיתה ומקדמת הוראה איכותית
שלחו אלינו אותה!

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הצגת קריטריונים להערכה בתחילת פרק הלימוד
כשתלמידים יודעים בתחילת פרק הלימוד את הקריטריונים שלפיהם יוערכו בסופו, הם מבינים טוב יותר את שנדרש מהם. הבנה זו מגייסת את המוטיבציה שלהם ועוזרת להם לכוון את ...
ניהול דיון
איך נְלמד את התלמידים לנהל דיון בכיתה באופן סובלני, מנומס ומכבד המאפשר הקשבה וביטוי אישי? כלים לעבודה בכיתה: חפץ דיבור, אקווריום, שיקוף ועוד
חיפוש תשובות ופתרונות במקומות לא-שגרתיים
האם אילוצים הם מכשול? או שאולי הם עוזרים לנו לחפש תשובות ופתרונות במקומות לא-שגרתיים ומגבירים את היצירתיות שלנו? – כלים ורעיונות לעידוד חשיבה יצירתית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.