דלג אל

דמויות מופת מהמורשת הדרוזית - יצירת המחשה חזותית

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות

צורך

מטרת הפרקטיקה היא להעשיר את הוראת המורשת באמצעות יצירת המחשות ויזואליות מותאמות אישית של אירועים מורשתיים, ולפתח חומרי למידה נלווים המותאמים לצורכי הכיתה הספציפית. היא מסייעת להפוך אירועים מוחשיים רלוונטיים יותר.

אבן דרך: הקשר לארץ ולמדינה

מתודה: ניתוח סרטון, טקסט או מושג, ניתוח תוכן חזותי

כותבות הפרקטיקה: מזנה סלאלחה, אבתסאם קבלאן, מדריכות, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון:
קישור למערך השיעור יום העצמאות של ישראל – חגיגה של חירות, זהות וקשר למדינה

התלמידים נכנסים לכלי בינה מלאכותית מסוג TEXT TO IMAGE.
המורה מסביר שהתלמידים יצרו תמונה בעזרת בינה מלאכותית על בסיס תיאור שהם יכתבו בעצמם בגרמנית.

השלב השני:
התלמידים לוחצים בצד ימין למעלה על SIGN IN כדי להירשם.

השלב השלישי:
התלמידים בוחרים ב-Firefly Free כדי לעבוד עם הכלי בחינם.

השלב הרביעי:
התלמידים לוחצים על TEXT TO IMAGE.

השלב החמישי:
התלמידים לוחצים על Generate כדי ליצור תמונה משלהם.

השלב השישי:
התלמידים כותבים תיאור מפורט בגרמנית של תמונה הקשורה ליום העצמאות. התיאור צריך לכלול לפחות 7-5 משפטים ולהתייחס:
- למקום: איפה התמונה מתרחשת? (בכיכר העיר, בים, במדבר, ליד הכותל המערבי)
- לאנשים: מי נמצא בתמונה? (משפחות חוגגות, חיילים, ילדים עם דגלים)
- לפעולות: מה קורה בתמונה? (מצעד, מופע זיקוקים, על האש בפארק)
- לצבעים ולאווירה: אילו צבעים שולטים? איזו אווירה יש בתמונה? (שמח, חגיגי, מרגש)

דוגמה לטקסט שהתלמידים יכולים לכתוב:

Am Abend des Unabhängigkeitstages gibt es ein großes Feuerwerk über Tel Aviv. Viele Menschen stehen am Strand und schauen nach oben. Sie halten kleine israelische Flaggen in den Händen. Kinder rennen und spielen mit Luftballons. Die Stimmung ist fröhlich und alle feiern zusammen

השלב השביעי:
אם התמונה לא תואמת את מה שהם דמיינו, הם יכולים לשפר את התיאור ולהוסיף פרטים כדי לדייק את התוצאה.

השלב השמיני:
הכיתה מקיימת דיון מסכם:
- מה למדתם על דיוק בתיאור תמונות?
- איך אפשר להשתמש בבינה מלאכותית ככלי ללמידה יצירתית?
- האם התהליך עזר לכם ללמוד מילים חדשות?

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

יצירת חומרי למידה באמצעות מחולל טקסט

1. ניסוח בקשה ליצירת שאלות:
הזינו בקשה מפורטת ליצירת שאלות או פעילויות המבוססות על האירוע ההיסטורי. לדוגמה:
צור 5 שאלות לדיון בכיתה על [האירוע ההיסטורי].
הכן שאלות ברמות חשיבה שונות: ידע, הבנה, יישום, אנליזה וסינתזה. התאם את השאלות לתלמידי כיתה [שלב גיל] הלומדים את נושא [שם הנושא].
או בקשה ליצירת פעילות:
אנא צור פעילות כיתתית בנושא [שם הנושא], שתכלול:
א. משימת הכנה לתלמידים טרם השיעור
ב. פעילות פתיחה של 10 דקות עם התמונה שיצרנו
ג. שאלות לסיכום ורפלקציה

2. בחינה ועריכת התוצרים הטקסטואליים:

  • קראו בעיון את השאלות או את הפעילויות שהבינה המלאכותית יצרה ובדקו:
    - דיוק בכל השאלות והפעילויות
    - התאמה לרמת התלמידים והתכנים הנלמדים
    - גיוון ברמות החשיבה והמיומנויות הנדרשות
    - ניסוח בהיר ומדויק
חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

כדי להגיע לתוצאות טובות ליצירת תמונה לצורך ניתוח, אפשר להשתמש בכמה פלטפורמות של בינה מלאכותית, כגון קנבה CANVA, ויהיה אפשר ליצור רצף אירועים לאותו תרחיש היסטורי או ליצור סיפור בעזרת תמונות.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

אם תרצו לפתח את רעיון התמונה אל תוך סיפור, אפשר לבקש מהתלמידים להקליט את עצמם קוראים סיפור אישי שהם כתבו על התמונה הנבחרת או על הנושא הנבחר. אפשר להשתמש בכלי הקלטה של GOOGLE.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יצירת כרזות דיגיטליות בשימוש הבינה המלאכותית
הפרקטיקה עונה על הצורך לקדם הבנה מעמיקה של ערכים דוגמת ערבות הדדית וסולידריות בקרב תלמידים, תוך כדי שימוש בשיטות הוראה מגוונות ומתקדמות שמקדמות רלוונטיות בעי...
הטלת ספק
ששת כובעי החשיבה של דה בונו, שגרת טען-תמוך-שאל, מה גורם לך לומר זאת? איפכא מסתברא – ועוד כלים שיעזרו לכם לעודד את התלמידים לחשוב באופן ביקורתי ולהטיל ספק
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.