השלב הראשון:
קישור למערך השיעור יום העצמאות של ישראל – חגיגה של חירות, זהות וקשר למדינה
התלמידים נכנסים לכלי בינה מלאכותית מסוג TEXT TO IMAGE.
המורה מסביר שהתלמידים יצרו תמונה בעזרת בינה מלאכותית על בסיס תיאור שהם יכתבו בעצמם בגרמנית.
השלב השני:
התלמידים לוחצים בצד ימין למעלה על SIGN IN כדי להירשם.
השלב השלישי:
התלמידים בוחרים ב-Firefly Free כדי לעבוד עם הכלי בחינם.
השלב הרביעי:
התלמידים לוחצים על TEXT TO IMAGE.
השלב החמישי:
התלמידים לוחצים על Generate כדי ליצור תמונה משלהם.
השלב השישי:
התלמידים כותבים תיאור מפורט בגרמנית של תמונה הקשורה ליום העצמאות. התיאור צריך לכלול לפחות 7-5 משפטים ולהתייחס:
- למקום: איפה התמונה מתרחשת? (בכיכר העיר, בים, במדבר, ליד הכותל המערבי)
- לאנשים: מי נמצא בתמונה? (משפחות חוגגות, חיילים, ילדים עם דגלים)
- לפעולות: מה קורה בתמונה? (מצעד, מופע זיקוקים, על האש בפארק)
- לצבעים ולאווירה: אילו צבעים שולטים? איזו אווירה יש בתמונה? (שמח, חגיגי, מרגש)
דוגמה לטקסט שהתלמידים יכולים לכתוב:
Am Abend des Unabhängigkeitstages gibt es ein großes Feuerwerk über Tel Aviv. Viele Menschen stehen am Strand und schauen nach oben. Sie halten kleine israelische Flaggen in den Händen. Kinder rennen und spielen mit Luftballons. Die Stimmung ist fröhlich und alle feiern zusammen
השלב השביעי:
אם התמונה לא תואמת את מה שהם דמיינו, הם יכולים לשפר את התיאור ולהוסיף פרטים כדי לדייק את התוצאה.
השלב השמיני:
הכיתה מקיימת דיון מסכם:
- מה למדתם על דיוק בתיאור תמונות?
- איך אפשר להשתמש בבינה מלאכותית ככלי ללמידה יצירתית?
- האם התהליך עזר לכם ללמוד מילים חדשות?