דלג אל

המחשה / שחזור של ממצאים, מבנים, לבוש היסטוריים ועוד

למאגר הפרקטיקות
ממצאים היסטוריים
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע   ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה, יישום תהליכי הוראה

כותב הפרקטיקה:
שלומית ברוכי' מדריכה ארצית ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה, מזכירות פדגוגית

צורך

הפקת תמונות (ובהמשך סרטונים) לשחזור מבנים ומתקנים על פי מאפיינים היסטוריים, שחזור מצבים, אירועים וקרבות היסטוריים
(ככלי עזר למורה ואוריינות בינה מלאכותית לתלמיד).
תמונות עוזרות להמחיש ולהבין תהליכים גאוגרפיים-היסטוריים-ארכיאולוגיים.
מחוללי תמונות שונים, ובהם Ideogram ,Leonardo ואחרים, מאפשרים לנו לשחזר מראות, מבנים, לבוש ועוד, על ידי הזנת התיאור ממקורות כתובים או מתוכניות מבנים או מדוחות ארכיאולוגיים, ולתת למחולל להפיק לנו את התוצר המבוקש, ובכך להמחיש איך נראו הדברים.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלבי העבודה:

  • כתיבת הפרומפט הראשוני שמציג את הבקשה
  • כתיבת הפרומפט שמדייק את הנתונים
  • דיוק נוסף של הפרומפט (החלפת כלי בגלל שינויים בכלי המקורי)
  • דיוק סופי של הפרומפט
  • הערכה אם התוצאות תואמות את הממצאים בשטח

הערה חשובה: קשה מאוד לשחזר מבנים שאינם מתאימים במציאות לדגמים שהבינה למדה. לדוגמה, בית כנסת מופיע כמבנה מפואר, בעוד בפועל בגמלא היה מבנה הרבה יותר צנוע מהדגם שיוצר על ידי הבינה (בית הכנסת של הבינה דומה לבזיליקה מפוארת בעוד בשטח, בגמלא, הוא לא היה כזה).
כמו כן, לעיתים ככל שמדייקים את הפרומפט הבינה פחות מדייקת את התוצאה.

ואף על פי כן, ההתמודדות עם הניסיון לשחזר את המראה מאפשר לימוד של פרטים חזותיים ולימוד של חשיבה ביקורתית על התוצאות. בהחלט אפשר לשאול את התלמידים: האם השחזור תואם את תוכנית המבנה במציאות? מה דומה ומה שונה?

השלב הראשון - כתיבת פרומפט ראשוני
צור תמונה בסגנון צילום, שתשחזר את המראה של בית הכנסת העתיק בגמלא בהתאם לממצאים הארכיאולוגיים שנמצאו באתר.
- קבלת התמונה 1

השלב השני - דיוק כתיבת הפרומפט
בית הכנסת בנוי אבני בזלת
- קבלת התמונה 2

השלב השלישי - טיוב נוסף של הפרומפט
צור תמונה בסגנון צילום מבפנים של בית הכנסת מן המאה ה-1 לספירה, בנוי אבני בזלת כהות, המושבים מסודרים מסביב, לאורך הקירות. מרכז בית הכנסת הוא במרכז המבנה.
- קבלת התמונה 3

השלב הרביעי - דיוק נוסף של הפרומפט
צור תמונה בסגנון צילום מבפנים של בית הכנסת מן המאה ה-1 לספירה, בנוי אבני בזלת כהות, המושבים מסודרים מסביב, לאורך הקירות. מרכז בית הכנסת הוא במרכז המבנה. העיטורים צנועים.
- קבלת התמונה 4

כאמור, בשלב האחרון צריך להשוות את התמונות שהתקבלו למה שידוע לנו על הממצאים בשטח.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

עוד אתרים ייעודיים ואיכותיים ליצירת תמונות וסרטונים במגבלות חשבון חינמי: https://gemini.ai ,https://leonardo.ai ,https://designer.microsoft.com ,https://copilot.microsoft.com

ביצירת תמונות לצורך המחשת מבנים עתיקים, חשוב לדייק את הפרומפט על פי התוצאה שמקבלים.
דמיינו את התמונה הסופית ושפרו את כתיבת הפרומפט.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

החל מ-6 בינואר 2025 מנוע 0.2 מושבת ותוכנית החינם מוגבלת ל-10 קרדיטים בשבוע.
אפשר לכתוב פרומפט בעברית בשני הכלים המפורטים וכן בכלי נוסף, רובי בוט,
ב-Ideogram וב-designer. השימוש מותר מגיל 13. ברובי הבוט מגיל 18.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הערכת כתיבת טיעון באמצעות מחוון ייעודי
ייעול תהליך הערכה של המורים ופינוי זמן להתבוננות מעמיקה בביצועי הכתיבה של התלמידים ובקידומם הן באופן אישי הן ברמה הכיתתית
תכנון למידה מרחוק רגישת מגדר
נמצא שבלמידה מרחוק תלמידות פעילות יותר מתלמידים, ורמות האינטראקציה הבין-אישית הגבוהות שלהן מביאות אותן לתוצאות ולהישגים גבוהים יותר. מה ניתן לעשות כדי לחדד א...
عرض معايير التقييم في بداية الوحدة التعليمية
عندما يتعرّف التلاميذ في بداية الفصل الدراسي على المعايير التي سوف نعتمدها لتقييمهم في نهاية الفصل، فإنهم سيفهمون بشكل أفضل ما المطلوب منهم. الأمر الذي من شأ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.