דלג אל

יצירת תמונה וניתוח טקסט בעזרת בינה מלאכותית

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות, הבניית ידע

צורך

מטרת הפרקטיקה היא להעשיר את הוראת ההיסטוריה באמצעות יצירת המחשות ויזואליות מותאמות אישית של אירועים היסטוריים, ולפתח חומרי למידה נלווים המותאמים לצורכי הכיתה הספציפית. היא מסייעת להפוך אירועים היסטוריים למוחשיים ורלוונטיים יותר.

אבן דרך: הנצחה וגבורה, הקשר לארץ ולמדינה

מתודה: ניתוח סרטון, טקסט או מושג, ניתוח תוכן חזותי

כותבי הפרקטיקה: רועה נסראלדיין ואיל אבו סאלח, מדריכים להיסטוריה, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

הגדרת האירוע או הנושא ההיסטורי:

  • היכנסו לפורטל לעיון במשאבי הוראה בנושא "חודש תקומה וגבורה".
  • חישבו על רגע משמעותי או התמונה שתייצג באופן מיטבי את הנושא.
  • בדקו שהאירוע הנבחר מתאים להמחשה חזותית ושיש לו ערך פדגוגי.

מחקר מקדים לדיוק היסטורי:

  • בצעו מחקר קצר על האירוע ההיסטורי לאיסוף פרטים מדויקים:
    - תאריך ומיקום מדויקים
    - דמויות היסטוריות שנכחו באירוע
    - פרטי לבוש ואופנה של התקופה
    - אדריכלות וסביבה פיזית רלוונטית
    - אלמנטים תרבותיים וחברתיים ספציפיים לתקופה

ניסוח פרומפט מדויק ומפורט:

  • כתבו פרומפט מקיף שיכלול את הפרטים הבאים:
    - שם האירוע ההיסטורי המדויק
    - התקופה ההיסטורית
    - האווירה או הרגש שהאירוע מבטא
    - סגנון אומנותי מועדף (למשל: ריאליסטי, ציור שמן, איור, צילום היסטורי)
    - פרטים חזותיים חשובים (צבעים, תאורה, זווית מבט)

הזנת הפרומפט ויצירת התמונה:

  • העתיקו את הפרומפט שנוסח לתיבת הטקסט של מחולל התמונות (למשל canva)
  • לחצו על כפתור היצירה (בדרך כלל "צור תמונה" או "Generate")

הערכה ושיפור התמונה:

  • בחנו את התמונה שנוצרה והעריכו: האם התמונה משקפת את האירוע?

אפשרות נוספת: יצירת חומרי למידה באמצעות מחולל טקסט

1. ניסוח בקשה ליצירת שאלות:
הזינו בקשה מפורטת ליצירת שאלות או פעילויות המבוססות על האירוע ההיסטורי לדוגמה:
אנא צור 5 שאלות לדיון בכיתה על [ציין את האירוע ההיסטורי].
הכולל שאלות ברמות חשיבה שונות: ידע, הבנה, יישום, אנליזה וסינתזה. התאם את השאלות לתלמידי כיתה [שלב גיל] הלומדים את נושא [שם הנושא].
או בקשה ליצירת פעילות:
אנא צור פעילות כיתתית בנושא [שם הנושא], שתכלול:
א. משימת הכנה לתלמידים טרם השיעור
ב. פעילות פתיחה של 10 דקות עם התמונה שיצרנו
ג. שאלות לסיכום ורפלקציה

2. בחינה ועריכת התוצרים הטקסטואליים:

  • קראו בעיון את השאלות או הפעילויות שהבינה המלאכותית יצרה:
    - דיוק היסטורי בכל השאלות והפעילויות
    - התאמה לרמת התלמידים והתכנים הנלמדים
    - גיוון ברמות החשיבה והמיומנויות הנדרשות
    - ניסוח בהיר ומדויק
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

כדי להגיע לתוצאות טובות ליצירת תמונה לצורך ניתוח - אפשר להשתמש בכמה פלטפורמות של בינה מלאכותית, כגון קנבה CANVA, ויהיה אפשר ליצור רצף אירועים לאותו תרחיש היסטורי או ליצור סיפור בעזרת תמונות.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

אם תרצו לפתח את רעיון התמונה אל תוך סיפור, יהיה אפשר לבקש מהתלמידים להקליט את עצמם בעוד הם כתבו סיפור אישי על התמונה הנבחרת או הנושא הנבחר. אפשר להשתמש בכלי הקלטה של GOOGLE.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

כתיבת שיר והלחנתו באמצעות בינה מלאכותית
בפרפקטיקה זו, שבה הילדים כותבים בעצמם את מילות השיר, בוחרים סגנון מוזיקה אהוב ובעצם יוצרים את השיר בעצמם, אנו משלבים את היתרונות הרבים של שילוב המוזיקה בהורא...
מתן מגוון אפשרויות לבחירת התלמיד/ה
איך נעניק יותר בחירה בלי ללכת לאיבוד? מהלך לימודי הכולל בחירה מאפשר לתלמידים להפעיל שיקול דעת, לבחון חלופות ולהתנסות בבחירה מושכלת
توظيف مولّد القصص في تطوير مهارات الكتابة والابداع و التّفكير النّاقد
تسعى هذه الممارسة إلى تلبية حاجة المعلّمين في تعزيز مهارة الكتابة بشكل عامّ وكتابة القصّة بشكل خاصّ. وتحويل النّصّ الأدبيّ (الأمثال الشّعبيّة) إلى قصّة باستخ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.