הגדרת האירוע או הנושא ההיסטורי:
- היכנסו לפורטל לעיון במשאבי הוראה בנושא "חודש תקומה וגבורה".
- חישבו על רגע משמעותי או התמונה שתייצג באופן מיטבי את הנושא.
- בדקו שהאירוע הנבחר מתאים להמחשה חזותית ושיש לו ערך פדגוגי.
מחקר מקדים לדיוק היסטורי:
- בצעו מחקר קצר על האירוע ההיסטורי לאיסוף פרטים מדויקים:
- תאריך ומיקום מדויקים
- דמויות היסטוריות שנכחו באירוע
- פרטי לבוש ואופנה של התקופה
- אדריכלות וסביבה פיזית רלוונטית
- אלמנטים תרבותיים וחברתיים ספציפיים לתקופה
ניסוח פרומפט מדויק ומפורט:
- כתבו פרומפט מקיף שיכלול את הפרטים הבאים:
- שם האירוע ההיסטורי המדויק
- התקופה ההיסטורית
- האווירה או הרגש שהאירוע מבטא
- סגנון אומנותי מועדף (למשל: ריאליסטי, ציור שמן, איור, צילום היסטורי)
- פרטים חזותיים חשובים (צבעים, תאורה, זווית מבט)
הזנת הפרומפט ויצירת התמונה:
- העתיקו את הפרומפט שנוסח לתיבת הטקסט של מחולל התמונות (למשל canva)
- לחצו על כפתור היצירה (בדרך כלל "צור תמונה" או "Generate")
הערכה ושיפור התמונה:
- בחנו את התמונה שנוצרה והעריכו: האם התמונה משקפת את האירוע?
אפשרות נוספת: יצירת חומרי למידה באמצעות מחולל טקסט
1. ניסוח בקשה ליצירת שאלות:
הזינו בקשה מפורטת ליצירת שאלות או פעילויות המבוססות על האירוע ההיסטורי לדוגמה:
אנא צור 5 שאלות לדיון בכיתה על [ציין את האירוע ההיסטורי].
הכולל שאלות ברמות חשיבה שונות: ידע, הבנה, יישום, אנליזה וסינתזה. התאם את השאלות לתלמידי כיתה [שלב גיל] הלומדים את נושא [שם הנושא].
או בקשה ליצירת פעילות:
אנא צור פעילות כיתתית בנושא [שם הנושא], שתכלול:
א. משימת הכנה לתלמידים טרם השיעור
ב. פעילות פתיחה של 10 דקות עם התמונה שיצרנו
ג. שאלות לסיכום ורפלקציה
2. בחינה ועריכת התוצרים הטקסטואליים:
- קראו בעיון את השאלות או הפעילויות שהבינה המלאכותית יצרה:
- דיוק היסטורי בכל השאלות והפעילויות
- התאמה לרמת התלמידים והתכנים הנלמדים
- גיוון ברמות החשיבה והמיומנויות הנדרשות
- ניסוח בהיר ומדויק