שלב ראשון
נערוך היכרות עם עקרונות כתיבת פרומפטים לשימוש יעיל בכלי בינה מלאכותית. המהלך יאפשר למורים לקבל מענה אפקטיבי ומדויק ככל האפשר ממערכות AI.
משימה לדוגמה:
נציג למורים שני פרומפטים: אחד כללי ואחד מפורט. נבקש להשוות את התשובות שהתקבלו ולהבין כיצד פירוט משפר את התוצאה.
שלב שני
נתרגל כתיבת פרומפטים:
- נחלק את הקבוצה לקבוצות לפי הוראה בכיתות יסודי / חט"ב / חט"ע.
- כל קבוצה תקבל משימה לנסח פרומפט לקבלת מידע מסוים (למשל, "כתיבת מערך שיעור מפורט מתוך תוכנית ההוראה בתיאטרון").
- באמצעות הכלי הדיגיטלי מוראי (Morai), שפותח על ידי יחידת המחקר והפיתוח של MindCET מבית מט"ח, הקבוצה תשפר את הפרומפט ותשנה את המילים בהתאם לצרכים וכך תדייק את הבקשה.
- לאחר הכתיבה כל קבוצה תשתמש במערכת AI (כגון ChatGPT ,Cloude ,Gemini) כדי לבדוק את התשובות שהתקבלו.
- משימות
שלב שלישי
נשאל שאלות מנחות לשיפור:
- האם התשובה שקיבלתם מדויקת?
- האם אפשר להוסיף עוד פרטים כדי לקבל תשובה טובה יותר?
- האם אפשר לשנות את סגנון השאלה כדי להתאים אותה טוב יותר לתלמידים?
שלב רביעי
נשתף וניצור למידה משותפת:
- כל קבוצה מציגה את הפרומפט הראשוני, את התשובה שקיבלה ואת הגרסה המשופרת של הפרומפט המדויק.
- נדון יחד בתובנות שנלמדו מתוך ניסיון כתיבת פרומפטים יעילים.