דלג אל

ניסוח פרומפטים ויישומם ביצירה ותכנון הוראת אומנות התיאטרון

למאגר הפרקטיקות
ניסוח פרומפטים ויישומם ביצירה ותכנון הוראת אומנות התיאטרון
  ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה, יישום תהליכי הוראה

כותבת הפרקטיקה:
מיכל גפנר, מדריכה מרכזת ארצית בתיאטרון, מזכירות פדגוגית

צורך

הפרקטיקה עונה על הצורך של עובדי הוראה באומנות התיאטרון לתכנון מהלכי הוראה פדגוגיים, שמקדמים למידה חווייתית ומשמעותית. היא מספקת כלים לבניית שיעורים מובנים וגמישים לתכנון יחידות הוראה עם מטרות פדגוגיות וכתיבת לוח זמנים לקראת הפקה או תוצר תיאטרוני, בהתאמה לגיל התלמידים וההקשר החינוכי.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב ראשון

נערוך היכרות עם עקרונות כתיבת פרומפטים לשימוש יעיל בכלי בינה מלאכותית. המהלך יאפשר למורים לקבל מענה אפקטיבי ומדויק ככל האפשר ממערכות AI.
משימה לדוגמה:
נציג למורים שני פרומפטים: אחד כללי ואחד מפורט. נבקש להשוות את התשובות שהתקבלו ולהבין כיצד פירוט משפר את התוצאה.

שלב שני

נתרגל כתיבת פרומפטים:

  • נחלק את הקבוצה לקבוצות לפי הוראה בכיתות יסודי / חט"ב / חט"ע.
  • כל קבוצה תקבל משימה לנסח פרומפט לקבלת מידע מסוים (למשל, "כתיבת מערך שיעור מפורט מתוך תוכנית ההוראה בתיאטרון").
  • באמצעות הכלי הדיגיטלי מוראי (Morai), שפותח על ידי יחידת המחקר והפיתוח של MindCET מבית מט"ח, הקבוצה תשפר את הפרומפט ותשנה את המילים בהתאם לצרכים וכך תדייק את הבקשה.
  • לאחר הכתיבה כל קבוצה תשתמש במערכת AI (כגון ChatGPT ,Cloude ,Gemini) כדי לבדוק את התשובות שהתקבלו.
  • משימות

שלב שלישי

נשאל שאלות מנחות לשיפור:

  • האם התשובה שקיבלתם מדויקת?
  • האם אפשר להוסיף עוד פרטים כדי לקבל תשובה טובה יותר?
  • האם אפשר לשנות את סגנון השאלה כדי להתאים אותה טוב יותר לתלמידים?

שלב רביעי

נשתף וניצור למידה משותפת:

  • כל קבוצה מציגה את הפרומפט הראשוני, את התשובה שקיבלה ואת הגרסה המשופרת של הפרומפט המדויק.
  • נדון יחד בתובנות שנלמדו מתוך ניסיון כתיבת פרומפטים יעילים.
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

בסיום מפגש ההשתלמות נבקש לסכם את התחושות שאנו חווים באמצעות ייצוג ויזואלי – מטקסט לתמונה של פדלט AI.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון
חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

תנאים הכרחיים להצלחה:
הכנה מוקדמת: חשוב לוודא שהמורים מכירים את הכלים שבהם משתמשים ומבינים את עקרונות הפעולה של הבינה המלאכותית.
גורמי ההצלחה תלויים במשוב מתמשך של ניסוח, בדיקה ושיפור.

חשוב לדעת (בייחוד עבור מורים לתיאטרון) כי היקף המידע בכלי הבינה המלאכותית מוגבל וייתכן שהתשובות יכילו מידע שגוי או לא מדויק, ולכן יש לאמת את המידע.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

השתמשתי בפרקטיקה של ניסוח פרומפטים לכתיבת מהלכי הוראה לשיעורי תיאטרון
דרך הכלי: מוראי (Morai) באמצעות ChatGpt.
כתבתי פרומפטים מדויקים שהובילו לתוצרים מגוונים ומפתיעים, כגון כתיבת לוח זמנים לקראת הפקה לפי תאריכים באופן מיוחד לכל כיתה, העלאת קובץ של סיפור מעובד למחזה ובקשה להוספת שלוש דמויות נוספות כמספר התלמידים, עיבוד של טקסט בהתאם להרכב הכיתה - דיאלוגים, מונולוגים, דמות מספר, הוספת דמות הומוריסטית ועוד.

למדתי על החשיבות של פירוט והכוונה ברורה ועל היכולת המרהיבה ליצירת תכנון לוח זמנים בפרק זמן קצר.
למדתי על הצורך בביקורתיות: לבדוק את התשובות של כלי ה-AI ולהתאים אותן להקשר החינוכי והתיאטרוני, מאחר שלעיתים התשובות לא התאימו במדויק לצרכים שלי.

השימוש בפרקטיקה הזו פתח עבורי דרך חדשה ויעילה לתכנון ולהעשרת מהלכי ההוראה בשיעורי תיאטרון, תוך כדי שילוב בינה מלאכותית וכלים דיגיטליים בצורה מעשית ומעוררת השראה.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פיתוח חשיבה ביקורתית בנושאי בריאות
בתחום הבריאות קיימים מיתוסים שונים שחלקם אינם נכונים. כדי להכשיר את התלמידים לקבל החלטות מושכלות בתחום זה, עלינו להקנות להם אסטרטגיות של חשיבה ביקורתית ומיומ...
Using pictures in Gemini to find information
The practice meets the need of teachers and students to be able to:- Conduct research using an AI tool and find information based on an image- Enhance inform...
تطوير المحاكاة لبناء النماذج لوصف الظواهر وشرحها والتنبؤ بها
يسمح تطوير المحاكاة للطلاب بتجربة بناء النماذج وفقا لمهارات مفهوم التعلم التجديدي - بناء نماذج لوصف الظواهر وشرحها والتنبؤ بها. تدعو عملية العمل حول بناء ودق...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.