השלב הראשון
הצגת הנושא:
חיזוק הקשר בין יהודים ישראלים ויהודים בתפוצות, והחשיבות של חיזוק הקשר הזה. הסבר על מה זה עמיות יהודית. הפרקטיקה היא הכנה מצוינת להאקתון העתידי.
פעילות פתיחה: שיחה או דיון בכיתה שמבוססים על שאלות, כגון: "מה אתם יודעים על יהודים בתפוצות?", "מה משותף ומה שונה בינינו?"
השלב השני: למידה שיתופית
עבודה בקבוצות קטנות: כל קבוצה חוקרת היבט מסוים של הקשר בין הקהילות, למשל: שיתופי פעולה היסטוריים, תרבות ומנהגים, אתגרים עכשוויים, או יוזמות עולמיות לחיזוק הקשרים.
השלב השלישי: היכרות עם NAPKIN AI
הדרכה קצרה: המורה מציג את NAPKIN AI לתלמידים ומסביר כיצד להשתמש בו, לסרוק טקסט ולייצר תיאור גרפי של הטקסט.
ההדרכה כוללת:
- איך להתחבר לפלטפורמה. פותחים חשבון.
- איך להזין את המידע בפשטות. לוחצים על פתח חדש.
- איך לבחור תבנית עיצוב רצויה. תבנית ריקה.
- מדביקים את הטקסט שרוצים.
- עומדים עם הסמן על הפסקה ונפקין יכין אינפוגרפיקה מתוך הטקסט.
- בוחרים את הסגנון הרצוי.
תרגול: התלמידים מתנסים ביצירת אינפוגרפיקה קצרה, לדוגמה עם פסקת טקסט או מידע בסיסי.
השלב הרביעי: הזנת המידע ל-NAPKIN AI
הכנת הטקסטים: כל קבוצה מכינה טקסטים תמציתיים ומאורגנים לפי השקופיות הרצויות (כותרות ונקודות עיקריות).
הזנת המידע:
התלמידים מעתיקים את הטקסטים לתוך NAPKIN AI.
בוחרים תבנית עיצוב שתתאים לנושא (NAPKIN AI מציע תבניות מוכנות).
הפקת הגרפיקה: האפליקציה יוצרת את התיאור הגרפי באופן אוטומטי.
השלב החמישי: סקירה ושיפור התיאור הגרפי
בדיקה: הקבוצה בוחנת את התוצאה ומוודאת שכל המידע שהוזן מופיע בגרפיקות.
מוסיפים שינויים במידת הצורך (שינוי כותרות, הוספת פרטים חסרים).
משוב מהמורה: המורה עובר על החומר ומספק משוב לשיפור התוכן או הארגון.
השלב השישי: הצגת האינפוגרפיקה
חזרות בקבוצה: כל תלמיד בקבוצה מתרגל להציג את חלקו, תוך כדי שימוש בשקופיות כנקודות דיבור.
שיתוף האינפוגרפיקה: התלמידים משתפים את הייצוגים הוויזואליים על המסך ומציגים בפני הכיתה.
דיון כיתתי: שיחה מסכמת עם שאלות ומשוב.
השלב השביעי: סיכום והפקת לקחים
שיחה מסכמת: מה למדו התלמידים על המדינות והקהילות היהודיות?
הפקת לקחים טכנולוגיים: כיצד השימוש ב-NAPKIN AI השפיע על חוויית העבודה שלהם?