דלג אל

עמיות יהודית: ישראל ומדינות דוברות ספרדית

למאגר הפרקטיקות
עמיות יהודית: ישראל ומדינות דוברות ספרדית
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, חינוך לערכים, פיתוח מיומנויות

כותבת הפרקטיקה:
סאלי גולדפר, מפמ"ר ספרדית, מזכירות פדגוגית

צורך

ליצור תיאור גרפי אטרקטיבי שממחיש את הטקסט, כדי להסביר אותו בצורה מוחשית יותר לתלמידים.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון

הצגת הנושא:
חיזוק הקשר בין יהודים ישראלים ויהודים בתפוצות, והחשיבות של חיזוק הקשר הזה. הסבר על מה זה עמיות יהודית. הפרקטיקה היא הכנה מצוינת להאקתון העתידי.

פעילות פתיחה: שיחה או דיון בכיתה שמבוססים על שאלות, כגון: "מה אתם יודעים על יהודים בתפוצות?", "מה משותף ומה שונה בינינו?"

השלב השני: למידה שיתופית

עבודה בקבוצות קטנות: כל קבוצה חוקרת היבט מסוים של הקשר בין הקהילות, למשל: שיתופי פעולה היסטוריים, תרבות ומנהגים, אתגרים עכשוויים, או יוזמות עולמיות לחיזוק הקשרים.

השלב השלישי: היכרות עם NAPKIN AI

הדרכה קצרה: המורה מציג את NAPKIN AI לתלמידים ומסביר כיצד להשתמש בו, לסרוק טקסט ולייצר תיאור גרפי של הטקסט.

ההדרכה כוללת:

  1. איך להתחבר לפלטפורמה. פותחים חשבון.
  2. איך להזין את המידע בפשטות. לוחצים על פתח חדש.
  3. איך לבחור תבנית עיצוב רצויה. תבנית ריקה.
  4. מדביקים את הטקסט שרוצים.
  5. עומדים עם הסמן על הפסקה ונפקין יכין אינפוגרפיקה מתוך הטקסט.
  6. בוחרים את הסגנון הרצוי.

תרגול: התלמידים מתנסים ביצירת אינפוגרפיקה קצרה, לדוגמה עם פסקת טקסט או מידע בסיסי.

השלב הרביעי: הזנת המידע ל-NAPKIN AI

הכנת הטקסטים: כל קבוצה מכינה טקסטים תמציתיים ומאורגנים לפי השקופיות הרצויות (כותרות ונקודות עיקריות).

הזנת המידע:
התלמידים מעתיקים את הטקסטים לתוך NAPKIN AI.
בוחרים תבנית עיצוב שתתאים לנושא (NAPKIN AI מציע תבניות מוכנות).
הפקת הגרפיקה: האפליקציה יוצרת את התיאור הגרפי באופן אוטומטי.

השלב החמישי: סקירה ושיפור התיאור הגרפי

בדיקה: הקבוצה בוחנת את התוצאה ומוודאת שכל המידע שהוזן מופיע בגרפיקות.
מוסיפים שינויים במידת הצורך (שינוי כותרות, הוספת פרטים חסרים).
משוב מהמורה: המורה עובר על החומר ומספק משוב לשיפור התוכן או הארגון.

השלב השישי: הצגת האינפוגרפיקה

חזרות בקבוצה: כל תלמיד בקבוצה מתרגל להציג את חלקו, תוך כדי שימוש בשקופיות כנקודות דיבור.
שיתוף האינפוגרפיקה: התלמידים משתפים את הייצוגים הוויזואליים על המסך ומציגים בפני הכיתה.
דיון כיתתי: שיחה מסכמת עם שאלות ומשוב.

השלב השביעי: סיכום והפקת לקחים

שיחה מסכמת: מה למדו התלמידים על המדינות והקהילות היהודיות?
הפקת לקחים טכנולוגיים: כיצד השימוש ב-NAPKIN AI השפיע על חוויית העבודה שלהם?

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

יצירת סיור וירטואלי
שימוש ב-AI כדי ליצור סיור וירטואלי בקהילה יהודית מסוימת, המאפשר למשתמשים לחקור את המקום מרחוק. אפשר להשתמש ב-Google Street view.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

פלטפורמות ליצירת משחקים
כלים כמו Claude או GameMaker Studio יכולים לשמש ליצירת משחקים חינוכיים, שיעזרו להעביר את המסרים של הפרויקט.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

הכנת התלמידים לשימוש בטכנולוגיה:

  • חשוב לוודא שהתלמידים מכירים את הבסיס של שימוש במחשב ובגלישה באינטרנט לפני שילוב NAPKIN AI.
  • מומלץ לערוך סדנה קצרה להיכרות עם הכלי ולתרגל יחד תהליך פשוט, כמו יצירת שקופית בודדת.

ארגון מראש של המידע:

  • הצלחת המצגת תלויה באיכות המידע שהקבוצות מזינות לכלי. חשוב להנחות את התלמידים כיצד לנסח נקודות ברורות, קצרות וממוקדות.
  • כדאי להכין דוגמה מודרכת למבנה טקסט, כדי להראות להם איך המידע ייראה במצגת הסופית.

תנאים טכניים:

  • יש לוודא חיבור אינטרנט יציב וזמינות של מחשבים או טאבלטים לכל קבוצה.
  • אם בית הספר משתמש בגרסה חינמית של NAPKIN AI, בדקו מראש שהיא תומכת בכל הפונקציות הנדרשות.

עידוד שיתוף פעולה בקבוצה:

  • דאגו לחלוקת משימות ברורה בין חברי הקבוצה: אחד אחראי על הזנת המידע, אחר על בחירת תבניות עיצוב, והשלישי על בדיקת התוצאה הסופית.
  • הטמעת טכנולוגיה יכולה לעודד אינטראקציה חיובית בין חברי הקבוצה ולחזק כישורי עבודה בצוות.

מעקב ומשוב:

  • המורה צריך ללוות את התלמידים לאורך כל שלבי התהליך, לספק הנחיות ולהציע שיפורים במידת הצורך.
  • חשוב לתת משוב על התוכן וגם על השימוש בכלי הטכנולוגי, כדי שהתלמידים יוכלו לשפר את כישוריהם בפעמים הבאות.

זמן לתרגול ולתקלות:

  • יש להביא בחשבון שלתלמידים עשויים להיות קשיים טכניים או שהם יצטרכו זמן נוסף להתרגל לעבודה עם הכלי.
  • מומלץ לתכנן את לוח הזמנים כך שיהיה מספיק זמן לפתור בעיות בלתי צפויות.

הכנת התלמידים לשימוש בטכנולוגיה:

  • חשוב לוודא שהתלמידים מכירים את הבסיס של שימוש במחשב ובגלישה באינטרנט לפני שילוב NAPKIN AI.
  • מומלץ לערוך סדנה קצרה להיכרות עם הכלי ולתרגל יחד תהליך פשוט, כמו יצירת שקופית בודדת.

ארגון מראש של המידע:

  • הצלחת המצגת תלויה באיכות המידע שהקבוצות מזינות לכלי. חשוב להנחות את התלמידים כיצד לנסח נקודות ברורות, קצרות וממוקדות.
  • כדאי להכין דוגמה מודרכת למבנה טקסט, כדי להראות להם איך המידע ייראה במצגת הסופית.

תנאים טכניים:

  • יש לוודא חיבור אינטרנט יציב וזמינות של מחשבים או טאבלטים לכל קבוצה.
  • אם בית הספר משתמש בגרסה חינמית של NAPKIN AI, בדקו מראש שהיא תומכת בכל הפונקציות הנדרשות.

עידוד שיתוף פעולה בקבוצה:

  • דאגו לחלוקת משימות ברורה בין חברי הקבוצה: אחד אחראי על הזנת המידע, אחר על בחירת תבניות עיצוב, והשלישי על בדיקת התוצאה הסופית.
  • הטמעת טכנולוגיה יכולה לעודד אינטראקציה חיובית בין חברי הקבוצה ולחזק כישורי עבודה בצוות.

מעקב ומשוב:

  • המורה צריך ללוות את התלמידים לאורך כל שלבי התהליך, לספק הנחיות ולהציע שיפורים במידת הצורך.
  • חשוב לתת משוב על התוכן וגם על השימוש בכלי הטכנולוגי, כדי שהתלמידים יוכלו לשפר את כישוריהם בפעמים הבאות.

זמן לתרגול ולתקלות:

  • יש להביא בחשבון שלתלמידים עשויים להיות קשיים טכניים או שהם יצטרכו זמן נוסף להתרגל לעבודה עם הכלי.
  • מומלץ לתכנן את לוח הזמנים כך שיהיה מספיק זמן לפתור בעיות בלתי צפויות.
חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

תפיסה ויזואלית ושילוב תמונות בתהליך הלמידה הם כלים משמעותיים לעידוד שאילת שאלות אצל תלמידים.
תמונות לא רק מעוררות את סקרנות התלמידים אלא גם מאפשרות להם לחשוב בצורה יצירתית, להבין את הנושא באופן אינטואיטיבי ולשאול שאלות שמובילות לתהליך חקר מעמיק.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הוראה באמצעות חקר מקרה (Case Study Teaching)
פעילות של חקר מקרה (Case Study) מאפשרת לתלמידים להרגיש חלק מ"העולם האמיתי" ומגרה אותם לחפש מידע ולחשוב על רעיונות שיעזרו להם לפתור בעיות תוך גילוי סקרנות ועניין
המללת תהליכי חשיבה
חשיבה מתרחשת בדרך כלל בתוך ראשנו, כשהיא בלתי נראית לאחרים ואפילו לעצמנו. הפיכת החשיבה לגלויה מאפשרת לתלמידים לשפר ולהעמיק את הלמידה, ולמורים לעזור להם בהכוונתה
כיצד בינה מלאכותית יכולה להעצים, ולא להחליף, בינה אנושית?
לקדם חשיבה ברמה גבוהה בקרב תלמידים ותלמידות, ולמנוע מצב שבו השימוש בבינה מלאכותית מחליף תפקודי חשיבה של התלמידים הנעזרים בה.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.