דלג אל

הקודח בספינה ותחזוקת ספינות משותפות

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע   ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה

צורך

הכנת מערך שיעורים, המקשר בין טקסטים מתחום הדעת לנושא בית ספרי באמצעות מודל שפה.

אבן דרך: ערבות הדדית

מתודה: תכנון מהלך שיעור, הפקת יחידת הוראה

כותבת הפרקטיקה: מרב ג'רפי-הוכמיץ, מדריכה ארצית, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלבי העבודה במחולל השפה, כגון ChatGPT ,Claud ,Gemini

  1. אני מורה ל [תחום הדעת] בחינוך הממלכתי בכיתה [י"א] ורוצה ללמד את משל הקודח בספינה מתוך ויקרא רבה בזיקה לחיזוק החברה הישראלית בעבר וכיום. אשמח לרעיונות.
  2. לאחר בחירה של אחד הרעיונות, יש לבקש:
    אנא הרחב ובנה פעילות לעבודה קבוצתית בכיתה בנושא [ערבות הדדית וערכים משותפים] על בסיס טקסט זה.
  3. לאחר קריאת התוכן, אם צריך תיקונים ושינויים, אפשר לכתוב בחלונית ההנחיות:
    אני לא רוצה [לפרט מה...], אני רוצה ש [לפרט מה ואיך…], תקן בהתאם. או
    אני מבקשת דוגמאות נוספות ל [... ] או
    אני מבקשת שתכתוב [הנחיות למשימה המסכמת ומחוון מתאים].
  4. אם מרוצים ממערך השיעור, בכל שלב אפשר להעתיק אותו כמו שהוא למסמך ולבצע התאמות ידניות או עימוד.

הערה: את הטקסט בתוך הסוגריים עליכם להתאים לצרכים שלכם.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

שימוש בגרסה החינמית של רוב מחוללי השפה מספיקה לכתיבת מערכים כאלה.
המערכים בדוגמאות בהמשך נבנו בעזרת https://claude.ai/.
מומלץ לעיין בהם, כי הם כוללים בתוך המערכים גם אפשרויות לשימוש בכלי בינה מלאכותית עם התלמידים בחלק מתהליך יצירת התוצרים.
אפשר להיעזר בצוות ההדרכה של תחום הדעת גם בתהליכי תכנון, בנייה ויישום באמצעות בינה מלאכותית.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

מצורפות דוגמאות למערכים שנכתבו באמצעות פרקטיקה זו בעזרת claude ai.
המערכים ותהליך העבודה עליהם הוצגו לצוותי מורים בתחום הדעת ועוררו עניין.
המורים התעניינו גם בדרכים לשילוב בינה מלאכותית בתהליך ההערכה החלופית.
להלן המערכים המלאים:

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יצירת הזדמנויות לתלמידים לשיתוף במשאלות ובחלומות
הזמנה לחלום! מהם החלומות והמשאלות של התלמידים שלנו? איפה הם נמצאים על סולם המשאלות הפרטי שלהם? ואיך נוכל לתת לכל זה מקום ונוכחות בכיתה?
להלחין עם בינה מלאכותית: תרגול מושגים מוזיקליים באמצעות הגדרת פרמטרים ליצירה
שילוב בין עולם המוזיקה לעולם הטכנולוגיה, תוך כדי פיתוח חשיבה יצירתית ומיומנויות מוזיקליות בקרב תלמידי בתי ספר על-יסודיים
دمج التقييم الإلكترونيّ في عمليّة التعّليم
إنّ المهامّ المحوسبة تعزّز من مهارات التنوّر الرقميّ. إنّ استخدام الاختبارات المحوسبة يؤدّي إلى رفع الدافعيّة لدى التلاميذ وزيادة المتعة أثناء التعلّم
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.