שלבי העבודה
- היכנסו לאתר Napkin. מדריך למורה.
- פתחו חשבון.
- בחרו פתיחת גיליון חדש.
- הזינו טקסט באיטלקית בתיבת הטקסט של הכלי.
- עמדו עם הסמן על הפסקה שתרצו לקבל אינפוגרפיקה.
- הכלי יסרוק את הטקסט ותקבלו אינפוגרפיקה.
- בחרו את הסגנון.
- אפשר לקבל אינפוגרפיקה לפסקה או לכל הטקסט.
מהלך השיעור:
- המורה מציג את מטרת השיעור: פיתוח אוצר מילים באיטלקית ושימוש בכלי Napkin ליצירת ייצוג חזותי של טקסטים.
- המורה מדגים כיצד כלי Napkin ממיר טקסט חזותי למילים ומתמקד בהקשרים לשפה האיטלקית.
- הצגת דוגמאות ודיון: המורה מציג טקסט מוכן באיטלקית ומראה את התהליך ש-Napkin מבצע, תוך כדי שימת דגש על חשיבה יצירתית ופרשנות חזותית.
- התלמידים מקבלים טקסט קצר באיטלקית המייצג נושא מוגדר, לדוגמה: "חופשה באיטליה" או "מסעדה מקומית".
- התלמידים מזינים את הטקסט לכלי Napkin, בוחנים את הוויזואליזציות שנוצרו ומנתחים את האלמנטים החזותיים המתקשרים לטקסט.
- כל תלמיד מתבקש לבחור אלמנט חזותי אחד שחשוב בעיניו ולחבר אותו למילה או לביטוי בטקסט שהוכן.
- כל תלמיד מציג את הוויזואליזציה שיצר ומסביר את הבחירות שלו: כיצד המילים מהטקסט באות לידי ביטוי בתמונה החזותית?
- שאר התלמידים מתבקשים להציע רעיונות נוספים שיכולים לשפר את הוויזואליזציה ולהעמיק את הקשר לטקסט המקורי.
- מתקיים דיון על אפשרויות הרחבה ושיפור השימוש במילים באיטלקית על בסיס ויזואליזציות אחרות.
- המורה מסכם את הפעילות, שואל את התלמידים על החוויה שלהם בשימוש ב-Napkin ומדגיש את היתרונות של שילוב יצירתיות בתהליך למידת שפה.
- כל תלמיד משתף מילה חדשה או ביטוי שלמד במהלך הפעילות ומסביר כיצד היא מתקשרת לוויזואליזציה שלו.