דלג אל

מילים בצבעים: לימוד איטלקית דרך אינפוגרפיקה חווייתית

למאגר הפרקטיקות
מילים בצבעים: לימוד איטלקית דרך אינפוגרפיקה חווייתית
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות, חינוך לערכים

כותבי הפרקטיקה:
טיציאנה סונינו, מפמ"ר איטלקית, מזכירות פדגוגית

צורך

הפרקטיקה עונה על הצורך ליצור אינפוגרפיה כדי להמחיש טקסטים.
כמו כן, המחשת הטקסטים גורמת להגברת המעורבות וההנאה של תלמידים מתחילים בלמידת השפה האיטלקית. היא משלבת משימות המעודדות דיון על משמעויות שונות של מילים בהקשר תרבותי. נוסף על כך, משימות השוואה בין מבני משפטים באיטלקית ובעברית מפתחות חשיבה ביקורתית אצל התלמידים, תוך כדי קידום חשיבה ביקורתית ויצירתית ושימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלבי העבודה

  1. היכנסו לאתר Napkin. מדריך למורה.
  2. פתחו חשבון.
  3. בחרו פתיחת גיליון חדש.
  4. הזינו טקסט באיטלקית בתיבת הטקסט של הכלי.
  5. עמדו עם הסמן על הפסקה שתרצו לקבל אינפוגרפיקה.
  6. הכלי יסרוק את הטקסט ותקבלו אינפוגרפיקה.
  7. בחרו את הסגנון.
  8. אפשר לקבל אינפוגרפיקה לפסקה או לכל הטקסט.

מהלך השיעור:

  • המורה מציג את מטרת השיעור: פיתוח אוצר מילים באיטלקית ושימוש בכלי Napkin ליצירת ייצוג חזותי של טקסטים.
  • המורה מדגים כיצד כלי Napkin ממיר טקסט חזותי למילים ומתמקד בהקשרים לשפה האיטלקית.
  • הצגת דוגמאות ודיון: המורה מציג טקסט מוכן באיטלקית ומראה את התהליך ש-Napkin מבצע, תוך כדי שימת דגש על חשיבה יצירתית ופרשנות חזותית.
  • התלמידים מקבלים טקסט קצר באיטלקית המייצג נושא מוגדר, לדוגמה: "חופשה באיטליה" או "מסעדה מקומית".
  • התלמידים מזינים את הטקסט לכלי Napkin, בוחנים את הוויזואליזציות שנוצרו ומנתחים את האלמנטים החזותיים המתקשרים לטקסט.
  • כל תלמיד מתבקש לבחור אלמנט חזותי אחד שחשוב בעיניו ולחבר אותו למילה או לביטוי בטקסט שהוכן.
  • כל תלמיד מציג את הוויזואליזציה שיצר ומסביר את הבחירות שלו: כיצד המילים מהטקסט באות לידי ביטוי בתמונה החזותית?
  • שאר התלמידים מתבקשים להציע רעיונות נוספים שיכולים לשפר את הוויזואליזציה ולהעמיק את הקשר לטקסט המקורי.
  • מתקיים דיון על אפשרויות הרחבה ושיפור השימוש במילים באיטלקית על בסיס ויזואליזציות אחרות.
  • המורה מסכם את הפעילות, שואל את התלמידים על החוויה שלהם בשימוש ב-Napkin ומדגיש את היתרונות של שילוב יצירתיות בתהליך למידת שפה.
  • כל תלמיד משתף מילה חדשה או ביטוי שלמד במהלך הפעילות ומסביר כיצד היא מתקשרת לוויזואליזציה שלו.
חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת
  • הכלי Napkin קל לשימוש ומתאים במיוחד לייצוג טקסטים מורכבים בצורה חזותית.
  • הפעילות מסייעת לחיזוק הקשר בין הבנת השפה לייצוגים חזותיים, תוך כדי פיתוח מיומנויות תקשורת והבעה.
  • מומלץ שהתלמידים יתנסו בטקסטים פשוטים בתחילה ויתקדמו לטקסטים מורכבים יותר.
חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

תלמידים שיתפו שהפעילות עזרה להם להבין טוב יותר את משמעות המילים ולחבר בין מילים לדימויים חזותיים. כמו כן, הפעילות הגבירה את מעורבותם בשיעור.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

בחינה עם אינטרנט פתוח ובינה מלאכותית יוצרת
בעידן הבינה המלאכותית שאלות הערכה צריכות לעבור ״עדכון גרסה״ באופן מהותי כדי להישאר רלוונטיות ומתאימות לעולם האמיתי. ההבנה כי עולם ההוראה וההערכה שהכרנו, הולך...
כתיבת משוב לתלמידים בסיוע בינה מלאכותית, על בסיס רפלקציה עצמית
כלים כדוגמת קלוד (claude) יכולים לסייע לנו לנסח ביעילות רבה הערכות אישיות ואיכותיות עבור מספר רב של תלמידים ותלמידות. הם חוסכים מאמץ וזמן, ומאפשרים לנו להתמק...
ייצוג המידע או הידע בדרכים מגוונות
האתגר לייצג ידע בצורה אחרת או בדרך הבעה שונה מזו שבה למדנו אותו, מחייב את הלומדים לעבד אותו ואת היחסים בין מרכיביו לעומק, ומשפר את ההבנה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.