דלג אל

MagicSchool - ארגז עוזרים אישיים ייעודיים לחיסכון בזמן

למאגר הפרקטיקות
  ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה

מטרה

הקלה בעומס המוטל על מורות ומורים בכל הכרוך בהכנת תכני הוראה, כגון מערכי שיעור ומשימות לימודיות, וכן סיוע בביצוע משימות פדגוגיות נוספות באופן יעיל ומהיר, וכך לפנות זמן לאינטראקציה עם תלמידים ותלמידות.

כותבי הפרקטיקה:
המכון למחקר יישומי של בינה מלאכותית בחינוך, אגף מו״פ

הצעות למהלך

הצעות למהלך

ארגז בּוֹטים״ הוא ארגז כלים דיגיטליים ייעודיים מבוססי בינה מלאכותית, המאפשר למורות ולמורים להאיץ מאוד ביצוע של משימות פדגוגיות. כל בּוֹט הוא למעשה אפליקציה קטנה, מעין עוזר אישי ממוקד, שתוּכנתה ואוּמנה במיוחד כדי לסייע למורה לבצע משימה מסוימת ומוגדרת מראש.

בפרקטיקה זו מוצג השימוש בארגז הבוטים MagicSchool AI, הכולל כ-60 כלים שנבנו ואומנו על ידי אנשי חינוך בארצות הברית, בהסתמך על מאגר ידע פדגוגי גדול, ורובם מתאימים לשימוש גם בישראל.

שלב ראשון: הרשמה והיכרות

יש להירשם ל-MagicSchool כדי להשתמש בארגז הכלים. הדרך הפשוטה לעשות זאת, היא לבחור באופציה של הרשמה באמצעות חשבון הג'ימייל. השימוש בארגז הכלים הוא חינמי (בעתיד צפויה גם גרסה משודרגת בתשלום - גרסת pro - לצד המשך הפעלת הגרסה החינמית).

נרשמתם? מעולה! כעת המערכת תציע לכם סיור מודרך קצר. אפשר לשוטט בארגז ללא כל הדרכה כדי להתחיל להכיר את הכלים, או לצפות קודם כל בסרטון ההדרכה של החברה באנגלית או בסרטון הדרכה בעברית.

שלב שני: בחירת שפת הממשק

שפת האם של MagicSchool היא אנגלית. נוח לכם יותר לעבוד בשפה אחרת, כגון עברית או ערבית? בחרו את שפת הממשק המועדפת עליכם מבין 15 שפות. לחצו על אייקון השפה הסגול בפינת המסך.

שימו לב!
הממשק בשפה שאינה אנגלית יהיה קריא, אך עלול להיות משובש לשונית. קבלו זאת בסלחנות - זה לא אמור להפריע לעבודה, וסביר שעם הזמן הממשקים בשפות אלו ישתפרו.

שלב שלישי: בחירת כלי מתאים לצורך שלכם

בארגז הכולל עשרות כלים, כיצד תבחרו את הכלי המתאים לצורך המסוים שלכם?

שלוש אפשרויות עומדות לרשותכם:

  1. מעל ארגז הכלים תמצאו סדרת כפתורים - אחד לכל קבוצת כלים, כגון ״תמיכה בתלמידים״, ״תכנון״, ״תקשורת״, ״כלים קהילתיים״, ״שאלות״ ועוד. לחצו על הכפתור המתאים ביותר לצורך שלכם והמערכת תציג את סדרת הכלים השייכים לקבוצה זו.
  2. הזינו מילת מפתח, כגון quiz, בחלון החיפוש המופיע בפינה השמאלית העליונה של ארגז הכלים.
  3. שוטטות - שוטטו במעלה ובמורד ארגז הכלים, הציצו בכלים ואתרו את את הכלי המתאים לכם.

בחרתם כלי. האם הוא אכן מתאים לצורך שלכם?

בצעו בדיקה ראשונית: הטילו עליו משימה כלשהי, ובדקו האם התשובות שלו הן ״בסביבה״ של התוצר המצופה. בשלב זה אל תצפו לתוצאות מושלמות - אלה יושגו באמצעות דיוק העבודה מול הכלי (פירוט בשלב הבא).

שלב רביעי: עבודה עם הכלי

אופן השימוש זהה לכל אחד מהכלים:

  1. בוחרים את הכלי העוסק במשימה הפדגוגית או המנהלית שלכם.
  2. בוחרים את שכבת הגיל.
  3. בתיבת הטקסט שלפניכם, מזינים את הפרטים הספציפיים של הצורך שלכם.
  4. בהתאם לפרטים אלה, הבוט ייצור עבורכם תוכן מתאים. כעת לפניכם מספר אפשרויות, המוצגות ככפתורים מתחת לתוצר של הבוט:
  • הכפתור החשוב ביותר - ask Raina: ריינה היא בוטית המשולבת בארגז הכלים ומאפשרת לכם לשוחח איתה על התוצר ולבקש לדייק אותו. שוחחו איתה בשפה טבעית (באנגלית, עברית או ערבית), עד שהתוצר יתאים לצורך שלכם. לדוגמה, בכלי "יצירת תוכן אקדמי״ אפשר לבקש: ״ספרי לי עוד על הרקע של [שם אחת הדמויות]״; ״כתבי שוב את התוכן בשפה פחות פורמלית ויותר הומוריסטית״; ״הסבירי מדוע התרחש [אירוע או פעולה המפורטים בתוכן]״; ״הפכי את התוכן ליותר רלוונטי לתקופה הנוכחית״.
  • כפתור translate - לתרגם את התוכן.
  • כפתור shorten - לקצר את התוכן.
  • כפתור text length - לשנות את אורך הטקסט.
  • כפתור summarize - לסכם את הטקסט.
  • כפתור questions - ליצור רשימת שאלות פתוחות או שאלות רב-ברירה על התוכן (זמין רק בכלים בהן פונקציה זו מתאימה).

סיימנו? לא ממש...

כעת אפשר להעתיק את התוצר שהבוט יצר עבורנו ולהדביק אותו למקום בו ישמש אותנו - למשל למצגת, מסמך וורד, אימייל, גיליון אקסל או כל פלטפורמה אחרת.

סביר שהתוכן לא מושלם - חיוני לעבור עליו, ולדייק ולתקן את הנדרש. בינה מלאכותית יכולה לקצר באופן משמעותי את תהליכי העבודה, אך נדרשת בדיקה ביקורתית של תוצריה.

עוד רעיון

עוד רעיון

שיתוף צוות המוסד החינוכי בטיפים על שימוש חכם בכלים

אפשר להציג את הכלי בפגישת צוות המורים או צוות השכבה, ולבקש מכל מורה להתנסות בפועל, לעומק ומספר פעמים, בכלי אחד לבחירתה. בשלב הבא נהפוך את התובנות ואת הלמידה מההתנסויות האישיות לידע משותף.
אפשר לעשות זאת בשתי דרכים:

  1. מצגת משותפת: יצירת מצגת שבה שקף אחד לכל כלי, ובו כל מורה תציין באיזה כלי בחרה, תיתן דוגמאות לאופן השימוש שלה בכלי (אפשר גם להדביק את הפרומפטים שכתבה ואת התוצרים), ותצרף טיפים לשימוש מועיל ופורה בכלי זה.
  2. מפגש נוסף: קיום מפגש נוסף של צוות המורות והמורים, ובו הם יציגו את הדרכים בהן השתמשו בכלים השונים ויתנו זה לזה טיפים לשימוש יעיל. 

אפשר גם

אפשר גם

ארגז הכלים כקורס לבינה מלאכותית

המגוון הגדול של הכלים מאפשר חשיפה ליכולות מגוונות של בינה מלאכותית, ולדרכים שונות בהן היא יכולה לעזור בעבודת המורה.

אפשר לבחור בכל שבוע כלי אחד לפחות, ולנסות אותו בפועל - למשל בשבוע אחד להשתמש בכלי ״מחולל תוכנית שיעורים״, בשבוע שלאחריו להתנסות בכלי ״מחולל הצעות להתערבות התנהגותית״, בשבוע הבא בכלי ״מחולל שאלות וידאו ביוטיוב״ ולאחר מכן בכלי ״מחולל הערות לדו״ח הציונים״.

זוהי דרך יעילה להרחיב בהדרגה את הידע ואת הכישורים שלכם בשימוש בבינה מלאכותית למטרות פדגוגיות ומינהליות.

אחלה שיעור
אם גם לכם יש הצעה לפרקטיקה מקורית שמציתה את הדמיון, מעשירה את הלמידה בכיתה ומקדמת הוראה איכותית
שלחו אלינו אותה!

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ייצוג וסנגור עצמי של תלמידים
שימוש במודל רקפ"ת ועוד רעיונות לשיפור יכולת התלמידים לייצג את עצמם ולסנגר על זכויותיהם כדי להעצים את תחושת המסוגלות שלהם ולעזור להם להצליח
מיזוג מידע
כשמתמודדים עם שאלות מורכבות, מתעורר צורך לבחון מספר מקורות מידע, להתוודע לנקודות מבט שונות, ולהצליב מידע כדי להסיק מסקנות מבוססות
ערוצי תקשורת מקוונת עם ההורים
תקשורת מקוונת ורציפה עם ההורים תייצר אקלים כיתתי תומך, תעודד שיתוף פעולה עם ההורים ותשפיע על הצלחת התלמידים. התקשורת המקוונת היא שפה חדשה ויעילה וחשוב לנצל א...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.