דלג אל

ניתוח תמונה וניתוח מפה באמצעות מחוללי שפה

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות

צורך

יכולת להפיק מידע גאוגרפי מניתוח תמונה או מפה. יכולת לפתח מיומנות בקריאת מפה או תמונה. יכולת טכנו-פדגוגית בבניית מערכי שיעור.

אבני דרך: ערבות הדדית, הקשר לארץ ולמדינה

מתודה: ניסוח פרומפט, חיבור לאקטואליה, ניתוח תוכן חזותי

כותבת הפרקטיקה: אורנה גינדי - מדריכה ארצית בגאוגרפיה אדם וסביבה, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

בשלב הראשון יש לפתוח חשבון באחד ממודלי השפה הגדולים המאושרים על ידי משרד החינוך – ChatGPT ,Gemini.
לאחר הכניסה לאחד מהמודלים יש לנסח שאילתה - PROMPT - בצורה מקיפה ככל האפשר.

על המורה להציג את עצמו כמורה, לציין את תחום הדעת (גאוגרפיה אדם וסביבה) ואת שכבת הלימוד. יש לבקש בפרומפט לנתח את התמונה המצורפת בכמה היבטים בהקשר לנושא השיעור או היחידה:
מה רואים בתמונה?
מידע גאוגרפי שעולה מהתמונה, התנאים הנדרשים, הקשרים בין גאוגרפיה פיזית לאנושית שעולים מהתמונה.
רלוונטיות גאוגרפית נוספת אם יש והמלצות לחקירה נוספת או לפעילות מתאימה עם תלמידים בעקבות התמונה.
אפשר לצרף את התמונה באמצעות מקש + או אופציה דומה שנמצאת בכל מודל השפה. התמונה מהמחשב, קובץ, כונן, בפורמט תמונה או PDF.

ריכוז משאבים לעבודה עם מחוללי השפה:

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

הרעיון המרכזי הוא לקחת תמונה אחת ש"שווה אלף מילים" ולקבל ממנה את כל המידע.
דרך אחרת היא דווקא לכתוב טקסט תיאורי עשיר ולבקש מהמודל לייצר תמונה.
את התמונה או כמה תמונות מתאימות אפשר להעלות ליישום דוגמת Canva וליצור מצגת או אפילו סרטון בכלי או בכלים דומים.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

את כל המידע שהתקבל ממודלי השפה הגדולים כדאי להעתיק ולשמור בכלי של גוגל NotebookLM, מעין מחברת דיגיטלית שאפשר לשמור בה את החומרים ולבקש מערך שיעור מיטבי עבור החומרים שנאספו. כל החומרים שנוצרו נשמרים כ"שיחה" בכל כלי ואפשר לחזור ולעשות בהם שימוש.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

בשלב הראשון של השימוש כדאי להשוות בין שלושת מודלי השפה הגדולים ולראות מי מתאים יותר ולאיזה צורך. הגרסה החינמית מסתיימת אחרי 4 שיחות יומיות אז כדאי לתכנן את הפרומפטים.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חקר ציר זמן ומרחב
הבנת הקשרים בין אומנות, חברה ותרבות לאורך התקופות, התרבויות והמרחבים השונים. השימוש בבינה מלאכותית נועד להעשיר את החקר והלמידה, ולאפשר גישה לכלים המסייעים לנ...
יצירת כרזות דיגיטליות בשימוש הבינה המלאכותית
הפרקטיקה עונה על הצורך לקדם הבנה מעמיקה של ערכים דוגמת ערבות הדדית וסולידריות בקרב תלמידים, תוך כדי שימוש בשיטות הוראה מגוונות ומתקדמות שמקדמות רלוונטיות בעי...
ספוקן וורד על סוגיה
בינה מלאכותית יוצרת בשירה דבורה (פואטרי סלאם / ספוקן וורד) כמקשרת בין העולם של ימינו לחוכמת הדורות הקודמים בארון הספרים היהודי-ישראלי
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.