בשלב הראשון יש לפתוח חשבון באחד ממודלי השפה הגדולים המאושרים על ידי משרד החינוך – ChatGPT ,Gemini.
לאחר הכניסה לאחד מהמודלים יש לנסח שאילתה - PROMPT - בצורה מקיפה ככל האפשר.
על המורה להציג את עצמו כמורה, לציין את תחום הדעת (גאוגרפיה אדם וסביבה) ואת שכבת הלימוד. יש לבקש בפרומפט לנתח את התמונה המצורפת בכמה היבטים בהקשר לנושא השיעור או היחידה:
מה רואים בתמונה?
מידע גאוגרפי שעולה מהתמונה, התנאים הנדרשים, הקשרים בין גאוגרפיה פיזית לאנושית שעולים מהתמונה.
רלוונטיות גאוגרפית נוספת אם יש והמלצות לחקירה נוספת או לפעילות מתאימה עם תלמידים בעקבות התמונה.
אפשר לצרף את התמונה באמצעות מקש + או אופציה דומה שנמצאת בכל מודל השפה. התמונה מהמחשב, קובץ, כונן, בפורמט תמונה או PDF.
ריכוז משאבים לעבודה עם מחוללי השפה:
- תמונות שדה תפוחי אדמה בקיבוץ ניר עוז. אפשרות למדרש תמונה ע"י AI.
- דוגמה לתוצאות הפרקטיקה של מדרש תמונות ומפה שהתקבל מהפרומפטים בעבודה עם Gemini.
אפשר לבקש ממחולל השפה לעשות ניתוח למפה של: שטח גידולי שדה, מטעים ופרי הדר לפי אזור טבעי 2023. לבקש מיפוי על פי אזור. חשוב להגדיר למחולל את הצורך שלו לעשות התאמה בין הצבעים במקרא לצבעים במפה. מומלץ לבקש התייחסות ליישובי הנגב המערבי. - מפת הלמ"ס גידולים חקלאיים בישראל
- משרד החקלאות – סקירה גידולי שדה