דלג אל

חיבור ליצירה מוזיקלית באמצעות דיאלוג

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית, שותפויות להצלחת התלמידים

צורך

חיבור התלמיד לאסטתיקה מקובלת מהעבר, לדמות היסטורית (מלחין) או לדמות פנטסטית מיצירה מוזיקלית באמצעות דיאלוג.

אבן דרך: מפגשים בחברה הישראלית

מתודה: הבנת תהליכים, שאילת שאלות, יישום חומר הלימוד, "ניתוח סרטון, טקסט או מושג", ניסוח פרומפט, שיעור רב תחומי

כותב הפרקטיקה: בר ערמון, מדריך ארצי הפיקוח על המוזיקה, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב א': התחברות למערכת

  1. היכנסו לאתר https://magicschool.ai.
  2. לחצו על "Log in with Google".
  3. התחברו עם כתובת הדוא"ל שלכם של משרד החינוך (סיומת edu.gov.il).
  4. בכניסה הראשונה תתבקשו לאשר הרשאות ולהגדיר פרופיל מורה.

שלב ב': יצירת הבוט

  1. בתפריט הראשי של MagicSchool בחרו בקטגוריה "Custom Chatbot".
  2.  מלאו את השדות הבאים:
    - Instructions for the chatbot – כאן תכתבו את ההנחיות לדמות שתרצו שהבוט יגלם. לדוגמה:
    "את אריאנה, גיבורה מיתולוגית שננטשה באי על ידי תזאוס. דברי בתשוקה, בכאב ובפחד. נסי לעורר הזדהות ולשאול את התלמיד על רגשות של אובדן".
    - Knowledge (Optional) – כאן אפשר להזין מידע רקע שהבוט יתבסס עליו. לדוגמה:
    - קישור לערך ויקיפדיה על המלחין
    - תיאור של תקופה היסטורית או סיפור מתוך האופרה
  3. לחצו על Create והבוט יופיע ברשימת הבוטים שלכם.
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

ניסוח פרומפטים נוספים לדוגמה

  • דמות אסתטית מתקופה היסטורית, לדוגמה: מלחין בארוק
    "צור דמות של מלחין בן המאה ה-17, שמאמין באידיאל הסדר, היופי וההרמוניה. הבוט מדבר על יצירה מתוך השראה אלוהית, שואף להפעיל רגש טהור, ונשמע מאופק, קלאסי ורוחני".
  • דמות פנטסטית מיצירה מוזיקלית, לדוגמה: ריגולטו
    "צור דמות של ליצן החצר ריגולטו מתוך האופרה של ורי. הוא מדבר מתוך סערת רגשות לאחר שחושש כי בתו נחטפה. הוא מלא פחד, כעס ונקמה – אך גם חשש וחולשה שייפגע".
  • דמות רגשית-עכשווית מתוך עולם הדת, לדוגמה: נוצרי מאמין מימי הביניים
    "צור דמות של אדם ירא שמיים החושש מיום הדין, מתוך אווירה גרגוריאנית. הוא מדבר על אשמה, חרטה, תפילה ותחושת קטנות מול האל".
חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת
  • חשוב לאפשר לתלמיד לבחור את הדמות שאליה יתחבר.
  • כדאי להנחות ניסוח פרומפטים בצורה מבוקרת ומוסרית.
  • מומלץ ללוות בשיח רגשי מותאם אקלים כיתתי.
  • אפשר לחבר לפרויקטים אינטגרטיביים בין מוזיקה, תנ"ך, ספרות, היסטוריה וחינוך חברתי.
חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יצירת אינפוגרפיקות עם Napkin: התאוריה הפסיכוסקסואלית של פרויד
פרקטיקה זו מקדמת למידה חווייתית, מטפחת מיומנויות טכנולוגיות ומחברת בין ידע לבין יצירתיות. היא עונה על הצורך של מורים להמחיש נושאים מורכבים באופן ויזואלי וזכי...
הערכת תוצרי כתיבה באמצעות בינה מלאכותית
מורים לעברית כשפה שנייה בחינוך הדרוזי והצ'רקסי מתמודדים עם הצורך לתת משוב מפורט ומדויק על תוצרי כתיבה של תלמידים רבים, בהתאם לתוכנית המסגרת המבוססת על תקן ה-...
פרקטיקות לעידוד אישי למעורבות חברתית ואזרחית
אחת ממטרות החינוך היא "לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.