פרקטיקה זו מובנית מכמה שלבים, לכל שלב צריך שיעור עד שני שיעורים.
השלב הראשון: הקניית אוצר מילים בנושא ערבות הדדית (תרגול בדרכים שונות ומגוונות, כגון חיפוש מילה נרדפת באמצעות הבינה המלאכותית).
השלב השני: צפייה בסרטונים בנושא ערבות הדדית ודיון במליאה.
השלב השלישי: הפקה כתובה בנושא ערבות הדדית.
השלב הרביעי: סימולציה ומשחק תפקידים (עבודה בקבוצות).
השלב החמישי: שימוש בבינה מלאכותית וערבות הדדית.
השלב השישי: האזנה לפודקאסט בנושא ערבות הדדית ודיון.
השלב השביעי: קריאת טקסט בנושא ערבות הדדית וצפייה בסרטון.
השלב השמיני: הערכה עצמית, מה אני כתלמיד מסוגל לעשות בסוף היחידה.
ערבות הדדית: כוחה של חברה מאוחדת
למאגר הפרקטיקות

צורך
ערבות הדדית היא יסוד מרכזי בחברה האנושית בכלל, ובחברה הישראלית בפרט, הנשענת על ערכים של סולידריות ושיתוף פעולה. יחידה זו נועדה להעמיק את ההבנה של התלמידים בנוגע לחשיבותה של ערבות הדדית, להמחיש את תרומתה ללכידות חברתית ולפיתוח קהילה חזקה, ולעודד מעורבות אישית וחברתית.
כיתות ט-י
אבן דרך: ערבות הדדית
מתודה: "ניתוח סרטון, טקסט או מושג", חיבור לאקטואליה
כותבי הפרקטיקה: עאמר אלזיאדנה וענאן אבו-אלעסל
הצעות למהלך

עוד רעיון

יצירת פודקאסט או סרטון המסכמים מה זאת ערבות הדדית בשבילי כתלמיד.
כדאי לדעת

מטרות יחידת הלימוד:
- להכיר את המושג "ערבות הדדית" על היבטיה השונים.
- להבין את משמעות הערבות ההדדית בהקשרים חברתיים, כלכליים ותרבותיים.
- לזהות דוגמאות מהמציאות הישראלית, שבהן באה ערבות הדדית לידי ביטוי.
- לפתח חשיבה ביקורתית ומעורבות חברתית, תוך כדי עיסוק בנושא.
בסוף היחידה התלמידים ידעו:
- להבין ולזהות מושגים חברתיים הקשורים לערבות הדדית, כגון עזרה, שיתוף פעולה, חוסן חברתי, אכפתיות ותרומה.
- להרחיב את אוצר המילים שלהם בהקשרים חברתיים וערכיים.
- להפנים ערכים חברתיים של ערבות הדדית, שיתוף פעולה ואחריות כלפי הזולת.
- להשתתף בשיח ובדיון על נושא הערבות ההדדית, ולהביע את דעתם בצורה מסודרת ומבוססת.
- לפתח כישורי קריאה והבנה, תוך כדי שימוש במילים חדשות, ולהפנים את המשמעות של הטקסטים הקשורים לערבות הדדית.
- להבין את הקשר בין ערכים חברתיים לבין תוצאות חיוביות למען הקהילה ולטובת החברה כולה.
- להשתמש בשפה תקנית ומדויקת כדי לתאר את הערכים החברתיים ואת המעשים הקשורים לערבות הדדית הן בכתב והן בעל-פה.
שימוש אחראי

- הנחיות לשימוש אחראי בבינה מלאכותית יוצרת במערכת החינוך
- יש להקפיד על שימוש אתי בבינה מלאכותית.
- יש לשמור על פרטיות התלמידים, ולא להעלות פרטים מזהים כלשהם שלהם.