דלג אל

מיין געגנט אין בילדער (השכונה שלי בתמונות)

למאגר הפרקטיקות
מיין געגנט אין בילדער (השכונה שלי בתמונות)
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, חינוך לערכים

כותבי הפרקטיקה:
דבורה קאסמאן, מפמ"ר יידיש, מזכירות פדגוגית

צורך

ליצור פוסטר בקנבה.
הפרקטיקה עונה על הצורך לשלב מיומנויות דיגיטליות וכלים חדשניים בתהליך הלמידה, תוך כדי עידוד למידה פעילה, יצירתית ושיתופית, שמקדמת שימוש בשפה זרה בהקשר אישי ורלוונטי לתלמידים.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

איסוף רעיונות בעזרת בינה מלאכותית:

לבקש מהתלמידים להשתמש בכלי ChatGPT כדי להפיק מילים וביטויים הקשורים לשכונה שלהם, כמו שמות חנויות, מוסדות, מקומות בילוי וכו'. אפשר גם לכלול תיאורים דוגמת "דער גרויסער פארק" או "די קליינע שול".

כתיבת טקסט קצר:
התלמידים כותבים פסקה קצרה ביידיש, המתארת את השכונה שלהם, תוך כדי שימוש באוצר המילים שנאסף.

יצירת פוסטר ב-Canva:
כל תלמיד יוצר פוסטר ב-Canva, הכולל את הטקסט ביידיש, תמונות של השכונה ואיורים תואמים.

כניסה לפלטפורמה:
- לפתוח את האתר Canva
- ליצור חשבון

בחירת תבנית:
לחפש "פוסטר" בסרגל החיפוש ולבחור תבנית מתאימה או להתחיל בעיצוב ריק.

התאמת העיצוב:
אלמנטים גרפיים: להשתמש באלמנטים שמסמלים שכונה, חנויות, מקומות ומוסדות.
ללחוץ על upload files להעלאת תמונות אישיות.
צבעים: לבחור צבעים.
טקסט: להוסיף טקסט ביידיש ובו אוצר המילים שנאסף.
אפשר גם להשתמש ב-"Magic Design" שמציע עיצובים מותאמים.

שיתוף והורדה:
לאחר העיצוב, ללחוץ על כפתור "הורד" ולשמור את הקובץ בפורמט PNG או JPG.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת
  • לוודא שלתלמידים יש גישה לכלי AI ולכלי Canva לצד הדרכה בסיסית לשימוש בהם.
  • להכין מראש רשימת אוצר מילים בסיסית ביידיש הקשורה לנושא השכונה כדי להקל על התלמידים.
  • חיבור אישי של התלמידים לנושא (השכונה שלהם) יגביר את המעורבות ואת המוטיבציה.
  • עידוד עבודה שיתופית יכול להעשיר את התוצר הסופי ולשפר את רמת הדיוק השפתית.
חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

השתמשתי בפרקטיקה "מײַן געגנט אין בילדער" עם תלמידי י"א, והתוצאות היו מרשימות מאוד. התלמידים הפגינו יצירתיות ושימוש עשיר בשפה יידיש, והפוסטרים שהכינו ב-Canva שיקפו את החיבור האישי שלהם לנושא.
מההתנסות למדתי עד כמה שילוב כלים טכנולוגיים ובינה מלאכותית יכול להעצים את המוטיבציה של התלמידים ולשפר את ההישגים השפתיים שלהם.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

تقييمات مرحليّة للمادّة التي تعلّمها التلاميذ
التقييم التكويني هدفه ألا ننتظر حتى نتائج التقييم النهائي للفصل الدراسي للحصول على صورة عامّة عن تقدّم التلاميذ - وإنما يتوجب علينا من خلال التقييم التكويني ...
להציע דרכים מרובות וחדשניות לתיאור בעיה ולפתרונה
הבנת בעיה או אתגר העומדים בפנינו, זהו צעד ראשון למציאת פתרון מוצלח. אך לשם כך עלינו להכיר תחילה מגוון דרכים שבאמצעותן נוכל לזהות בעיות ולהבין אותן
ניתוח תמונה וניתוח מפה באמצעות מחוללי שפה
יכולת להפיק מידע גאוגרפי מניתוח תמונה או מפה. יכולת לפתח מיומנות בקריאת מפה או תמונה. יכולת טכנו-פדגוגית בבניית מערכי שיעור
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.