דלג אל

קבלת פנים אישית

למאגר הפרקטיקות
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה

מטרה

לייצר שגרה של קבלת פנים אישית לביסוס יחסי קרבה ואכפתיות בין המורה לתלמידים.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

לוח קבלת פנים

  1. נכין בכניסה לכיתה לוח עם מספר אפשרויות לקבלת פנים כגון: חיוך, תנועה, לחיצת יד, חיבוק וכדומה.
  2. נציג את הלוח לתלמידים במפגש פתיחת השנה ונעבור יחד על האפשרויות.
  3. כל יום נקבל אישית כל תלמיד ותלמידה בכניסה לכיתה: כל אחד יצביע על הבחירה שלו מתוך הלוח, ונקבל אותם על פי בחירתם.

משהו קטן וטוב

נקבל אישית כל תלמיד ותלמידה בכניסה לכיתה על פי בחירתנו, תוך התייחסות למראה, ללבוש, לתספורת, למבט וכדומה, או על ידי פרגון על דבר טוב שעשו מבחינה לימודית או חברתית, שבח על התקדמות בתחום מסוים וכדומה.

מכנה משותף

נקבל את פני התלמידים על ידי הזמנת כל מי שעונה לקריטריון מסוים להיכנס לכיתה,
לדוגמה – כל מי  שיש לו בעל חיים בבית, כל מי שמנגן, כל מי שעוסק בספורט וכו'... עד כניסת כל התלמידים.

קריאת שמות

נתבונן בתלמיד/ה שקראנו בשמם וכשהם עונים נגיב לכל אחד באופן אישי: נחייך, נשיב – נהדר, יופי, איזה כיף, בוקר טוב!

התייחסות אישית

בתחילת השיעור נעבור בין התלמידים, נאמר שלום בליווי חיוך ופנייה בשם לכל אחד.
אם התלמידים יושבים בקבוצות לעבודה משותפת, נציין את שמותיהם בליווי מחוות ברכה.
לדוגמה: אלעד, דין, רועי ואלה – החיוך שלכם מחמם לב! כיף לפגוש אתכם!; אפרת, חן ואדם – אתם נראים מוכנים לשיעור וזה נהדר!

מפגש בוקר טוב

אחת לשבוע נפתח את הבוקר במפגש "בוקר טוב" עם הכיתה. המפגש יכלול כתיבה של כל ילד/ה במחברת אישית.
הילדים יכתבו לעצמם את הדברים שירצו להשיג השבוע, מה יעזור להם להצליח, ומה צריך לעשות כדי לקדם את המטרות שלהם. המורה עובר/ת בין התלמידים ורואה שכולם מתחברים למשימה.
מדי פעם המורה יכול/ה לפנות זמן כדי לדבר עם אחד התלמידים על היומן שלו. הילדים לא חייבים לחשוף את היומן בפני המורה, אך כדאי להציע את האפשרות לעשות זאת לפחות אחת לחודש.
אם מערכת השעות הבית ספרית ערוכה לכך, אפשר לעשות את מפגשי הבוקר מדי יום, ואף לקיים מפגש דומה בסוף היום לסגירת היום ולהתבוננות רפלקטיבית ביומן האישי. 

סרטון כינוס בוקר בזמן למידה מרחוק

בזמנים שבהם בית הספר מתנהל בלמידה מרחוק, אפשר להכין סרטון קצר שיחליף את כינוסי הבוקר בהובלת המנהל/ת לפתיחת השבוע או את מפגש ה"בוקר טוב" של המחנכ/ת עם הכיתה לתחילת היום. בסרטון נוכל להתייחס לשבוע שהיה, לספר מה צפוי השבוע, ולהוסיף מילים חמות לעידוד ולמתן מוטיבציה לצוות המורים, לתלמידים ולהורים. נשלח לתלמידים את הסרטון בווצאפ הכיתתי, בדף הפייסבוק של ביה"ס, במייל, או בכל ערוץ תקשורת מקוון אחר שבו אנחנו משתמשים ליצירת קשר עם התלמידים.

ראו לדוגמה: סרטון של מנהל/ת ביה"ס תל"י הרי אילת

וראו גם: מגוון ערוצי תקשורת מורה-תלמיד/ה ; ערוצי תקשורת מקוונת עם ההורים

עוד רעיון - הפינה היומית

עוד רעיון - הפינה היומית

אפשר להשמיע שיר, להקרין סרטון או להקריא טקסט עם מסר המוקדש בכל פעם לקבוצת תלמידים אחרת בכיתה. לדוגמה: השיר 'יש לי אח קטן', לילד שנולד לו אח השבוע או לכל הילדים שיש להם אחים קטנים

אפשר גם - קישור לאקטואליה

אפשר גם - קישור לאקטואליה

אפשר לקבל את פני התלמידים על ידי הצגת קטע חדשותי עם מסר המוקדש בכל פעם לקבוצת תלמידים אחרת בכיתה. למשל דיווח על הצלחה של נבחרת ישראל בג'ודו וחיבור לילדים בכיתה שמשתתפים בחוגי אומנויות לחימה.

טיפים

טיפים
  • מומלץ לגוון את אופן קבלת הפנים מדי פעם כדי לעורר סקרנות ועניין. כל מורה יכול/ה לפתח סגנון ברכה ייחודי וניתן לשלב בין האפשרויות המוצעות.
  • חשוב להתייחס לתלמידים החסרים ולציין את היעדרם. כך ידעו התלמידים הנוכחים, שגם בהיעדרם חושבים עליהם ודואגים להם.
אחלה שיעור
אם גם לכם יש הצעה לפרקטיקה מקורית שמציתה את הדמיון, מעשירה את הלמידה בכיתה ומקדמת הוראה איכותית
שלחו אלינו אותה!

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יועץ לבניית תוכנית למידה אישית ללומד העצמאי
עכשיו  יותר מתמיד, תלמידים נדרשים לפתח יכולות למידה עצמאית, ובכלל זה להגדיר לעצמם מטרות, לזהות מקורות ידע, פעילויות ואסטרטגיות למידה, לתכנן ולבצע מהלך למידה,...
חיפוש תשובות ופתרונות במקומות לא-שגרתיים
האם אילוצים הם מכשול? או שאולי הם עוזרים לנו לחפש תשובות ופתרונות במקומות לא-שגרתיים ומגבירים את היצירתיות שלנו? – כלים ורעיונות לעידוד חשיבה יצירתית
יצירת תמונה בסיוע בינה מלאכותית
פיתוח אוריינות התלמידים בשימוש בבינה מלאכותית יוצרת בכלל, וביצירת דימויים בסיוע בינה מלאכותית בפרט, תוך רתימת הבינה המלאכותית לסיוע בהכנת עבודות אישיות או קב...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.