דלג אל

עוזר הוראה אישי לבניית תוכנית פרסונלית לתלמידים

למאגר הפרקטיקות
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית, קשר מורה תלמיד/ה   ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה

כותבת הפרקטיקה:
מירב ויצמן, המזכירות הפדגוגית

צורך

בוט לכתיבת תוכנית למידה אישית עשוי לחסוך זמן בתהליך המורכב של תכנון, איסוף מידע והתאמה לצרכים ייחודיים של תלמידים. הבוט מספק תמיכה מקצועית מבוססת נתונים, שמקל על המורים לבנות תוכניות אפקטיביות ומותאמות אישית.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

הפרקטיקה מתאימה למורים ולמורות מכל שכבות הגיל, לרבות מורים לתלמידי חינוך מיוחד או מורים המשלבים בכיתתם תלמידים עם צרכים דיפרנציאליים, שנדרשים לבנות עבורם תוכנית התערבות. 
שלבים:

  1. פתיחה: המורה נכנס לקישור של הבוט.
  2. הבוט מציג שאלות מנחות לכל שלב בתהליך בניית תוכנית: 
    - פרופיל תלמיד (לימודי, רגשי, חברתי, התנהגותי)
    - מבנה התוכנית (פעולות ויעדים, משך זמן, אנשי צוות נוספים המערבים)
  3. המורה עונה על השאלות.
  4. הבוט מעבד את המידע שנאסף ומפיק תוכנית התערבות אישית לתלמיד.
  5. ניתוח המורה: המורה עובר על התוכנית שהופקה ועורך דיוקים במידת הצורך. כמו כן המורה יכול לבקש מהבוט להציג את המידע בפורמט שונה, לדוגמה בטבלה, ואף להגדיר את העמודות של הטבלה.
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

במקום שהמורה ייצור תוכנית פרסונלית עבור התלמידים, מדוע לא להציע להם לבנות תוכנית אישיות עבור עצמם?
שיתוף שלהם בבניית תוכנית הלמידה האישית שלהם יכול להגביר את תחושת המחויבות שלהם ללמידתם, ואת המוטיבציה להשתתף בתהליך.
הבוט יכול לשאול את התלמידים שאלות המותאמות לשלב הגיל ולסייע בקביעת יעדים משותפים ותוכנית פעולה להגעה אליהם.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מסורת וחדשנות בשיעור מעשי
מסורת וחדשנות - תלמידי אומנות מקבלים הזדמנות לחקור רעיונות יצירתיים בדרך אישית, ולעבוד על יצירות שמשלבות טכנולוגיה מתקדמת וכלים דיגיטליים עם מדיומים מסורתיים...
بناء المعرفة من خلال مهارة طرح الأسئلة لتعليم موضوع الدين الإسلامي في المرحلة الابتدائية
تساهم في بناء المعرفة بطريقة تفاعليّة تعتمد على مهارة طرح الأسئلة لتطوير التفكير الإبداعيّ لدى الطلاب باستخدام أدوات الذكاء الاصطناعيّ.
ביצועי הבנה
קידום והבנה של הידע הנלמד, שיפור זכירת הידע לטווח ארוך ויכולת השימוש העתידי בו.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.