דלג אל

"SoliMemes: יצירת MEMES שמביעים סולידריות"

למאגר הפרקטיקות
SoliMemes: יצירת MEMES שמביעים סולידריות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, חינוך לערכים

כותבי הפרקטיקה:
ליאורה אללי, מפמ"ר גרמנית, מזכירות פדגוגית

צורך

הפרקטיקה עונה על הצורך של עובדי הוראה לפתח מיומנויות חברתיות וערכיות אצל תלמידים, תוך כדי שילוב כלים טכנולוגיים וחדשניים כמו בינה מלאכותית, שמסייעים לשמור על מעורבות גבוהה, יצירתיות ולמידה פעילה. היא תומכת בגישה פדגוגית המשלבת טכנולוגיה לעידוד שיח ופעולה חברתית משמעותית.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

דיון בנושא סולידריות

  • לבקש מהתלמידים לתת דוגמאות לסיטואציות של סולידריות שהם מכירים.
  • להוביל דיון על איך אפשר להשתמש בטכנולוגיה כמו DEEPFAKE כדי לעורר השראה במעשים כאלה.
  • בחירת דמות ציבורית וכתיבת מסר.
  • כל קבוצה בוחרת דמות ציבורית שמסמלת בעיניה ערכים של סולידריות (למשל, מנהיגים חברתיים, אמנים, פעילים).
  • הקבוצה כותבת מסר קצר שהדמות "תגיד" בתמונה, לדוגמה: קריאה לפעולה קהילתית או מסר של תקווה ושיתוף פעולה בגרמנית:
    "Gemeinsam sind wir stärker!"

יצירת התמונה באמצעות Meme Generator

  • כניסה לפלטפורמה: לפתוח את האתר Meme Generator
  • ליצור חשבון
  • ללחוץ על upload new templete ולהעלות את התמונה של הדמות או לבחור תמונה קיימת
  • להוסיף טקסט ב-Top Text וב-Bottom Text ובצד ימין לבחור את הצבע ואת הצורה של הטקסט
  • ללחוץ על Effects כדי להוסיף אפקטים
  • ללחוץ על Add Text כדי להוסיף טקסט נוסף
  • ללחוץ על Generate Meme כדי ליצור את התמונה

* תלמידים יכולים ליצור MEMES על מצבים שבהם הם חוו סולידריות או על דמויות מוכרות שמבצעות מעשי סולידריות.

הצגת MEMES

  • כל קבוצה או כל תלמיד מציגים את ה-MEME שלהם ומסבירים את הרעיון מאחוריו.
  • אחרי כל הצגה אפשר לקיים דיון על איך ה-MEME מייצג סולידריות וכיצד אפשר להשתמש בה ביום-יום כדי לקדם את הערכים הללו.

 

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת
  • על המורה לוודא שלתלמידים יש גישה למחשבים או לטלפונים חכמים בעלי חיבור אינטרנט יציב, כדי שיוכלו להשתמש ב-Meme Generator ובכלי AI בזמן אמת.
  • חשוב שהמורה יסביר איך להשתמש בכלים, בייחוד אם התלמידים אינם מכירים את האפליקציה הזאת. הקדשה של זמן להסביר את השימוש ב-Meme Generator תסייע למנוע בלבול ותשפר את חוויית השימוש.
  • כדי לשמור על כבוד הדדי בכיתה, חשוב להגדיר כללים ברורים כיצד להשתמש ב-MEMES בצורה מכבדת ואחראית. למשל, להימנע משימוש בתמונות או בטקסטים שעלולים להיות פוגעניים.
  • השימוש ב-MEMES יוצר אווירה קלילה ומהנה, וזה עוזר לתלמידים להיות מעורבים יותר בנושא. השילוב של יצירתיות עם ערכים חברתיים יגביר את ההבנה ואת ההפנמה של הנושא.
  • הכלי הזה מספק לתלמידים הזדמנות לפתח כישורים דיגיטליים ושימוש בטכנולוגיה באופן יצירתי.
חזרה לראש הדף

ניסיון שלך

ניסיון שלך

במהלך השיעור השתמשתי בפרקטיקה של יצירת MEMES בנושא סולידריות עם תלמידי י"ב, והתגובות היו חיוביות מאוד. התלמידים הפגינו יצירתיות גבוהה ויכולת לחשוב בצורה ביקורתית על ערכים חברתיים, תוך כדי שימוש בכלים טכנולוגיים באופן מהנה.
היה מעניין לראות איך הם שילבו הומור עם רעיונות רציניים, והתוצאות היו מרשימות. מההתנסות למדתי המון על הדרך שבה טכנולוגיה יכולה להעשיר את הלמידה.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

תרגול גמישות מחשבתית
בואו להכיר דרך חשיבה שיכולה לעזור במצבים של עמימות, במצבים שבהם קשה להסביר באופן מילולי רעיון או מחשבה, או בתהליכים של פתרון בעיות
שיתוף התלמידים בבניית מחוון או כלי הערכה
בדרך כלל תלמידים מקבלים את דרישות המבחן מהמורה ואינם שותפים לבניית ההערכה. אם נשתף אותם בתהליך נגביר את המוטיבציה שלהם ונסייע להם להעמיק את למידתם
פרקטיקות להוראה מפורשת
כל יחידת לימוד היא חלק ממארג שלם של משמעויות והקשרים. חשוב לאפשר לתלמידים להיזכר ביחידה הקודמת ולחבר אותה ואותם ליחידה הנוכחית תוך הבהרת המטרות שנרצה להשיג ב...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.