דלג אל

שיעור ספורט בתחנות

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, חינוך לערכים

צורך

שילוב בינה מלאכותית בהוראת החינוך הגופני בא לידי ביטוי בתכנון הפעילות. לשם כך בכתיבת המערך היעזרו בפלטפורמת צ'ט מבוסס בינה מלאכותית מסוג טקסט לטקסט. שיעור בתחנות העונה על הצורך של שילוב נושא תקומה וגבורה בהוראת החינוך הגופני.

אבני דרך: ערבות הדדית, הנצחה וגבורה

מתודה: שיעור רב תחומי, תכנון מהלך שיעור

כותבת הפרקטיקה: רננה ניידמן, מדריכה ארצית בפיקוח על החינוך הגופני, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון: היכנסו לפורטל לעיון במשאבי הוראה בנושא "חודש תקומה וגבורה"

השלב השני: שימוש בפלטפורמת בינה מלאכותית לתכנון מערך השיעור.
היכנסו לפלטפורמות צ'ט מסוג טקסט לטקסט ונסחו הנחיה לכתיבת מערך שיעור שיכלול:
- בקשה לתכנון מערך שיעור בחינוך גופני בנושא תקומה וגבורה
- ציון גיל התלמידים ומספרם
- הגדרת משך השיעור ומיקומו (חצר, אולם ספורט)
- בקשה לתכנון תחנות פעילות, שממחישות את ערכי התקומה והגבורה
- הדגשת חשיבות הבטיחות בכל תחנה

השלב השלישי: בחינת התאמת התחנות וההתאמות הנדרשות

1. הערכת רמת הקושי:

  • בחינה שיטתית של כל תחנה לוודא:
    - התאמה לגיל התלמידים
    - מגוון רמות קושי להכלת תלמידים בעלי יכולות שונות
    - איזון בין תחנות מאתגרות לבין תחנות נגישות יותר

2. שיקולי בטיחות:

  • בדיקה קפדנית של הנחיות הבטיחות בכל תחנה
  • הוספת אמצעי בטיחות נוספים לפי הצורך
  • איתור נקודות סיכון אפשריות והוספת פתרונות מונעים

3. התאמות פדגוגיות:

  • בדיקה שהתחנות משקפות את מטרות השיעור שהוגדרו
  • וידוא שהתכנים ערכיים ולא רק טכניים
  • התאמת התחנות להטמעת ערכי התקומה והגבורה באופן משמעותי

4. שיפור ועדכון לפי הצורך:

  • חזרה לפלטפורמת הבינה המלאכותית לביצוע התאמות:

שיפור ודיוק באמצעות שאלות נוספות:
הצגת שאלות המשך לצ'ט הבינה המלאכותית לפי הצורך:

  • "האם תוכל להרחיב על תחנה מספר 3?"
  • "כיצד אפשר להתאים את התחנות לתלמידים בעלי יכולות שונות?"
  • "האם יש דרך להעמיק את הקשר בין הפעילות בתחנה 2 לסיפור הגבורה של...?"

השלב הרביעי: יצירת כרטיסיות תחנה באמצעות בינה מלאכותית.
בקשת כרטיסיות מותאמות לכל תחנה. דוגמה לפרומפט:
אנא צור כרטיסיות תחנה עבור כל אחת מהתחנות במערך השיעור.
כל כרטיסייה צריכה לכלול:

  1. שם התחנה והערך שהיא מייצגת
  2. איור או תיאור חזותי של הפעילות
  3. הוראות ברורות בנקודות
  4. הנחיות בטיחות מודגשות
  5. שאלה לחשיבה שקושרת את הפעילות לערך הגבורה והתקומה

ודאו התאמת הכרטיסיות לצרכים הפדגוגיים:
בדיקה שהכרטיסיות:

  • כתובות בשפה ברורה ונגישה לתלמידים
  • מכילות את כל המידע הדרוש להפעלת התחנה
  • מקשרות באופן ברור בין הפעילות הגופנית לערכים הנלמדים
  • כוללות אלמנטים חזותיים שיסייעו להבנה
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

נסו להפוך זאת ליום ספורט שכבתי.
כמו כן חברו לתחומי דעת אחרים כדי לתת מענה מקיף יותר.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

שיעור תחנות בחינוך הגופני הוא שיטה יעילה להעביר ידע תוך כדי פעילות גופנית, שילוב חומר לימודי, הוראה רב תחומית והנאה. התלמידים עוברים בין התחנות ומי שלא הספיק ממשיכים בשיעור לאחר מכן. וכך התלמידים חווים נושא מורכב בצורה חווייתית ועמוקה.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יצירת כרזות דיגיטליות בשימוש הבינה המלאכותית
הפרקטיקה עונה על הצורך לקדם הבנה מעמיקה של ערכים דוגמת ערבות הדדית וסולידריות בקרב תלמידים, תוך כדי שימוש בשיטות הוראה מגוונות ומתקדמות שמקדמות רלוונטיות בעי...
توظيف الصور في تطوير مهارات التّنوّر البصريّ
تلبّي هذه الممارسة حاجة المعلّمين في تعزيز التّنور البصريّ وتحويل النّصّ الأدبيّ (القصيدة) إلى صور باستخدام الذّكاء الاصطناعيّ (Microsoft Bing).
סיכום נושא באמצעות בוחן בהגרלה
פרקטיקה לשימוש ב-Ai לסיוע בתפקיד המורה, כולל מהלך דידקטי. הפרקטיקה חוסכת זמן למורה בחיבור בחינה, מייצרת מעורבות תלמידים ומאפשרת סיכום נושא על ידי התלמידים עצ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.