השלב הראשון: היכנסו לפורטל לעיון במשאבי הוראה בנושא "חודש תקומה וגבורה"
השלב השני: שימוש בפלטפורמת בינה מלאכותית לתכנון מערך השיעור.
היכנסו לפלטפורמות צ'ט מסוג טקסט לטקסט ונסחו הנחיה לכתיבת מערך שיעור שיכלול:
- בקשה לתכנון מערך שיעור בחינוך גופני בנושא תקומה וגבורה
- ציון גיל התלמידים ומספרם
- הגדרת משך השיעור ומיקומו (חצר, אולם ספורט)
- בקשה לתכנון תחנות פעילות, שממחישות את ערכי התקומה והגבורה
- הדגשת חשיבות הבטיחות בכל תחנה
השלב השלישי: בחינת התאמת התחנות וההתאמות הנדרשות
1. הערכת רמת הקושי:
- בחינה שיטתית של כל תחנה לוודא:
- התאמה לגיל התלמידים
- מגוון רמות קושי להכלת תלמידים בעלי יכולות שונות
- איזון בין תחנות מאתגרות לבין תחנות נגישות יותר
2. שיקולי בטיחות:
- בדיקה קפדנית של הנחיות הבטיחות בכל תחנה
- הוספת אמצעי בטיחות נוספים לפי הצורך
- איתור נקודות סיכון אפשריות והוספת פתרונות מונעים
3. התאמות פדגוגיות:
- בדיקה שהתחנות משקפות את מטרות השיעור שהוגדרו
- וידוא שהתכנים ערכיים ולא רק טכניים
- התאמת התחנות להטמעת ערכי התקומה והגבורה באופן משמעותי
4. שיפור ועדכון לפי הצורך:
- חזרה לפלטפורמת הבינה המלאכותית לביצוע התאמות:
שיפור ודיוק באמצעות שאלות נוספות:
הצגת שאלות המשך לצ'ט הבינה המלאכותית לפי הצורך:
- "האם תוכל להרחיב על תחנה מספר 3?"
- "כיצד אפשר להתאים את התחנות לתלמידים בעלי יכולות שונות?"
- "האם יש דרך להעמיק את הקשר בין הפעילות בתחנה 2 לסיפור הגבורה של...?"
השלב הרביעי: יצירת כרטיסיות תחנה באמצעות בינה מלאכותית.
בקשת כרטיסיות מותאמות לכל תחנה. דוגמה לפרומפט:
אנא צור כרטיסיות תחנה עבור כל אחת מהתחנות במערך השיעור.
כל כרטיסייה צריכה לכלול:
- שם התחנה והערך שהיא מייצגת
- איור או תיאור חזותי של הפעילות
- הוראות ברורות בנקודות
- הנחיות בטיחות מודגשות
- שאלה לחשיבה שקושרת את הפעילות לערך הגבורה והתקומה
ודאו התאמת הכרטיסיות לצרכים הפדגוגיים:
בדיקה שהכרטיסיות:
- כתובות בשפה ברורה ונגישה לתלמידים
- מכילות את כל המידע הדרוש להפעלת התחנה
- מקשרות באופן ברור בין הפעילות הגופנית לערכים הנלמדים
- כוללות אלמנטים חזותיים שיסייעו להבנה