השלב הראשון
התלמידים נחשפים למאמר המתמטי, לדוגמה - חוש למבנה באלגברה תיכונית – מקרה של סוגריים (מתוך על"ה 34, תשס"ה 2005, עמודים 34-30).
הם נדרשים לעיין במאמר, לזהות דוגמאות מחומר הלימוד שלהם ולהבין באיזה הקשר הוזכרו במאמר.
כמו כן, הם צריכים לכתוב דוגמה דומה משלהם.
השלב השני
התלמידים מתבקשים לערוך סיכום למאמר בעזרת כל כלי בינה המאפשר זאת. לדוגמה, Chat PDF.
הם מתבקשים להיעזר בשאלות שונות כדי לדייק את סיכומיהם,כגון:
- מהי ההגדרה של המושג?
- איך אפשר לפתח חוש זה?
- היכן הוא בא לידי ביטוי?
- כיצד נוודא שתלמיד יודע ליישם חוש זה?
- מהם הקשיים של תלמידי תיכון באלגברה?
הערה: חשוב שהתלמידים יסכמו רק מה שמובן להם ומתאים לחומרי הלימוד שלהם!
- אפשר לאפשר עבודה בזוגות ובקבוצות.
השלב השלישי
התלמידים יידרשו לכתוב 3-2 דוגמאות לתרגילים התומכים ברעיון המאמר. כלומר, תרגילים שבהם השימוש בחוש למבנה מועיל בפתרונם. בשלב זה התלמידים יכולים להיעזר בספרי לימוד, במרשתת, בצ'ט עם הבינה כמו claude/ai וכו'.
- את התוצר הסופי התלמידים מגישים בקובץ דוקס / וורד.