דלג אל

יישום מודל ההוראה "מטקסט לשיעור" בשילוב יישומים בבינה מלאכותית

למאגר הפרקטיקות
יישום מודל ההוראה "מטקסט לשיעור" בשילוב יישומים בבינה מלאכותית
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה

כותבות הפרקטיקה:
ד"ר לימור קולן, מפמ"ר עברית בגיל הרך וביסודי,
ד"ר אפרת קוצר, מדריכה ארצית, צוות הפיקוח על הוראת העברית ביסודי,
אורית חמרי, מדריכה ארצית, צוות הפיקוח על הוראת העברית ביסודי, אגף שפות, המזכירות הפדגוגית

צורך

הפרקטיקה נותנת מענה על הצורך של מורים בתכנון יעיל ומותאם של שיעור המקדם כישורי הבנת הנקרא.
באמצעות פרומפטים מובנים מראש, המורים יכולים ליצור מערך שיעור שלם המבוסס על מודל ההוראה "מטקסט לשיעור", תוך כדי חיסכון בזמן ויצירת חוויית למידה משמעותית.
מודל ההוראה "מטקסט לשיעור" נועד לתהלוך קריאה מונחית של טקסטים מעולם השיח העיוני עם תלמידים בכיתה.
היישומים בבינה מלאכותית יסייעו למורה לתכנן את הפעילויות ולהתאימן ללמידת עמיתים בחברותא.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

מודל ההוראה "מטקסט לשיעור" ויישומו בלמידת עמיתים בחברותא, כולל שלושה שלבים בתיהלוך המפגש עם הטקסט:

השלב הראשון – שלב ההכנה לקראת הקריאה של הטקסט
השלב השני – קריאה דיאלוגית פעילה, מנוטרת הבנה של הטקסט
השלב השלישי – העמקה בטקסט לאחר הקריאה

הפרומפטים יסייעו למורה לתכנן את השיעור באופן הבא:

  • פרומפט מספר 1 "כרטיס כניסה" יסייע למורה לתכנן פעילויות חווייתיות ובעלות ערך ללמידת עמיתים בחברותא כהכנה לפני שהם קוראים את הטקסט.
  • פרומפט מספר 2 "קריאה דיאלוגית" יסייע למורים לתכנן את העצירות במהלך הקריאה ואת הפעילויות שמטרתן לעודד קריאה פעילה, מנוטרת הבנה.
  • פרומפט מספר 3 "קריאה מעמיקה" יסייע למורים לתכנן פעילויות המיועדות להעמקה בטקסט.

להמשך קריאה 
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר להיעזר ב-Claud ליצירת משימות להעשרה ולהרחבה, כגון קריאה של טקסטים נוספים בנושא, פעילויות המעודדות כתיבה בזיקה לטקסט.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

שימוש ב-Claud ליצירת מחוון הערכה מותאם לכל שיעור, המתייחס לרמות ההבנה השונות ולמיומנויות שתורגלו במהלך השיעור.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

כמו כל עבודה עם הבינה המלאכותית, על המורה להפעיל חשיבה ביקורתית ושיקול דעת ולוודא כי כל שלבי הפעילות המוצעים מתאימים לתלמידיו. יש לתרגם את ההצעות שהתקבלו למערך שיעור מובנה ומאורגן, ללמוד אותו ולהכין את החומרים הנדרשים מראש.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ייצוג המידע או הידע בדרכים מגוונות
האתגר לייצג ידע בצורה אחרת או בדרך הבעה שונה מזו שבה למדנו אותו, מחייב את הלומדים לעבד אותו ואת היחסים בין מרכיביו לעומק, ומשפר את ההבנה
ניתוח נתוני תלמידים לאחר מבדקים
ניתוח מבדקים בחינוך הגופני נמדד על פי מדד שיפור - לקבל את הנתונים ולראות אם יש שיפור אצל התלמידים
תיקוף הערכה באמצעות הערכות שניתנו לעבודות בעבר
סיוע למורות ומורים בתחילת דרכם בתיקוף ההערכה שהם נותנים לתלמידיהם ולהפוך אותה לעקבית ושיטתית יותר.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.