שלב 1: לערוך ניתוח ראשוני של הסצנה
התלמידים בוחרים סצנה מסרט ומנתחים אותה על פי פרמטרים שניתנו (כגון קומפוזיציה, תנועת מצלמה, שימוש בפסקול, משמעות נרטיבית וכו'). כדאי שזה יהיה בהנחיית המורה ואפשר גם להשתמש בכלי AI לניסוח. הרעיון הוא להגיע לדף אחד של ניתוח עם הרעיונות המרכזיים.
דוגמאות:
- הסנדק (קופולה, 1972) – סיקוונס ההטבלה. לינק לניתוח פשוט
- הבלתי משוחדים (דה-פלמה, 1987) – פתיחת הסרט. לינק לניתוח מורכב – שוט בעקבות שוט
שלב 2: יצירת הפודקאסט הדיאלוגי
התלמידים מעלים את הטקסט לכלי google notebookLM. ולינק לסרטון יוטיוב עם הסצנה המנותחת. חשוב שיהיה לסרטון טרנסקריפט. אם אין לו, אפשר להעלות אותו לערוץ שלכם עם כתוביות משלכם ואז לעשות לינק.
בנוטבוק אפשר ליצור פודקאסט על ידי לחיצת כפתור. אפשר לנסות למקד את הפודקאסט לפני יצירתו בהתמקדות בנושא מסוים, למשל: "התמקד במטפורת הלבן כצבע טהור". כדאי לעשות זאת ל-3 או ל-4 נקודות שתרצו למקד בשיחה.
דוגמאות:
- הסנדק – לינק לסצנה ביוטיוב, פרומפט לפני יצירת השיחה: התמקד במטפורת הסנדק כראש משפחה, והסנדק כראש משפחת פשע.
- הבלתי משוחדים: לינק לסצנת הפתיחה, פרומפט: התמקד במטפורה "דם על הידיים" ו"צחצוח תדמית".
שלב 3: עריכה ותזמון
השיחה שנוצרת היא בדרך כלל ארוכה, יותר מ-10 דקות, ואינה בנויה כקומנטרי. יש כמובן להקשיב לה ואז לחתוך את הקטעים הרלוונטיים החשובים כשיחה המלווה את הסצנה. העריכה נעשית בתוכנת עריכת וידאו כגון פרימייר, ומאפשרת ליצור משחק בין ערוצי הסאונד.
השיחה הנוצרת היא באנגלית ולכן גם כדאי שהתלמידים יתרגמו לעברית ויוסיפו כתוביות לסרטון. חשוב להגביל את אורך הסרטון ל-5 דקות או פחות. הדבר גורם לתלמידים לחדד את רעיונותיהם ולדייק אותם באמצעות עריכה.
דוגמאות:
- הסנדק – לינק לשיחה שאורכה כ-12 דקות
- הבלתי משוחדים – לינק לשיחה שאורכה כ-31 דקות
לאחר עריכה ושילוב
שלב 4: הצגת הסצנה הערוכה
יהיה אפשר להציג את הסצנה עם הקומנטרי מול הכיתה או בערוץ המגמה.