בפעילות זו, התלמידים (או המורים, אם הפעילות מבוצעת בחדר המורים) משוחחים עם צ'אטבוט ייעודי על הפיל שבחדר.
השלב הראשון: תכנון
תכננו את פעילות "הפיל שבחדר".
1. מהן המטרות הפדגוגיות או החברתיות הספציפיות שתרצו לדון בהן?
2. האם הפעילות תבוצע באופן אישי, בזוגות או בקבוצות קטנות?
3. האם אפשר לדון בה בכל סוגיה, או כדאי לתחום אותה לתחום מסוים או אף לפיל מסוים זהה לכל התלמידים, כדי להימנע מגלישה לאזורי שיחה בעלי פוטנציאל נזק?
השלב השני: שיחה על ההקשר
במליאת הכיתה, נהלו שיחה עם התלמידים על המושג "פיל בחדר". העלו לדיון "פיל בחדר" שהוא פשוט יחסית, כלומר לא צפוי לפגוע ברגישויות אישיות של התלמידים. לדוגמה: "כולם יודעים שטיסות גורמות נזק משמעותי לסביבה - ובכל זאת גם חובבי סביבה רבים נוטים להדחיק נזק זה, להימנע מדיבור עליו, וממשיכים לטוס לחופשות ביעדים רחוקים". בשיחה העלו שאלות, כגון:
- מדוע אתם או הסובבים אתכם מתעלמים מפיל זה?
- מה הנזק שנוצר מכך שהפיל לא מדובר?
- כיצד אפשר להתמודד עם פיל זה, כלומר עם הנזק שהטסים לחופשה יוצרים?
ספרו לתלמידים על הצורך ברגישות. לדוגמה, להימנע מפילים שעוסקים בנושאים שעשויים להכאיב לתלמידים מסוימים ולא מתאימים לפעילות לימודית בפורמט של פיל בחדר.
נהלו סיעור מוחות - בקשו מהתלמידים להציע כמה פילים. התייחסו לפילים אלה ודונו בשאלה אם הם מתאימים או אולי בעייתיים.
ספרו לתלמידים על הפרויקט המלהיב שלפניהם - להיעזר בבינה מלאכותית כדי לחקור פיל מסוים מכל צדדיו.
השלב השלישי: הדגמה
במליאת הכיתה, הציגו את המסך שלכם על המסך. היכנסו לחדר "הפיל שבחדר" ובחרו בצ'אטבוט "חקירה של פיל בחדר".
הפעילו אותו. תארו לבוט "פיל בחדר". שוחחו איתו - הוא יציג לכם שאלות הקשורות לבוט וגם אתם יכולים לאתגר אותו. בסיום ההדגמה בקשה ממנו לסכם את כל הידע שפיתחתם בשיחה על הפיל.
הדגימו מה עושים אם אין לתלמידים רעיון לפיל בחדר. בקשו מהבינה המלאכותית להציע לכם כמה רעיונות בתחום מסוים, למשל "פילים בחדר" בנושא כדורגל. תוכלו לבחור אחד מהם ולשוחח עליו.
השלב הרביעי: לב הפעילות - חקירת פיל שבחדר
כעת שילחו לתלמידים קישור לכניסה לחדר "הפיל שבחדר". בקשו מהם להיכנס באופן אנונימי (לא לכתוב פרטים מזהים). החליטו אם הפעילות יכולה להתקיים בבודדים, בזוגות או בקבוצות קטנות. הפיל ינחה את השיחה. החדר במג'יק סקול "הפיל שבחדר".
השלב החמישי: שיחת משוב
נהלו במליאת הכיתה שיחה על ההתנסות שלהם בחקירת פיל שבחדר בסיוע הבינה המלאכותית. הם למדו על הרעיון של "פילים שבחדר"? מה הם למדו על הפיל הספציפי שאותו חקרו? מה הם גילו על ההתנהגות של בינה מלאכותית והאינטראקציה שלהם איתה?