שלב 1: איסוף הרעיונות של התלמידים
לאחר קריאה ודיון בתפילה לשלום המדינה, המורה מנחה סיעור מוחות שבו כל תלמיד מתבקש לחשוב על ברכה אישית למדינה. אפשר לכוון את התלמידים להעלות רעיונות בתחומים שונים דוגמת ביטחון, בריאות, חינוך, כלכלה, חקלאות, טכנולוגיה ועוד. המורה רושם את ההצעות על הלוח או מבקש מהתלמידים לרשום אותן בעצמם.
שלב 2: סידור הרעיונות והכנתם לעיבוד
המורה מארגן את הרעיונות לקבוצות לפי נושאים. לדוגמה, אם כמה תלמידים ביקשו ברכה לשלום בצבא, זה יאוגד יחד תחת נושא הביטחון. אפשר גם לנסח משפטים ראשוניים מתוך דברי התלמידים כדי לייצר טקסטים ברורים יותר.
שלב 3: הכנסת הרעיונות למודל השפה
המורה מזין את הרעיונות לתוך מודל שפה (כגון ChatGPT) עם הנחיה ברורה. לדוגמה:
"אנא נסח תפילה קצרה לשלום המדינה, שמשלבת את הרעיונות הבאים של תלמידים בכיתה ד'. יש לשמור על סגנון מכובד ומכיל, בדומה לשפה של תפילה לשלום המדינה המקורית".
אפשר לעשות זאת בלמידה משותפת עם הקרנת המסך לכיתה או שהמורה יבצע את הפעולה בעצמו ויציג את התוצאה.
שלב 4: עיון והתאמה של התוצאה
התלמידים קוראים את הטקסט שהופק מהמודל ומשווים אותו למקור. המורה מנחה דיון: האם הנוסח מתאים? האם משהו חסר? האם יש צורך לדייק את הניסוח? במקרה הצורך, אפשר לערוך שינויים ולבצע ניסוחים נוספים עד לקבלת גרסה מספקת.
שלב 5: כתיבה סופית והצגת התוצר
לאחר שהכיתה מאשרת את הנוסח, התלמידים יכולים להעתיק אותו למחברותיהם, לכתוב אותו על דף מעוצב או להקליד אותו למסמך דיגיטלי כיתתי. אפשר גם להדפיס את התפילה החדשה ולתלות בכיתה או בבית הספר.
שלב 6: דיון מסכם והפקת לקחים
המורה מסכם את הפעילות בשיחה על החשיבות של התפילה המשותפת, על הדרך שבה מילים יכולות להשפיע על המציאות ועל החוויה של יצירה משותפת. אפשר גם לשאול את התלמידים כיצד הרגישו כשנוסח שהם היו שותפים לו נכתב כחלק מהתפילה.