דלג אל

שלבי טיהור שפכים עם שילוב גרפים אינטראקטיביים

למאגר הפרקטיקות
שלבי טיהור שפכים עם  שילוב גרפים אינטראקטיביים
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב, יישום תהליכי הוראה

כותבת הפרקטיקה:
סורה סוהיר, מדריכה ארצית, מזכירות פדגוגית

צורך

הצורך המרכזי הוא הכנת התלמדים לבחינה עתירת מדיה במדעי הסביבה, המשלבת בדרך כלל גרפים אינטראקטיביים.
שילוב גרפים גם בהוראה ובלמידה מאפשר לתלמידים לחקור נתונים, לשנות משתנים ולראות את התוצאות בזמן אמת, דבר המוביל להבנה מעמיקה יותר.
יתרונות נוספים: מעורבות מוגברת, פיתוח מיומנויות חשיבה ביקורתית ואוריינות נתונים, והתאמה אישית לקצב ולסגנון הלמידה של כל תלמיד.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

תהליך יישום של הפרקטיקה

חשוב לקבוע:

  • מהן מטרות הלמידה שאני רוצה להשיג באמצעות שימוש בגרפים אינטראקטיביים?
    • הבנת תהליך טיהור השפכים על שלביו השונים
    • הכרת המדדים המרכזיים לאיכות מים (BOD ,TSS, קוליפורמים, חנקן, זרחן)
    • הבנת השינויים בריכוזי המזהמים לאורך תהליך הטיהור
    • פיתוח חשיבה מערכתית על תהליכי טיהור סביבתיים
  • אילו מושגים או מיומנויות אני רוצה שהתלמידים יפתחו?
    • קריאה והבנה של גרפים מדעיים
    • ניתוח נתונים כמותיים
    • הסקת מסקנות מנתונים גרפיים
    • הבנת קשרי סיבה-תוצאה בתהליכים סביבתיים
  • כיצד אשלב את הגרפים האינטראקטיביים בשיעור?
    • פתיחה: הצגת הבעיה הסביבתית של טיפול בשפכים
    • הדגמה: שימוש בסימולציה להצגת התהליך המלא
    • התנסות: עבודה עצמאית של תלמידים עם הסימולציה
  • אילו שאלות אשאל כדי לעודד חקירה ודיון?
    • "מדוע יש ירידה חדה יותר בריכוז המזהמים בשלב השניוני?"
    • "איזה שלב בטיפול הכי משפיע על הפחתת הקוליפורמים?"
    • "מה הקשר בין ריכוז החנקן והזרחן לאיכות המים?"
  • אילו משימות אתן לתלמידים כדי לחזק את הלמידה
  • השוואה בין יעילות השלבים השונים
  • חישוב אחוזי הפחתה של מזהמים
  • הכנת דוח מסכם על התהליך
  • כיצד אדע שהתלמידים למדו והשיגו את מטרות הלמידה?
    • יכולת להסביר את שלבי התהליך
    • הבנת משמעות המדדים השונים
    • יכולת לנתח את הגרפים ולהסיק מסקנות
  • באילו שיטות הערכה אשתמש (תצפית, שאלות, משימות)?

הפורמט לשימוש ב-claude ai:

אתה מומחה בתהליך טיהור שפכים. צור סימולציה חינוכית אינטראקטיבית לתלמידי תיכון, שממחישה את תהליך טיהור השפכים והשפעתו על איכות המים העירוניים, תוך כדי התמקדות בשלבי הטיפול המקדים, הטיפול הראשוני והטיפול השניוני והשלישוני.
הצג לתלמידים תרחיש שבו הם חוקרים במכון לטיהור שפכים אזורי. המכון נדרש לפתח תהליך יעיל לטיהור שפכים עירוניים, שמכילים מזהמים מגוונים. על התלמידים לחקור את המזהמים ולבחור שיטות טיפול מתאימות כדי לעמוד בתקנים הנדרשים למים לשימושים שונים, כגון החזרה לנחלים, השקיה.
ודא שהמדדים של שפכים גולמיים לפי המקובל בארץ.
כתוב את כל המדדים בעברית.
הצג את כמות ecoli ללא שימוש ב-e.
עשה את כפתיר תהליך הטיהור ירוק.
הוסף אלמנטים אינטראקטיביים.
שלב גרפים ממחישים רמת bod, tss ,ecoli, חנקן וזרחן בשלבי הטיהור השונים.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

תלמידים ממחישים תהליכם דרך גרפים אינטראקטיביים.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

ללמוד פלטפורמות נוספות ליצירת גרפים אינטראקטיביים, למשל in fogram ,canva.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

יישום מוצלח של גרפים אינטראקטיביים בהוראה דורש תכנון, הכנה והתאמה לצרכים הספציפיים של התלמידים. עם זאת, ההשקעה משתלמת ומובילה ללמידה משמעותית וחווייתית יותר.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הבניית ידע בסביבה דיגיטלית
בשיטת למידה מבוססת פתרון בעיה בסביבה דיגיטלית, מוצגת לתלמידים בעיה אותנטית ורלוונטית לעולמם, בלא רמזים ובלא הכוונה לפתרון. הידע נבנה תוך התנסות בפתרון הבעיה,...
העמקת ההיכרות עם התלמידים באמצעות כלים דיגיטליים
חדר וירטואלי אישי, חידון כיתתי שיתופי ועוד – העמקת ההיכרות בין התלמידים בעזרת כלים דיגיטליים עשויה לתת הזדמנות להתבטא גם לתלמידים שאינם נוטים לדבר בכיתה בדרך...
הגדרת יעדים לשיפור ההוראה
יעד SMART הוא יעד ספציפי, מדיד, אחראי ובר השגה, רלוונטי ו-תחום בזמן. הצבת יעדים מדידים ובני השגה ממקדת אותנו באופן שבו נשיג אותם, הופכת אותם לנגישים ולמעשיים...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.