דלג אל

שלבי טיהור שפכים עם שילוב גרפים אינטראקטיביים

למאגר הפרקטיקות
שלבי טיהור שפכים עם  שילוב גרפים אינטראקטיביים
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב, יישום תהליכי הוראה

כותבת הפרקטיקה:
סורה סוהיר, מדריכה ארצית, מזכירות פדגוגית

צורך

הצורך המרכזי הוא הכנת התלמדים לבחינה עתירת מדיה במדעי הסביבה, המשלבת בדרך כלל גרפים אינטראקטיביים.
שילוב גרפים גם בהוראה ובלמידה מאפשר לתלמידים לחקור נתונים, לשנות משתנים ולראות את התוצאות בזמן אמת, דבר המוביל להבנה מעמיקה יותר.
יתרונות נוספים: מעורבות מוגברת, פיתוח מיומנויות חשיבה ביקורתית ואוריינות נתונים, והתאמה אישית לקצב ולסגנון הלמידה של כל תלמיד.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

תהליך יישום של הפרקטיקה

חשוב לקבוע:

  • מהן מטרות הלמידה שאני רוצה להשיג באמצעות שימוש בגרפים אינטראקטיביים?
    • הבנת תהליך טיהור השפכים על שלביו השונים
    • הכרת המדדים המרכזיים לאיכות מים (BOD ,TSS, קוליפורמים, חנקן, זרחן)
    • הבנת השינויים בריכוזי המזהמים לאורך תהליך הטיהור
    • פיתוח חשיבה מערכתית על תהליכי טיהור סביבתיים
  • אילו מושגים או מיומנויות אני רוצה שהתלמידים יפתחו?
    • קריאה והבנה של גרפים מדעיים
    • ניתוח נתונים כמותיים
    • הסקת מסקנות מנתונים גרפיים
    • הבנת קשרי סיבה-תוצאה בתהליכים סביבתיים
  • כיצד אשלב את הגרפים האינטראקטיביים בשיעור?
    • פתיחה: הצגת הבעיה הסביבתית של טיפול בשפכים
    • הדגמה: שימוש בסימולציה להצגת התהליך המלא
    • התנסות: עבודה עצמאית של תלמידים עם הסימולציה
  • אילו שאלות אשאל כדי לעודד חקירה ודיון?
    • "מדוע יש ירידה חדה יותר בריכוז המזהמים בשלב השניוני?"
    • "איזה שלב בטיפול הכי משפיע על הפחתת הקוליפורמים?"
    • "מה הקשר בין ריכוז החנקן והזרחן לאיכות המים?"
  • אילו משימות אתן לתלמידים כדי לחזק את הלמידה
  • השוואה בין יעילות השלבים השונים
  • חישוב אחוזי הפחתה של מזהמים
  • הכנת דוח מסכם על התהליך
  • כיצד אדע שהתלמידים למדו והשיגו את מטרות הלמידה?
    • יכולת להסביר את שלבי התהליך
    • הבנת משמעות המדדים השונים
    • יכולת לנתח את הגרפים ולהסיק מסקנות
  • באילו שיטות הערכה אשתמש (תצפית, שאלות, משימות)?

הפורמט לשימוש ב-claude ai:

אתה מומחה בתהליך טיהור שפכים. צור סימולציה חינוכית אינטראקטיבית לתלמידי תיכון, שממחישה את תהליך טיהור השפכים והשפעתו על איכות המים העירוניים, תוך כדי התמקדות בשלבי הטיפול המקדים, הטיפול הראשוני והטיפול השניוני והשלישוני.
הצג לתלמידים תרחיש שבו הם חוקרים במכון לטיהור שפכים אזורי. המכון נדרש לפתח תהליך יעיל לטיהור שפכים עירוניים, שמכילים מזהמים מגוונים. על התלמידים לחקור את המזהמים ולבחור שיטות טיפול מתאימות כדי לעמוד בתקנים הנדרשים למים לשימושים שונים, כגון החזרה לנחלים, השקיה.
ודא שהמדדים של שפכים גולמיים לפי המקובל בארץ.
כתוב את כל המדדים בעברית.
הצג את כמות ecoli ללא שימוש ב-e.
עשה את כפתיר תהליך הטיהור ירוק.
הוסף אלמנטים אינטראקטיביים.
שלב גרפים ממחישים רמת bod, tss ,ecoli, חנקן וזרחן בשלבי הטיהור השונים.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

תלמידים ממחישים תהליכם דרך גרפים אינטראקטיביים.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

ללמוד פלטפורמות נוספות ליצירת גרפים אינטראקטיביים, למשל in fogram ,canva.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

יישום מוצלח של גרפים אינטראקטיביים בהוראה דורש תכנון, הכנה והתאמה לצרכים הספציפיים של התלמידים. עם זאת, ההשקעה משתלמת ומובילה ללמידה משמעותית וחווייתית יותר.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

למידה שיתופית עם ChatGPT לפיתוח שפה ומודעות סביבתית
מעורבות אקטיבית של תלמידים בתהליך הלמידה, תוך כדי שימוש ב-ChatGPT המאפשר פיתוח מיומנויות שפה וחשיבה ביקורתית בסביבה אינטראקטיבית ודינמית
השהיית שיפוט
פעמים רבות אנחנו שיפוטיים כלפי עצמנו וכלפי אחרים והביקורתיות מונעת מאיתנו להגות דברים דמיוניים ויצירתיים. השהיית השיפוט מעודדת חשיבה נועזת והגעה אל מעבר לגבו...
تطوير المحاكاة لبناء النماذج لوصف الظواهر وشرحها والتنبؤ بها
يسمح تطوير المحاكاة للطلاب بتجربة بناء النماذج وفقا لمهارات مفهوم التعلم التجديدي - بناء نماذج لوصف الظواهر وشرحها والتنبؤ بها. تدعو عملية العمل حول بناء ودق...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.