דלג אל

כתיבת מבחנים באמצעות בינה מלאכותית

למאגר הפרקטיקות
כתיבת מבחנים באמצעות בינה מלאכותית
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית   ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה, הערכה ומשוב

כותבת הפרקטיקה:
הניה גולדהבר, מדריכה ארצית, מזכירות פדגוגית

צורך

כיצד יישומי בינה מלאכותית עשויים לתת מענה אפקטיבי לאתגרים הקיימים בהוראה מותאמת אישית בכיתה הטרוגנית? מורים נדרשים לתת מענה פרסונלי לתלמידים שונים ברמות שונות בכיתה. הבינה המלאכותית יכולה להיות עוזר הוראה בכתיבת מבחנים מותאמים לתלמידים שונים בכיתה.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון
המורה יעלה שאלה לדוגמה, והיא תהיה בסיס לשאלה במבחן שהוא מכין (השאלה תעלה כקובץ תמונה).

השלב השני
המורה יכתוב פרומפט בכלי gemini:
פעל כמומחה בהערכת תלמידים ובהכנת מבחנים מותאמים.
אני מורה למתמטיקה בכיתה י' ברמת 4 יח"ל, מלמד תלמידים בני 16-15 ברמות חשיבה מגוונות.
הוסף 3-2 סעיפי מדרגה לשאלה.
כמו כן הוסף סעיף אתגר אחד בסוף השאלה.
בדוק אם הסעיפים שהוספת הגיוניים בכך שתפתור אותם.
שאל אותי שאלות נוספות להבהרה במידת הצורך.

השלב השלישי
המורה יבדוק ויפתור את הסעיפים שהציעה הבינה כדי לראות שאין טעויות ושגיאות.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר לבקש מהבינה רמזים לתשובות, כך שתלמיד ש"נתקע" יכול להשתמש ברמזים הללו לפתרון השאלה.
אפשר לבקש מהבינה למצוא שאלה דומה ברמת הקושי ובאורך השאלה, כך שאפשר לתת שאלות שונות במבחן לפי רמות התלמידים.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

עד היום המבחן היה בפורמט אחיד לכל התלמידים. היום אפשר לגוון במבחנים: להוסיף סעיפי מדרגה למתקשים, לתת סעיף מאתגר לחזקים.
אפשר לכתוב נוסחים שונים לאותה שאלה וכך האפשרות להעתיק תקטן. אפשר להכין דף חזרה באמצעות הבינה, כך שהשאלות יהיו דומות לאלה שיופיעו במבחן.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

כלי הבינה שמתאים בעיקר למתמטיקה הוא gemini. מומלץ להיעזר בו בבניית מבחן.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

הכנתי מבחן לכיתה י' 5 יח"ל. חיפשתי שאלות טריגונומטריה שאינן ברמת בחינת בגרות אבל כן ברמת חשיבה גבוהה. העליתי שאלה אחת כקובץ תמונה ל-gemini וביקשתי סעיפי מדרגה וסעיפי אתגר נוספים לשאלה. קיבלתי כמה סעיפים טובים להוסיף לשאלה ושני סעיפי אתגר של הוספת פרמטר לנתונים, וכך רמת השאלה עלתה.
למדתי שהשימוש בבינה חוסך לי זמן בחיפוש שאלות לדפי עבודה ולמבחנים.
יש לשים לב שחייבים לפתור את השאלה ולבדוק שהיא אכן טובה. אין לסמוך על תשובות הבינה.
כמו כן הבינה אינה יכולה לשרטט גרפים וצורות הנדסיות ויש לשים לב שצריך להשלים את הגרף בתוכנת דסמוס או גיאוגברה.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

דמויות מופת מהמורשת הדרוזית - יצירת המחשה חזותית
מטרת הפרקטיקה היא להעשיר את הוראת המורשת באמצעות יצירת המחשות ויזואליות מותאמות אישית של אירועים מורשתיים, ולפתח חומרי למידה נלווים המותאמים לצורכי הכיתה הספ...
تنمية مهارات التفكير لدى الطالب من خلال الربط بين المعرفة السابقة، توسيع المعلومات في موضوع الدين الاسلامي
تقديم محتوى الدين اإلسالمي بشكل مبتكر ومشوق يتناسب مع اهتمامات الطالب.تمكين الطالب من استكشاف المفاهيم بطريقة تفاعلية وممتعة..تطوير التفكير اإلبداعي والنقديد...
בניית בוט מורה פרטי למתמטיקה ב-magic school
הפרקטיקה עונה על הצורך של מורים לספק פתרונות לימוד מותאמים אישית לכל תלמיד כהכנה לבגרות, כדי לפתח לומדים עצמאיים ולתמוך בהוראה מותאמת אישית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.