דלג אל

כתיבת מבחנים באמצעות בינה מלאכותית

למאגר הפרקטיקות
כתיבת מבחנים באמצעות בינה מלאכותית
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית   ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה, הערכה ומשוב

כותבת הפרקטיקה:
הניה גולדהבר, מדריכה ארצית, מזכירות פדגוגית

צורך

כיצד יישומי בינה מלאכותית עשויים לתת מענה אפקטיבי לאתגרים הקיימים בהוראה מותאמת אישית בכיתה הטרוגנית? מורים נדרשים לתת מענה פרסונלי לתלמידים שונים ברמות שונות בכיתה. הבינה המלאכותית יכולה להיות עוזר הוראה בכתיבת מבחנים מותאמים לתלמידים שונים בכיתה.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון
המורה יעלה שאלה לדוגמה, והיא תהיה בסיס לשאלה במבחן שהוא מכין (השאלה תעלה כקובץ תמונה).

השלב השני
המורה יכתוב פרומפט בכלי gemini:
פעל כמומחה בהערכת תלמידים ובהכנת מבחנים מותאמים.
אני מורה למתמטיקה בכיתה י' ברמת 4 יח"ל, מלמד תלמידים בני 16-15 ברמות חשיבה מגוונות.
הוסף 3-2 סעיפי מדרגה לשאלה.
כמו כן הוסף סעיף אתגר אחד בסוף השאלה.
בדוק אם הסעיפים שהוספת הגיוניים בכך שתפתור אותם.
שאל אותי שאלות נוספות להבהרה במידת הצורך.

השלב השלישי
המורה יבדוק ויפתור את הסעיפים שהציעה הבינה כדי לראות שאין טעויות ושגיאות.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר לבקש מהבינה רמזים לתשובות, כך שתלמיד ש"נתקע" יכול להשתמש ברמזים הללו לפתרון השאלה.
אפשר לבקש מהבינה למצוא שאלה דומה ברמת הקושי ובאורך השאלה, כך שאפשר לתת שאלות שונות במבחן לפי רמות התלמידים.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

עד היום המבחן היה בפורמט אחיד לכל התלמידים. היום אפשר לגוון במבחנים: להוסיף סעיפי מדרגה למתקשים, לתת סעיף מאתגר לחזקים.
אפשר לכתוב נוסחים שונים לאותה שאלה וכך האפשרות להעתיק תקטן. אפשר להכין דף חזרה באמצעות הבינה, כך שהשאלות יהיו דומות לאלה שיופיעו במבחן.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

כלי הבינה שמתאים בעיקר למתמטיקה הוא gemini. מומלץ להיעזר בו בבניית מבחן.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

הכנתי מבחן לכיתה י' 5 יח"ל. חיפשתי שאלות טריגונומטריה שאינן ברמת בחינת בגרות אבל כן ברמת חשיבה גבוהה. העליתי שאלה אחת כקובץ תמונה ל-gemini וביקשתי סעיפי מדרגה וסעיפי אתגר נוספים לשאלה. קיבלתי כמה סעיפים טובים להוסיף לשאלה ושני סעיפי אתגר של הוספת פרמטר לנתונים, וכך רמת השאלה עלתה.
למדתי שהשימוש בבינה חוסך לי זמן בחיפוש שאלות לדפי עבודה ולמבחנים.
יש לשים לב שחייבים לפתור את השאלה ולבדוק שהיא אכן טובה. אין לסמוך על תשובות הבינה.
כמו כן הבינה אינה יכולה לשרטט גרפים וצורות הנדסיות ויש לשים לב שצריך להשלים את הגרף בתוכנת דסמוס או גיאוגברה.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

למידה שיתופית עם chatgpt סביב השיר יאנקעלע של מרדכי געבירטי
פיתוח מיומנויות קריאה, יצירה וחשיבה בקרב תלמידים, תוך כדי תמיכה בלמידה מותאמת אישית ועידוד של סקרנות ולמידה פעילה
איסוף נתונים באמצעות בינה מלאכותית, והעלאתם למפה
איסוף נתונים, ניתוח מידע מרחבי עדכני והצגתו במפה (ככלי עזר למורה ואוריינות בינה מלאכותית לתלמיד):מידע מרחבי הוא נדבך חשוב מאוד בתחום הדעת גאוגרפיה אדם וסביבה...
מיזוג מידע
כשמתמודדים עם שאלות מורכבות, מתעורר צורך לבחון מספר מקורות מידע, להתוודע לנקודות מבט שונות, ולהצליב מידע כדי להסיק מסקנות מבוססות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.