מוקד הפרקטיקה הוא השלב השני בעבודת החקר: הבניית העבודה על מרכיביה השונים ויצירת מתווה בעל סדר לוגי שעונה על שאלת המחקר [ראו פרקטיקה: בחירת נושא וניסוח שאלת חקר].
שלב ראשון - הדגמה ודיון
נדגים כיצד ניתן לפרק שאלת מחקר לראשי פרקים. רצוי להשתמש בשלב זה בשאלה פשוטה יחסית, מתחום תוכן המוכר לתלמידים. נציג את האופן בו ניתן לפנות לצ'אט בהקשר לשאלה זו, ונחשוב יחד כיצד נכון לפנות אליו לקבלת תשובה מיטבית. לדוגמה:
- פרומפט ראשוני: "תן לי בבקשה מתווה עבודה לשאלת מחקר בנושא הקשר לארץ ישראל בשירת לאה גולדברג."
נבקש הצעה נוספת לארגון מחדש של הפרקים (Regenerate):
- פרומפט המשך: "עדכן את ההצעה שנתת לי".
נדון בכיתה בשתי החלופות שהצ׳אטבוט הציע, ונכריע איזו מהן עדיפה. רצוי לחשוב האם נכון לשלב בין ההצעות השונות או לקחת חלק מראשי הפרקים המוצעים ולהוסיף ראשי פרקים משלנו.
כעת אפשר להעמיק את השיחה עם הצ׳אטבוט כדי לשפר את מתווה העבודה. נשאל שאלות מכוונות נוספות על מנת לדייק ולהגיע למתווה עבודה שמתאים יותר למטרותינו. לדוגמה:
- פרומפט המשך: "העבודה מתמקדת בקשר שבין חייה של לאה גולדברג לבין יצירתה. בבקשה התאם את רשימת הפרקים."
- פרומפט המשך: "כלול במתווה שהצעת גם תוצר אומנותי שישולב בעבודה".
- פרומפט המשך: "כלול במתווה 8 פרקים".
שלב שני - תרגול קבוצתי
נחלק את הכיתה לצוותים קטנים של 3-2 תלמידים ותלמידות. נגדיר לכל קבוצה נושא או שאלת מחקר מתוך הנושאים המוכרים להם, ונבקש מהם לבנות מתווה לעבודה שעונה על שאלת המחקר, תוך יישום עקרונות השימוש בבינה המלאכותית שהודגמו בשלב הראשון.
נבקש מהתלמידים לתעד את התהליך, לציין היכן הם השתמשו בראשי הפרקים שהציע הצ'אט והיכן ניסחו אותם בעצמם, וכן לציין האם קיבלו את הנוסח הראשוני או שילבו בין כמה חלופות שהצ'אט הציע.
שלב שלישי - בניית מבנה העבודה
נבקש מהתלמידים לבנות את מתווה העבודה שלהם בעזרת צ׳אטבוט באופן עצמאי, תוך שימוש בשלבים שתארנו בשלב הראשון.