השלב הראשון: איסוף נתונים ומילוי כלי התצפית הדיגיטלי 'עוגן'
הגננת תאסוף נתונים מקיפים על ילדי הגן ממגוון מקורות, כגון תצפיות, שיחות אישיות ושיחות עם הורים. נתונים אלו יוזנו לכלי התצפית הדיגיטלי 'עוגן'.
השלב השני: שליפת נתונים מכלי התצפית הדיגיטלי ללא פרטים מזהים
בשלב זה הגננת תשתמש בדשבורד כלי התצפית הדיגיטלי 'עוגן' כדי לקבל תמונת מצב כיתתית וחלוקה לקבוצות בעלות מאפיינים דומים. כדי לשמור על פרטיות הילדים נתמקד בגרף 'תוצאות מיפוי לפי שאלה', אשר מאפשר שליפת נתונים מהדשבורד ללא פרטים מזהים. הגרף מציג את כל השאלות בכלי התצפית בחלוקה לרמת תפקוד: בהתאם למצופה (ירוק), מיומנות לחיזוק (כתום), ומיומנות לפיתוח (אדום).
שימו לב, אפשר לבחור אם להציג את נתוני כל תלמידי הגן, קבוצת תלמידים או תלמיד בודד.
השלב השלישי: עיבוד הנתונים ובניית תוכנית התערבות אישית, קבוצתית, גנית
בשלב זה הגננת תבנה תוכניות התערבות קבוצתיות ואישיות. לצורך זה ייעשה שימוש בכלי בינה מלאכותית (מודל שפה) כגון ChatGPT ,Claude או כלים אחרים, אשר מאפשרים העלאת קבצים ועיבוד מידע. מטרת השימוש בכלים אלו היא לאפשר היוועצות לצורך בניית תוכנית התערבות בהלימה לתוצאות המיפוי. השימוש בכלי בינה מלאכותית מסייע בייעול זמני העבודה ומציע רעיונות לפעילויות מותאמות אישית לתלמידים.מצורפת הצעה לפרומפט
.הצעה לתוכנית ההתערבות באמצעות הבינה המלאכותית עשויה לכלול מטרות רבות, אך כדי לבנות תוכנית אפקטיבית ויישימה, מומלץ לבחור תחילה 2-3 מטרות מרכזיות לקידום ולהתמקד בהן. לאחר הערכת השגתן, ניתן להרחיב את התוכנית ולבחור מטרות נוספות להמשך ההתערבות.
בנוסף, ניתן להיעזר בכלי בינה מלאכותית להכנת חומרים לפגישות צוות ומפגשי הורים, ובכך לאפשר מעקב אחר התקדמות הילדים והעצמת שיתוף ההורים בתהליך החינוכי.
גם בשלב זה חשוב לוודא כי הנתונים המוזנים למערכת הבינה המלאכותית אינם מכילים פרטים מזהים, על מנת לשמור על פרטיות הילדים ולשמור על הנחיות אבטחת המידע.
השלב הרביעי: הערכה שוטפת
הגננת תעריך את הצלחת התוכנית. בהתאם לצורך, הגננת תשפר את התוכנית ואת דרכי הפעולה כדי להשיג תוצאות מיטביות. גם בשלב זה אפשר להשתמש בכלי הבינה המלאכותית לצורך שיפור והיוועצות.