קידום בריאות בגני הילדים באמצעות בינה מלאכותית.
פרקטיקות בשימוש צוות הגן
כותבות הפרקטיקה:
- שרית ביזק, גן סחלב, רחובות
- נועה נוח, גן ספיר, באר שבע
* הסדנה התקיימה במסגרת מרתון בינה מלאכותית בחודש פברואר 2025
קידום בריאות בגני הילדים באמצעות בינה מלאכותית.
פרקטיקות בשימוש צוות הגן
כותבות הפרקטיקה:
* הסדנה התקיימה במסגרת מרתון בינה מלאכותית בחודש פברואר 2025
הפרקטיקה נועדה לסייע לגננות ולצוותי חינוך בקידום רווחת הילדים על ידי יצירת סביבה חינוכית התומכת באורח חיים בריא ופעיל. באמצעות מודלי שפה של בינה מלאכותית, אפשר לבנות פעילויות מעולמם של הילדים שיעודדו תנועה, למידה והתפתחות רב-ממדית: מוטורית, קוגניטיבית, רגשית וחברתית.
באמצעות שימוש בפרקטיקה אפשר לקדם את התחומים הבאים
שילוב של תנועה ומתמטיקה, מוזיקה ותנועה, והבנת הקשרים בין תזונה, תנועה, שינה ובריאות.
העשרת הידע בנושאי בריאות, כולל פעילות גופנית וספורט ותזונה בהקשרים תרבותיים, לצד נושאים הקרובים לליבם של הילדים.
אוריינות שפתית: היכולת להשתמש בשפה למגוון מטרות תקשורתיות, הכוללת גם את היכולת לבטא מחשבות ולנסח רעיונות.
חשיבה ביקורתית: עידוד הילדים להיות שותפים פעילים בלמידה, לפתח עמדות אישיות כלפי תחומי הבריאות ולהתנסות בפעילויות חדשות.
מיומנויות חברתיות: עידוד עבודת צוות ושיתוף פעולה, המאפשרים לילדים ליזום, ליצור ולהשתתף במגוון אינטראקציות חברתיות.
אוריינות גופנית ובריאותית: טיפוח היכולת להבין מידע בריאותי, להשתתף בפעילות גופנית עקבית ומגוונת, וליישם אורח חיים בריא ומאוזן.
פיתוח מיומנויות מוטוריות, כגון פיתוח שיווי משקל, קואורדינציה ושכלול תנועות במוטוריקה גסה ועדינה.
טיפוח הבנה שכבוד האדם כולל שמירה על הגוף והנפש, תוך כדי עידוד הילדים לאמץ הרגלים בריאותיים ולפעול למען בריאותם.
עידוד סקרנות וחקירה פעילה בנושאים בריאותיים באמצעות פעילויות חווייתיות ותהליך למידה שמוביל למצוינות.
טיפוח שיתוף פעולה, כבוד הדדי ועזרה הדדית בין הילדים, לצד עידוד לקבל אחריות על בריאותם.
הגננת תכיר לעומק את ילדי הגן, את תחומי העניין שלהם, ותזהה את סגנונות התנועה והקצב האישי שלהם. היא תמפה מטרות לקידום בתחומי ההתפתחות השונים ותזהה צרכים למענה, כמו זמנים של חוסר שקט שדורשים מענה תנועתי.
היכרות מעמיקה עם הילדים בזמנים שונים של היום (תחומי עניין, סגנונות תנועה, קצב ועוד).
זיהוי צרכים הקשורים לעולם הבריאות: תנועה, תזונה וכו'. לדוגמה: זמן מעברים.
הגננת תשתמש במודל שפה של בינה מלאכותית לפיתוח פעילויות בריאות מותאמות אישית. היא תפתח פרומפט המתייחס למטרות התנועתיות ולעולם התוכן הקרוב לליבם של הילדים. מומלץ להשתמש בפרומפט לדוגמה ולשלב מסמכים מקצועיים מומלצים.
חשוב לצרף למודל השפה מסמכים מקצועיים ולבקש ממודל השפה להתבסס עליהם.
לאחר קבלת הצעות ממודל השפה, הגננת תקיים דיון פתוח עם הילדים:
לאורך התהליך, הגננת יכולה להתייעץ שוב עם מודל השפה לגבי התאמות או רעיונות נוספים, תוך כדי שיתוף הילדים.
הילדים וצוות הגן יפעילו את הפעילות בגן. מומלץ לחזור על הפעילות כמה פעמים ולערוך שיפורים והתאמות במידת הצורך. אפשר להתייעץ שוב עם מודל השפה לקבלת רעיונות נוספים.
מומלץ לשתף את ההורים ואת צוות הגן בתהליך. אפשר לתכנן פעילויות קהילתיות וימי שיא משותפים בעזרת המודל.
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.