שלב ראשון: בחירת דמויות
הגננת והילדים יבחרו את הדמויות שברצונם לדובב.
חשוב לשוחח עם הילדים על דמויות שהם מכירים ומעריצים, כגון דמויות מההיסטוריה, מדענים, אומנים או גיבורים חברתיים.
רצוי להזמין את הילדים להציע רעיונות לדמויות נוספות שהם היו רוצים להכיר.
הגננת תבחר כמה דמויות מתאימות, מומלץ לשתף את הילדים בתהליך הבחירה.
שלב שני: איסוף מידע וכתיבת הסיפור
הגננת תכתוב את הסיפור של כל דמות, כולל פרטים על חייה, פועלה ותרומתה לחברה.
חשוב לשתף את הילדים בתהליך איסוף המידע והחקר על הדמויות ולשאול שאלות מנחות כמו "מה מעניין אותנו לדעת על הדמות? מהיכן אפשר ללמוד עליה? "מה הדמות הזו עשתה כדי לשנות את העולם?" או "מה אנחנו יכולים ללמוד מהדמות הזו?".
אפשר לאפשר לילדים לשאול שאלות על הדמויות ובהתאם להוסיף פרטים לסיפורים.
שלב שלישי: יצירת הדמויות
- הגננת תשתמש בכלי בינה מלאכותית ליצירת דמויות וירטואליות מונפשות (אווטאר) בהתאם לבחירת הילדים.
- כדאי לשתף את הילדים בתהליך היצירה, להציג להם את הדמויות בזמן אמת ולאפשר להם להביע את דעתם.
- יצירת תמונת האווטאר באמצעות מחולל תמונות כגון Microsoft Copilot.
שלב רביעי: דיבוב הדמויות
באמצעות כלי בינה מלאכותית, הגננת תדובב את הדמויות כדי שידברו בגוף ראשון ויציגו את הסיפורים שנכתבו.
- כדאי להתנסות בקולות שונים ולבחור את הקול שהכי מתאים לדמות.
- מומלץ לאפשר לילדים לשמוע את הדיבוב ולהביע את דעתם.
- אפשר להשתמש בכלים דיגיטליים כמו HeyGen, D-ID ועוד.
שלב חמישי: הצגת הדמויות
הגננת תציג את הדמויות בפני הילדים בגן ותשוחח איתם על הנושאים שהוצגו בסיפורים.
מומלץ לשאול את הילדים שאלות פתוחות כמו "מה דעתכם על הדמות?" או "מה למדתם מהסיפור שלה?" כדי לעודד דיון והבעת דעות.
חשוב לאפשר לילדים לשתף את התחושות והמחשבות שלהם על הדמויות והסיפורים, ולעודד שאילת שאלות נוספות.