- התאמות לתלמידים עם צרכים מיוחדים
כלים מעשיים ליצירת סביבה מותאמת, רגישה ומכילה עבור כל ילד וילדה. דרך ארבעה צירי הכלה ברורים – פדגוגי, רגשי־חברתי, פיזי־חושי וארגוני
עקרונות וכלים לקידום פדגוגיה מכילה על הרצף החינוכי, בדגש על הוראה מפורשת.
- גיליון 1 – הוראה מבוססת הכרות אישית תהליך ההכרות עם התלמיד מאפשר לנו לקיים תהליכי הוראה מיטביים מתוך יצירת התקשרות ובניית יחסים בין אישיים.
עברית | ערבית
- גיליון 2 – הגדרת מטרות מפורשות הגדרת מטרות מפורשות לשיעור ופעילות, תוך מתן הדגשים לתכנון מכוון מטרות ולהצגת המטרות לתלמידים כחלק מאורח החיים בהוראה.
עברית | ערבית
- גיליון 3 – תיאום ציפיות בהוראה מפורשת הגיליון מציג כיצד הגננת עורכת תיאום ציפיות בהוראה מפורשת והסכם קבוצתי עם תלמידי הגן ומציע פרקטיקה ליישום 'גלגל הציפיות'.
עברית | ערבית
- גיליון 4 – ייצוג מפורש של ידע הגיליון מציג כיצד ייצוג מפורש של ידע (סכמות קוגנטיביות) חיוני בתהליכי עיבוד מידע ואחסונו בצורה יעילה.
עברית | ערבית
- גיליון 5 – אסטרטגיות למידה בהוראה מפורשת
הגיליון מציג כיצד אסטרטגיות למידה בהוראה מפורשת תורמות ללמידה עצמאית, להגברת המוטיבציה ולהעלאת הדימוי העצמי של התלמידים.
עברית | ערבית
- גיליון 6 – משוב ובקרה בהוראה מפורשת
הגיליון מציג כיצד משוב ובקרה בהוראה מפורשת תורמים לתחושת מסוגלות עצמית ולהגברת המוטיבציה של התלמיד.
עברית | ערבית